@Woman: ze woont in brabant. Hier dus niet echt rustig aan gedaan. Gisteren al teveel gedaan en vanmorgen opgestaan met een harde buik. Is er helaas niet beter op geworden vandaag. Morgen alleen caviakooi verschonen en kleinigheidje halen voor onder de boom. Dan hopelijk de rest van de tijd lekker filmpje kijken ofzo. Voor vrijdag ook geen planning. Druk weekend voor de boeg dus alvast zorgen dat ik goed uitgerust ben
hmm brabant-limburg is misschien te doen hihihihi nou ik heb gisteren ook best veel gedaan, eerst voorbereiding kerstviering school, vriezer ontdooit, bed verschoont, wat strijk weggewerkt, wat gerommeld op de babykamer tijdens het strijken kreeg ik ook harde buiken en ben dus rustiger aan gaan doen nu even stofzuigen en vaatwasser uit en inruimen en dan zometeen komt een vriendin lunchen hier, verder een rustig dagje
hey meiden, Zo lekker rustig hier @djnti: 6,3 netjes hoor daar zullen ze niets van zeggen. @hier: Vandaag lekker wezen shoppen eindelijk weer gewone kleren. Een schitterende corrigerende onderbroek voor onder me kerstjurk. En 2 spijkerbroeken en wat leuke dingetjes voor de kleine. Heb eindelijk een tassenhaak voor de kinderwagen wat een kleine bagage ruimte heeft die wagen maar. Ik krijg steeds meer zin in de kerst nog maar 1 dagje en dan is Arne lekker een weekje thuis om te tutten. Vandaag is de kleine alweer 3 weken wat gaat dat toch snel ze wordt zo snel groot in mijn ogen. Nou ik ga onze prinses even in bad doen want ze stinkt naar zure melk spuug brrrr. nou tot tikkers Liefs Jessica
Wat is het toch rustig hier zeg, iedereen druk met de kerstvoorbereidingen? @ikke1979: hoe is het vandaag in het ziekenhuis gegaan? @jessi: time flies Fijn dat Arne morgen weer thuis is. Heb ik het nou goed begrepen dat Arne doordeweeks dus nooit thuis is? Lijkt me in het begin na de bevalling best wel zwaar, of valt dat wel mee? Vandaag weer "halve dag" in het ziekenhuis gezeten... bloeddrukmeting was goed. Wat betreft m'n suiker, gyn. wil toch dat ik weer een gesprek met de internist heb. Het is sowieso geen zwangerschapsdiabetes, maar het zou wel kunnen dat ik voor die tijd al diabetes heb gehad, alhoewel ik daar zelf m'n twijfels over heb, maar goed, ik laat het maar over me heen komen... 2 januari a.s. afspraak bij de internist, 4 januari de 20 weken echo, en 28 januari de 3D/4D echo. Nog wel ff onze kleine frummel gezien die net als vorige week heeeeeel rustig lag te slapen . Hoop wel dat ik binnenkort onze beeb ga voelen, lijkt me toch ook een erg speciale ervaring, maar kijk er zo naar uit!
Even een kort berichtje van mij. Ik zit er momenteel helemaal doorheen gister en vandaag zijn een drama geweest Maud doet niet anders dan huilen of als een aapje aan mij hangen en maar willen dat ik met haar loop vannacht ook weer 1,5 met haar gelopen. Ik kan niet ontdekken wat er aan scheelt bij haar. geen honger, geen vieze broek geen harde buik etc.Ze wil dan niet zelf liggen in de box of in bed. Als ze slaapt en ik leg haar weg is ze weer wakker... Ik ben nu zo moe doordat ik niet meer bij kan trekken etc dat ik regelmatig gewoon huil omdat ik het even niet meer weet. Vriendlief werkt en is vanavond gezellig eten met een vriend , lekker even eruit zou ik ook even wel willen. Heb vanavond besloten om tijdelijk een hulp in de huishouding te nemen zodat ik even rust kan krijgen. Vriendlief is niet van de huishouding en heeft aangeboden om dan tijdelijk een hulp te nemen. Heb net vriendlief gebeld dat hij naar huis moet komen want ik trek het echt niet meer nu.
Ach meissie toch... ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel even een hele dikke knuffel geven!
