@Beertje: ik neem aan dat Lars 3750 gram weegt? En geen 375. Hier druk bezig. Voel me erg goed vandaag. Te goed eigenlijk.
@ vaddie ik heb het gewijzigd hij weegt 3975 anders was het een veertje haha. Maar denk je wel aan jezelf dat je je eigen niet voorbij loopt. @ Dovemeisje het breekt je op he die nachten het zou fijn zijn als ze door gaan slapen. Wij moeten er ook als we pech hebben 2 keer eruit.
hey meiden Goh er is heel wat getypt in de dagen dat ik 'afwezig' was! Ik heb het allemaal niet meer teruggelezen, want ik lijk helemaal nergens tijd voor het hebben hahaha. Sinds zaterdag zijn we terug uit het ziekenhuis. Het gaat hier met Lucas echt super. Hij is heel tevreden, drinkt heel goed en slaapt ook goed. De eerste dag was hij in het ziekenhuis meer dan 200 gram afgevallen. Mijn borstvoeding was echt nog niet op gang, hij heeft toen echt honger gehad en is wat bijgevoed. Nu gaat de voeding super. Ik mag hem al voeden op verzoek, wat betekent dat ik niet meer vast zit aan de drie uur. En afgelopen nacht heeft hij al een keer 4 uur geslapen en de nacht daarvoor zelfs 5 uur aan één stuk! Zijn temp moeten we wel in de gaten houden, hij ligt bij ons op de slaapkamer, waar het gewoon 18-20 graden is, maar hij heeft soms nog een daling in zijn temp (soms rond 36,5) en dus moeten we flink met kruiken werken. Met mij gaat het redelijk goed. Ik mag niets doen, vanwege de wond. Mijn kraamhulp is echt geweldig, een jonge meid met veel ervaring. Ik heb een hele goede klik met haar!! Ook heb ik twee dagen extra kraamhulp gekregen vanwege de KS. De wond geneest mooi, al is het gebied er omheen nog erg beurs. Het voelt alsof er een trein overheen gereden is! Lucas komt goed aan. De eerste nacht thuis was hij 100 gram aangekomen, dat is normaal goed voor een week hahaha. Dus ik denk dat ik slagroom heb! Hij zit nu op 3600 gram, dus nog 140 gram onder zijn geboortegewicht. Het gaat dus weer de goede kant op! Verder hebben we de taken hier goed verdeeld. Ron (mijn man) staat iedere voeding direct naast zijn bed. Hij verschoont Lucas, en geeft hem dan aan mij, ik voed hem dan, en Ron is dan ondertussen beneden kruiken aan het warm maken. We zijn wat dat betreft echt een team en hij vind niets erg. Hij waakt erg veel over me dat ik niet te veel doe, want hij is erg bezorgd. Vannacht ging het even niet zo lekker, Ron sliep en ik wilde hem niet wekken. Lucas had zichzelf 3x helemaal natgeplast en dus moest alles verschoond worden, de laatste keer zelfs zijn bed ook!! Ik was dat dus allemaal aan het doen, maar ik had mega buikpijn (ik moet ook nog gewoon in bed blijven liggen maar dat is lastig....ik kan moeilijk alles loslaten). Hij is alweer bijna een week oud. Ongeloofelijk hoe snel het gaat!! Precies een week geleden lag ik mijn weeen weg te puffen! Maar het cliché is echt waar voor de meiden die nog moeten bevallen: Als je je kindje in je armen hebt, ben je echt alles vergeten!!!! Zal zo nog even een foto spammen! (oh en heb trouwens vandaag gedoucht met Lucas, hij vond het heerlijk!!)
@heppie, wat een mooi mannetje zeg! Als ik hier zo kijk kan en al die lieve foto's voorbij zie komen kan ik zelf ook niet meer wachten tot het zover is, maarja duurt nog wel even haha. Ik had vandaag een hele drukke dag op het werk, er moest vanalles geregeld worden en heb echt geen minuutje kunnen zitten. Was niet echt een hele fijne middag werken dus. Maar goed het zit er weer op en morgen ben ik lekker een dagje vrij. En straks nog naar de zwangerschapsgym, daar kijk ik ook wel naar uit, even een uurtje met m'n buik en het meisje in mijn buik haha.
