hey meiden Nou gisteren was weer een drama, we hebben zelfs de verloskundige om 10 uur gebeld. Lucas heeft onafgebroken van 19.00-22.15 gehuild. Hij was helemaal nat van het zweet en schor van het huilen. Gelukkig vond de Vk het niet erg dat ik belde, ze was erg lief. Ze raadde aan infacol te kopen, dus dat heeft Ron vanmorgen gehaald. En ze heeft ons aangeraden om naar een osteopaat te gaan. Ze zei dat gezien de bevalling, Lucas daar misschien wel last van heeft en dat zijn krampjes daardoor erger zijn. Het zou zo maar kunnen want hij heeft natuurlijk wel klem gezeten en heeft 14 uur weeen moeten verdragen terwijl zijn hoofd niet goed was ingedaald (ik zat op H1 terwijl je eigenlijk op H4 moeten zitten voor een goede indaling....). Vanmorgen heb ik diverse osteopaten gebeld maar alle praktijken waren dicht, op één na! En nu mag ik morgen al komen!!! Alleen moeten we even met vervoer kijken omdat ik nog niet mag autorijden en mijn man heeft geen rijbewijs.... Wat betreft het afspreken, ik kijk even wat ik doe. Niet dat ik jullie niet wil ontmoeten maar ik ben niet zo van het rijden met de auto in de grote stad. En met het openbaar vervoer zie ik niet zo zitten met een kinderwagen enz. Ik vind het eigenlijk allemaal nogal spannend om alleen de hort op te gaan, ik ben nu ook nog niet alleen weg geweest.....niet eens voor een boodschapje (dat kon nog niet vanwege de KS). Dus misschien moeten jullie gewoon wat plannen en dan kijk ik tegen die tijd wel even!
minder heppie dat het zo aan de gang blijft, ik hoop dat alle tips helpen! gisteren wezen shoppe en was kapot moe, vanmorgen optijd opgestaan en om half 9 stond ik in de dupermarkt, mark kwam een halve dag eerder thuis en zijn we duitsland nog ff ingegaan, hebben we een klein beetje vuurwerk gehaald en nog wat laatste boodschappen. nu ben ik poepiegaar en denk dat ik zo ff mijn bedje in duik voor een uurtje.
Meeting: ik ben ook voor. Utrecht is prima. (woon daar vlakbij) Misschien idd handig om dan niet in de stad af te spreken ivm met parkeren enzo. Vanmiddag weer goedgekeurd door de gyn. Frummel doet het goed. Ligt mooi op schema en het lijkt er op dat het een gemiddelde baby word. (ipv een zware zoals het de vorige er naar uit zag) Over twee weken weer terug en dan weer een groei echo.
Fijn dat je bij de osteopaat terecht kan. Hoop dat het net zoveel helpt als bij Maud zij is bij de chiropractor geweest voor een voorkeurshouding van haar nek en bekken. Dit komt ook doordat zij niet goed in kon dalen (let wel helemaal niet) en de ks en de tang die er nog aan te pas is gekomen. De chiropractor gaf ook aan dat als je ingeleid, ks, tang of vacuum bevlling hebt gehad het al teveel is voor je kindje en hij / zij daar blijvende schade aan kan houden als het niet behandeld wordt... Wij zijn nu klaar na een keer of 5 en Maud is zoveel beterder dan eerst..... xxx
Vanmorgen naar gemeentehuis geweest om de ID kaart op te halen van Maud gewoon een uur kunnen wachten :x. Maar ja ze heeft hem nu ik had geen zin om weg te gaan en dan weer een andere keer terug te komen. Daarna even de stad ingelopen om kleding te kopen voor Roos en Maud ben zeer goed geslaagd met overal Sale en zelfs bij de Hema 1 + 1 gratis is altijd leuk shoppen Had daar wel 40,- korting. Vanmiddag voor het laatst bij de chiropractor geweest met Maud voor haar voorkeurshouding in haar nek en bekken. Het gaat nu lekker met haar. Gisteravond voor het eerst sinds haar geboorte hadden wij haar niet beneden totdat we zelf gingen slapen. Ze had om 19.30 gedronken en kwam pas om 1 uur weer en toen om 5 uur dus dat valt mee. Gisterochtend zijn na 7 wken mijn