@dovemeisje: Een hele dikke knuffel en ook jij verdiend een avondje uit he! Maak je daar hard voor hoor hoe moeilijk dat ook is. @hier: Pfff dit is echt veelte vroeg voor mij, ik moest er dus heel vroeg uit vandaag voor mijn werk als Persoonlijk begeleider maar het liefst kruip ik weer terug naar bed. Ik moet regelmatig uit bed in de nacht om te gaan plassen dus ik heb weinig slaap en dan is dit geen tijdstip om op te staan haha. Maar goed ik heb volgende week een weekje vrij dus dat is dan wel weer fijn.
mogguh @djinti: Arne is wel thuis hoor door de weeks maar hij werkt veel en heeft een mentaal zware baan. En heeft net de drukste 3 weken van het jaar er op zitten. Hij is calculator bij een sloopbedrijf en krijgt deze weken veel aanvragen binnen omdat het buget op moet van bedrijven en gemeente @annet: Ik weet maar al te goed hoe je je voelt. Ik vind het ook minder leuk als ik ochtend dienst heb. Maar als je er eenmaal bent en aan het werk bent valt het ook wel weer mee. Gelukkig heb ik nog 7 weken vrij. @dovemeisje: Lieverd ga er ook ff een avondje uit dan kan je vriend toch wel even oppassen? Ik ga volgende week lekker een avondje naar de bios en Arne mag dan oppassen hij gaat toch ook gewoon naar zijn vrienden op vrijdag. Dus dan mag hij donderdag een avondje oppassen. Je mag zo mee ik ga naar nova zembla Nogmaals een hele dikke knuf @hier: mevrouw besloot om 4 uur wakker te worden om te eten wat normaal is. Maar normaal gesproken is ze overdag/s'avonds wakker, maar nu sliep ze de hele dag door. En dus bedacht ze dat het wel leuk zou zijn als mamma en pappa ook maar wakker moesten blijven. En dus wij ons bed uit haar uit bed gehaald na een uur huilen. {schreeuwen} Dus nu zit ik serious request te kijken en wieg haar mee op de muziek, en jawel mevrouw valt in slaap. Nu ben ik dus klaar wakker en ligt ze heerlijk in dr bedje te snurken. Ach ja heerlijk zo'n eigenwijs ding. Gister trouwens ook iets leuks beleeft was bij de M&S spijkerbroeken aan het passen komt er een en mevrouw naar me toe. Mag ik even naar uw kindje kijken dus ik natuurlijk. De verkoopster vraagt aan me hoe oud ze is. Zegt die mevrouw vandaag 3 weken (ik ken die vrouw dus niet he) DUs ik kijk die vrouw aan ja zegt ze ik zie al baby's voor ze geboren worden en wist dat ze haar tegen zou komen. Ook wist ze me te vertellen dat ze heel lief is maar wel een eigen willetje heeft. En dat ze met 8 maanden een handvol zal zijn. Ook zei ze dat Lisa het fijn vond dat ze gedraait is in het ziekenhuis. Hoe kan een wild vreemde dit weten? Ik geloof normaal gesproken niet in dit soort dingen maar dit was wel heel freaky. nou ik ga maar es terug naar bed denk Liefs Jessica
@ dovemeisje dikke knuffel @ annabel 26 vervelend he dat steeds moeten plassen dat had ik ook toen ik nog zwanger was. @ Jessi Fijn he die eigenwijze babys hier ook een die na de voeding van afgelopennacht om 2.30 besloot dat hij klaar wakker was. Heb tot 5 uur op de bank gezeten. Als ik hier niet meer kom iedereen fijne kerstdagen
@ dovemeisje: misschien eens inbakeren? soms voelen die kleintjes zich onveilig en liggen ze graag ingebakerd, in ieder geval veel s6 ermee! @ Jessie: das apart, ik geloof daar wel in, zou dat geloof ik alleen nooit zo in een winkel doen als ik die vrouw was wil jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen wensen ik heb net de boodschappen gedaan, stond er rond half 9 en was er nog heerlijk rustig, toen ik naar huis ging was de parkeerplaats al vol aan het stromen, toch handig een school gaand kind waar je voor je bed uit moet
Goedemorgen. @Dovemeisje: hier ook geen tips voor maar wel een digiknuffel. @Woman: is idd het beste tijdstip om boodschappen te doen. Hier weer prima geslapen. Maar merk nog steeds dat ik begin van de week teveel heb gedaan. Vandaag dus nog een rustig dagje.