@ annebel: ik had dat ook zo erg dat het gehad had met mijn werk, mijn bekken ging ook steeds meer pijn doen, komende donderdag ben ik 3 weken thuis, heb me ziek moeten melden, vond het een moeilijke beslissing maar nu ben ik er blij mee @ heppie: je zegt da temp soms wat laag is, wat is jou temp? mijn dochter had steeds 36,5, wij maar kruiken vullen en in de bak van de kinderwagen tussen ons in laten slapen, bleek ik ook 36,5 als temp te hebben en het ind heeft jou temp overgenomen, misschoen even goed om te controleren! Vandaag lekker wat babyspul weg gestreken en in de kaste gehangen en gelegdm heerlijk om zo met die spulletjes bezig te zijn
Babyspul: hier nog steeds 3 grote dozen staan die gestreken moet worden. (waren er 11) @Beertje: ging er al niet vanuit dat je een veertje hebt gekregen. @Heppie: mooie man. Lees wel dat ik mijn man tegen die tijd bij de jouwe in de leer moet doen. Heb het vermoeden dat die van mij overal doorheen slaapt.
hmm 11 dozen das veel, ik had er dnk ik een stuk of 5 van een vriendin gekregen en veel zelf moeten kopen mijn oudste is al dik 10 dus daar had ik heel weinig nog van, alleen wat kleertjes die ze voor haar poppen gebruikt, maar ja als het een jongetje wordt hebben we daar niks aan hihihihi moet nog een beetje strijken nu, maar kan niet langer dan een half uurtje zoiets staan dan is het op met mijn bekken en kan ik weer uit gaan rusten
@Enchanted: fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad in Duitsland! @beertje4: dus Lars doet het super! Ja die prikjes lijken me ook niets hoor @dovemeisje: hmmz das niet zo lief van vriendlief ik zou dreigen om hem in de leer te sturen bij de man van heppiedepeppie. Nee grapje, maar kan me erg goed voorstellen dat het frustrerend is dat als hij zegt dat als ie iets moet doen, je het moet zeggen, en hij dan zo reageert. Hebben jullie er nadien nog wel over kunnen praten? @vaddie: ben je je de hele dag zo goed blijven voelen? Ook weleens fijn hè, om ook eens een goede dag te hebben! @heppiedepeppie: wat fijn om te lezen dat alles zo goed bij jullie gaat en dat Ron zo behulpzaam is. Net zoals Annabel zegt, je kan zelf dan bijna niet wachten tot het zover is, maar voor mij duurt het nog iets langer dan voor Annabel. @Annabel26: hoe was het op zwangerschapsgym? Ja, en dan hier na wat er de afgelopen week zon beetje allemaal gebeurd is in het ziekenhuis, kan ik er nog niet echt een goed gevoel over krijgen, maar ja, ik zal toch moeten proberen vertrouwen in de artsen te hebben. Mn waardes sinds gisteravond: Gisteravond voor het diner 5.3 / gisteravond na het diner 5.1 / voor het slapen gaan 6.5 Vanochtend nuchter 5.6 / na ontbijt 5.8 / voor de lunch 7.2 / na de lunch 7.3 / voor het diner 5.1 / na het diner 6.3 Volgens mij niet echt rare waardes? Rond de lunch wel te hoog denk ik? Morgen begint bij ons de drukte op het werk ik doe planning voor de levering van de orders, en op woensdag en donderdag altijd de drukste dagen. Maar goed, dan vliegen de dagen ook wel weer voorbij. Lieve meiden, ik wil graag jullie en jullie gezinnetjes hele fijne kerstdagen toewensen en alle goeds, veel geluk en goede gezondheid voor 2012! Liefs, Djinti
Heppie,wat een heerlijk mannetje zeg! Goed naar je husband luisteren en niet nu al in de weer zijn met verschonen midden in de nacht Wel lief dat hij zo zorgzaam is! Djinti,je waardes zien er in mijn ogen prima uit.Ik mag niet boven de 8 uitkomen en zou willen dat ik jou waardes had
@Djinti: vind het op zich nette waardes. Blijf me er wel over verbazen dat ze in ieder ziekenhuis andere maximale waardes hanteren. Mag hier niet boven de 7 (structureel) uitkomen. Wat voor aanpassingen aan je eetpatroon heb je moeten doen? Heb me idd de hele dag goed gevoeld. Nadeel is wel dat ik nu volledig gevloerd ben. @Woman: hier alles gehad en nog steeds niks zelf gekocht. Kan zelf niet langer 15 minuten staan dus geef de rest aan mijn oma mee. (heb zelf pas een halve doos gestreken, niet echt mijn hobby)
Vaddie,ik vind dat ook apart..dat het overal anders is met de waardes.Die logica ontgaat me een beetje Meiden,ik heb even een vraagje.Vooral aan de meiden met fors overgewicht.Hebben jullie een 3d echo laten maken en hoe ging dat? Bij de zwangerschap van de oudste waren de 3d echo`s er nog niet zo lang,maar toen ging dat niet ivm mijn overgewicht.Nu ben ik eigenlijk benieuwd of daar mss wel het eea aan veranderd is?