schoonouders weer eens langs geweest ze hebben Maud voor het laatst gezien toen ik thuis kwam uit het zh, maud was 2 dagen oud. Mijn schoonzus en haar vriend waren mee en kwamen kennismaken met Maud aangezien hun in Denemarken wonen hadden ze Maud nog niet gezien. Mijn schoonmoeder begroete mij nog geen eens toen ze binnenkwam bleef in de kamer een beetje nors staan ben toen zelf naar haar gelopen en zij "jij ook een goedemorgen " je had het hoofd moeten zien Ik weet niet wat er met dat mens is Maud lag in de box kijkt er nog geen eens naar. Mijn vriend was er ook al klaar mee want in de 7 wken heeft ze als ze hem aan de telefoon was geen een keer naar de meiden gevraagd terwijl het normaal Roos voor en Roos na was. Mijn vriend zei dan van hier gaat ook alles goed hoor als je het wil weten. De gehele ochtend heeft ze weinig gezegd maar ik had daar geen moeite mee lekker rustig . Heb op een gegeven moment tegen mijn zin maar wel vrijwillig (klinkt raar zeg) Maud bij haar op schoot gedaan zodat ze misschien normaal kon gaan doen, nou ietsjes dan.Was blij dat ze na de lunch weer weg gingen.... Volgende week ga ik contact leggen met de stichting babyhoop om mijn overgebleven kraamartikelen aan te schenken zij gebruiken dat weer voor kraamprojecten in afrika, zuid amerika, oost- europa of india. Dus maak ik hun blij aangezien ik toch in het zh ben bevallen heb ik een aantal spullen over van mijn kraampakket.. Verder gaan we morgenmiddag naar goede vrienden en blijven daar eten en gaan rond 21 uur weer naar huis aangezien ik er geen zin heb om na 24 uur nog met 2 kleintjes over straat te gaan. Voor iedereen die hier niet meer komt voor de jaarwisseling een goed uiteinde en een super gelukkig gezond 2012 en voor degene die zwanger proberen te worden een vruchtbaar jaar....
Wat betreft het afspreken, utrecht is prima te doen voor mij. Maar het ligt er wel aan wanneer natuurlijk zo eind maart heb ik al een andere afspraak ( dan hoop ik mijn kleine meisje te mogen verwelkomen haha ) Hier alles goed, ze zijn al flink aan het knallen en dat is dus het enige waar ik een hekel aan heb met oud en nieuw dat vreselijke vuurwerk. Ik vind het wel mooi hoor maar die jeugd hier durft het gerust naar je te gooien als je over straat gaat. Voor iedereen een gelukkig en gezond 2012 alvast!!!
@Annabel: hier hetzelfde. Vind al dat vuurwerk ook niks in handen van die jochies. Fijne jaarwisseling een een voorspoedig 2012
@heppie hoop dat het gauw goed gaat met Lucas , arm kereltje zo huilen lijkt me voor jou ook heel lastig @ dovemeisje wat heerlijk dat je lekker bent wezen shoppen en wat fijn dat het zo goed gaat met Maud. @ Vaddie kan me voorstellen dat je bijna niet meer kan wachten ! @ hier pff vandaag jarig opzich is dat best leuk hoor alleen ben de laatste paar dagen steeds misselijk , moet echt elk uur wat eten geloof ik. Het knallen heb ik opzich niet zo veel moeite mee maar ons kleinste hondje vind het geloof ik vreselijk en wil continu naar binnen. heel zielig. Gaan jullie ook oud en nieuw vieren? Wij blijven lekker thuis en mijn ouders komen hier. Iedereen alvast gelukkig nieuwjaar
hey meiden, Ik wou iedereen een gezond, gelukkig en goed baby jaar 2012 wensen en we spreken elkaar wel weer volgend jaar Liefs Jessica