Thanx meiden voor al die knuffels doet mij erg goed. @ jessi ik zou zo met je mee gaan naar nova zembla wil ik ook nog graag zien.. @ hier Gisteravond ook even lekker mijn moeder gebeld en ff lekker gehuild en geklaagt. Dan mis ik haar ook wel weer (ze woont 160 km hier vandaan), maar als ik haar een paar dagen dichtbij heb vind ik het ook weer genoeg. Wij willen graag in de toekomst dichter bij mijn ouders gaan wonen maar minimaal 3 kwartier afstand. Dat is een afstand wat ver genoeg is maar ook een afstand dat ik in de auto kan stappen om een bakkie te gaan doen en dat kan nu niet. Nu ben ik 1 uur en 3 kwartier minimaal onderweg. Maud heeft een goede nacht gehad en vriendlief is gaan lopen met haar vannacht (lief he). Ik voel me daardoor ook stukken beterder want ik heb veel door kunnen slapen alleen gevoed en dan weer liggen. Vandaag is weer onrustig maar heb het idee dat het vandaag meer haar buikje is die is ook opgezet en ik heb al meerdere spuitluiers voorbij zien komen. Maar ja ze ligt nu gelukkig in haar eigen bedje te slapen dus moeders heeft de handen weer even vrij. Vriendlief komt ook zo thuis zou de hele dag werken maar komt nu vanmiddag naar huis om mij even op te peppen... xxxx
@Vaddie en @Dovemeisje hopelijk kunnen jullie vandaag even bijkomen Gisteren hebben wij alvast boodschappen gedaan voor de feestdagen (de meeste spullen hadden we al in huis gelukkig) en wat ben ik blij dat ik dat al heb gedaan. Wat is het druk overal!! Wij wonen net buiten het centrum van Rotterdam, en overal is het 1 grote chaos! En ik kan eindelijk mijn verjaardag 2e kerstdag op de dag zelf vieren, want als het goed is blijft de sneeuw weg en kunnen mensen eindelijk zonder smoes gewoon eens komen. Al is het maar voor een bakkie koffie in de ochtend! Kunnen ze daarna weer naar huis om kerst te "vieren". Ik word maar 1x 25, dus extra speciaal! Dus owee voor degene die afbellen. GRRRR. Gisteren is 1 van onze hondjes naar de trimsalon geweest, wat issie weer mooi! Hij is een kruising tussen een maltezer en een poedel, en heeft dus krullen. En tijdens het weekendje Duitsland bleef al het sneeuw hangen in zijn haartjes. Zo sneu! Helemaal ijsvoetjes! De afspraak hadden we al staan, ik wil hem altijd mooi hebben rond de feestdagen. Vandaag moest hij ook nog naar de dierenarts voor de jaarlijkse enting, dus hij heeft er weer 2 pittige dagen opzitten. Ik wil jullie dan ook hele fijne dagen wensen! Ik wilde onze kerstkaart met onze hondjes uploaden, maar ik ben al veel bekenden van mij tegengekomen op dit forum die niet weten dat wij plannen hebben voor een kindje (wat ik ook voorlopig zo wil laten) dus dat kan ik helaas niet doen. Wil toch zolang ik niet zwanger ben wat anoniemer blijven Liefs!
Hey meiden Sorry dat ik zo lang niets heb laten horen! Het was zo druk, hectisch en ik ben echt heel moe De kraamverzorgster heeft vanmorgen om 12 uur afscheid genomen, ik heb echt moeten huilen. Ze was zo lief en heeft ons zoveel tips gegeven! Ze is zelf ook nog vrij jong en ik heb vaak ook gewoon heel gezellig met haar gekletst, alsof ze mijn vriendin is! Ik had een cadeaubon van de DA gekocht en een doos merci en een lief kaartje. Het besef kwam ineens dat ik haar nu niet iedere ochtend meer van alles en nog wat kan vragen en dat maakt me behoorlijk onzeker. Lucas doet het prima. Hij drinkt echt goed aan de borst, al heeft mama daar wel last van hahaha. Ik heb niet echt kloven maar het is wel super gevoelig, dus bij het aanhappen heb ik een spuugdoekje tussen mijn tanden geklemt waar ik dan op bijt hahaha. De laatste dagen is Lucas wel wat onrustiger. De eerste dagen thuis hadden we echt geen kind aan hem. Hij sliep super goed, huilde weinig, at goed enz. Nu is hij wat vaker wakker, soms uren achter elkaar, want dan krijgen we hem niet in slaap. Het is een druk manneke en slaat zichzelf vaak wakker met zijn wapperende handjes. We hebben dus nu een pukababy gekocht en daar ligt hij nu in. wat ik gewoon echt zo moeilijk vind, is dat als we hem in bed leggen hij gaat huilen. Hij moet zichzelf even in slaap huilen en die 10 minuten duren dan zo lang. Ik vind het hartverscheurend om te horen en zit dan echt op de bank te huilen. Maar ik weet dat ik er doorheen moet. De afgelopen dagen hebben we boven geleefd, met Lucas op één kamer. Ik mocht vanwege de ks niets doen dan in bed