Hier geen 3d echo laten maken maar toevallig heeft ze met de laatste groeiecho wel in 3d laten zien en afgedrukt. Heb ook flink wat buikvet dus eerdere, gewone, echo's waren altijd iets onduidelijker. Maar de 3d was haarscherp! Als je het wil doen zou ik het ook gewoon vragen als je belt. Zal ook aan de apparatuur liggen
ik heb geen 3d echo laten maken, dus zou het niet weten ik zou het inderdaad gewoon vragen @vaddie: nog geen 15 min, pffff ik hou het 30 min vol en dan is het ook op, daarom iedere dag een beetje en dan komen we er wel, en het is mijn hobby ook niet heb er een hekel aan
hahahaha. Wie niet. Ben zo blij dat mijn oma het wel leuk vind. Kan ik me op andere klussen richten die al lang liggen. De administratie, ook al zo'n grote hobby. hahaha
hoi meiden. Sorry dat ik alweer een paar dagen niet gereageerd heb maar tis chaos hier. @heppie: wat een heerlijk mannetje. Doe wel rustig aan ik ben ook te vroeg weer met van alles begonnen en daar heb ik nu de klap van. @dovemeisje: Wat vervelend dat je vriend zo deed. Ik mag gelukkig niet klagen hij moppert wel maar doet het uiteindelijk wel. @hier: Man ik heb de klap gekregen ik wou te veel te snel. En nu ben ik totaal gesloopt. Ik hoop dat ik weer een beetje snel op de been ben. Gelukkig is manlief er die de kleine s'avonds van me overneemt zodat ik kan bij slapen. Verder ben ik nog steeds super gelukkig met onze kleine het is zo'n engeltje. Arne had het van de week al over een 2de. Ben trouwens aan de pil. En ja het is al gebeurd gelukkig hadden we bescherming in huis. Was wel raar om zo iets te doen dat zijn we helemaal niet meer gewent na 3 jaar. Voelde me net een puber toen ik ze kocht. Gister lekker naar de kapper geweest. Verder is het een chaos in me leven ik hoop dat ik snel me ritme vind. nou tot tikkers Liefs Jessica
@Jessi: rustig aan meis, want ik denk dat het je meer moeite zal kosten om nog een naklap te krijgen, dan dat je van begin af aan rustig doet (staat beetje raar omschreven, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel). Ik heb 28 januari m'n 3D echo, dus ben ook erg benieuwd hoe de kwaliteit zal zijn. Ja dames, ik vind het ook raar dat elke gyn/vk/zh niet dezelfde regels hanteert, bij mij is het dus in het zh zelf dat 2 gyn's wat anders zeggen... Vandaag zijn m'n waardes super (denk ik), hoogste was 6.3. Dus ik ben erg benieuwd wat er morgen gezegd gaat worden. Wel al de hele week last van hoofdpijn, maar denk dat dat met m'n bloeddruk te maken heeft. Nou dames, hele fijne avond allemaal!
Hallo allemaal! @Dovemeisje: wat vervelend dat je vriend zo doet, ik ben wel benieuwd wat die van mij gaat doen haha. @Jessi: Doe het rustig aan he, want je hebt er niks aan als je helemaal instort. @hier: Ik heb het vandaag echt eens rustig aan gedaan, lekker op de bank gezeten en gelezen en nog even naar de stad geweest. Morgen en vrijdag nog werken en dan heb ik heerlijk een weekje vakantie! Zwangerschapsgym was trouwens weer erg leuk, gewoon ook gezellig zo'n uurtje met allemaal zwangere vrouwen haha.
woont die oma niet bij mij in de buurt vaddie kan ze hier ook strijken als ze het leuk vindt @jessie: je kleine meid is pas 3 weken jong? gefeliciteerd, neem maar goed rust want het is n iet niks. En het al gedaan? pffff m oest e rn iet aan denken zo snel, dat duurde mij wel even