liggen, dus Lucas is gewend dat ik continue bij hem ben. Sinds gisteren ben ik meer beneden en moet hij dus alleen slapen. Hij ligt overdag in zijn ledikant op zijn eigen kamer en 's nachts bij ons op de kamer in de kinderwagen. Ik heb hem net om twee uur naar bed gedaan. Om tien over twee was hij stil tot vijf over half drie en nu huilt hij weer. Ik moet me zo inhouden niet naar boven te gaan.... Mijn borsten prikken van alle kanten als ik hem hoor huilen , met die voeding zit het wel goed hahaha. Lucas was overigens de eerste dag 100 gram aangekomen thuis, dat is normaal goed voor een week hihi.Hij zit nu nog 100 gram onder zijn geboortegewicht. @dovemeisje: ik voel zo mee met je, en ik begrijp het volkomen! Lucas is nu ook al twee nachten gewoon 4 uur aan een stuk wakker geweest! Ik maak me dan zorgen dat hij niet genoeg slaapt. Maar de kraamhulp zei ook dat sommige kindjes gewoon minder slaap nodig hebben. Alleen dat gehuil he....en dan weet ik het niet meer. Pinkje, schone luier, weer aanleggen voor voeding... Hij nadert zijn 10e dag natuurlijk ook en die staat bekent als regeldag, dan kunnen ze ieder uur om voeding vragen. Misschien is zo'n puckababy ook iets voor jullie? Je kindje ligt dan niet helemaal strak ingebakerd maar wel zo dat de handjes "ingepakt" liggen.... @enchanted: erg he die boodschappen! Omdat ik nu niet mag autorijden moet mijn man alles op de fiets halen. gelukkig is het winkelcentrum redelijk dichtbij....maar lastig is het wel want het is mega druk en mensen zijn allemaal geirriteerd! Hopelijk heb je in ieder geval een leuke verjaardag!! Alvast gefeliciteerd!!
@ heppie ik begrijp je ook helemaabl. Dat huilen is hartverscheurend. Wij hebben het vermoeden dat Maud nu haar "eerste sprongetje" (van oei ik groei) heeft gemaakt, die komt rond de 6 wken, ze is nu een stukje rustiger aan het worden. Vanmiddag heb ik ook doorgezet weer met slapen in haar eigen bedje boven oei dat gehuil soms echt niet leuk maar na 7,5 min gaf ze het toch op na een uurtje wakker met een vieze broek weer terug gelegd met een doekje over haar ogen en ze leek te slapen totdat ze zich zelf wakker sloeg handig (Not) @ enchanted Flauw hoor dat je anoniem wil blijven ...... Geintje kan je begrijpen mijn lieve dinnetje die in verwachting is van een tweeling zit hier ook ergens op een forum dus de bevallingsdata heb ik hier nooit genoemd wel via een pbtje. De feestdagen zijn rustig voor de rest 1ste gaan we naar mijn ouders in Alkmaar en de 2de hebben we geen plannen. Nieuwjaarsdag moeten we naar mijn schoonouders JOEPIE NOT. ZO GEEN ZIN IN hahahahahahaha Maar ja dat kan nog wijzigen wij zijn altijd met oud en nieuw bij wijze verplicht om naar mijn schoonouders te gaan omdat mijn schoonzus overkomt uit Denemarken met haar vriend. Daar is echt geen klap aan die jongen hij loopt degehele feetsdagen in zijn huispak rond ( een afthanse trainingsbroek met een shirt met gaten erin, niet geschoren of gewassen zelfs geen Deo.. Bah bah bah Nu hebben we te horen gekregen dat zij al nieuwjaarsdag om 8 uur naar huis rijden en wij ze dus niet zien en ze hebben Maud ook nog geen eens gezien... ben benieuwd nu ik zie het wel Lieve meiden allemaal fijne feestdagen en veel geniet plezier Liefs Lianne
hey meiden, Me meisje is ziek en ik weet me geen raad net naar de huisartsenpost geweest. Ik voel me zo verloren dat ik er niets mee kan doen. Arne zegt dat het wel goed komt maar ze is nog zo klein en zo breekbaar. Ze is gelukkig wel rustiger aan het worden. De huisarts zei ook dat het geen kwaad kon en dat we dr alleen even in de gaten moeten houden. Ik kan wel janken. Was ik nou maar niet gestopt met bv dan had ze waarschijnlijk nu nergens last van. Voel me nu helemaal schuldig. Nou ik ben nu een paar dagn weg maar zal nog wel ff inloggen vanaf me ouders. Prettige feestdagen allemaal tot tikkers Liefs Jessica
Hey meis, Wat is er met Lisa ? Ik snap dat je jezelf de schuld geeft maar doe het jezelf niet aan. Wie weet was ze ook ziek geweest als je het nog gaf. sterkte meis even goed fijne dagen.Een dikke knuffel vanaf hier
@Jessi: voel je zeker niet schuldig. Je weet niet of ze wel of niet ziek zou zijn geworden als ze nog wel bv zou krijgen. Kinderen worden nou eenmaal ziek. Fijne kerstdagen gewenst. Drukke dagen voor de boeg dus verwacht niet veel tijd te hebben voor het forum.