hey meiden Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne avond!!! We zijn vanmiddag naar de osteopaat geweest. Wat een lieve vrouw. Ze 'las' Lucas heel goed. Ze vertelde ons dat ze hem met heel veel voorzichtigheid en zachtheid moest behandelen. Dat hij heel erg van geborgenheid houdt en het fijn vind als we hem veel aanraken en tegen hem praten. Wij merken dat thuis ook heel erg. Nu is het zo dat je wel in osteopathie moet geloven denken wij wil het echt werken. Veel mensen zien het toch een beetje als hokus pokus! Ze merkte dat er veel spanning zat in zijn armen en schouders, en dat hij hierdoor veel krampen had. Ze heeft hem een uur behandeld en we hopen dat het een beetje gaat helpen. Over twee weken mogen we terugkomen. Gelukkig op zaterdag, dan kan Ron ook mee. Onze buurman is vandaag met ons meegereden, echt zo lief, want het is toch maar 31 dec en het was in Nijmegen, toch een half uur rijden van ons af. Daarbij heeft hij daar moeten wachten op ons omdat op en neer rijden geen zin had. We hebben sinds gisteren ook Infacol in huis. Lucas heeft nog wel kramp, maar (afkloppen) niet meer zo lang en heftig. Al met al nu een half uurtje of zo en dat hoort wel een beetje bij baby's! Maar hopelijk is die 3 uur nu voorbij! Verder hebben we nu samen afgesproken Lucas gewoon lekker veel bij ons te laten, ook overdag en ;s avonds. Hij moet niet perse in zijn bedje liggen ( ja 's nachts wel) maar hij is nog zo klein en vind het gewoon lekker om bij ons te zijn. We hebben het dus maar losgelaten dat hij MOET slapen. Met mijn borstvoeding gaat het beter. De LK is nog geweest vandaag en we hebben opnieuw geoefend met aanhappen. We hebben Lucas gewogen en hij is maar liefst 170 gram aangekomen in 4 dagen! En zit dus nu boven zijn geboortegewicht gelukkig! Ik heb dus ook afgesproken dat we de voedingstijd gaan verkorten. Lucas dronk zo met gemak een uur aan één borst, dat is veel te lang.. Nu mag hij 20 minuten drinken, dan verschonen en eventueel nog 15 min. Daarna speentje. Want anders groeit hij te snel en ben ik ruim 8 uur per dag bezig met voeden en dat kan gewoon niet! Als jullie kleintjes niet slapen of gevoed worden, hebben jullie ze dan veel in de box of wipstoel liggen? En huilen ze dan niet veel? Wij moeten nog echt onze weg vinden merken we. Maar dat komt vast goed! Misschien dat ik toch gewoon kom hoor naar Utrecht, moet alleen even kijken, ik ben niet zo'n held....komt er niet toevallig iemand van jullie uit de omgeving Arnhem waar ik mee samen kan rijden Nou wij gaan oud en nieuw lekker in bed vieren met Lucas! En om 12 uur even op de zolder kijken naar het vuurwerk in Arnhem (wij kunnen lekker wijds kijken dus dat zien we dan ook!)
Wij zijn lekker thuis met zijn viertjes hou er ook niet zo van hebben daarom ook besloten om volgend jaar weg op vakantie te zijn met oud en nieuw vorig jaar zaten we in een huisje in Arcen met mijn ouders en broer en dat beviel heel goed. Roos is bang voor al het vuurwerk roept de gehele dag "mamma Roos bang" dus we zien het vannacht wel hoe het gaat....
Nu bij vrienden en wat we volgend jaar doen zien we dan wel. Hahaha. Iedereen nog een fijne nacht. ( en ik zit ondertussen te hopen dat het snel over is en ik naar huis en naar bed kan)
de beste wensen!!!!!! hier rustige nacht gehad, we hebben vuurwerk gekeken vanuit bed door ons dakraam, we zaten eerste rang Lucas was totaal niet bang, maar was wel lang wakker...dus heeft hij vannacht 4,5 uur aan een stuk geslapen, dat is voor zijn doen echt wel lang. Als jullie kindjes (voor diegene die al bevallen zijn) wakker zijn, huilen ze dan veel? Ik merk dat Lucas nog niet zo goed alleen kan zijn in de box of wipstoel. Hij gaat dan best snel huilen....
hey meiden, @dovemeisje: Zielig is dat he als ze zo bang zijn. @heppie: Als Lisa wakker is neem ik haar vaak lekker bij me om te tutten. Ze vind het nog niet geweldig in de box of wipstoel. Ik kan verders er niet veel overzeggen want Lisa is heel rustig en huilt bijna niet. Wel fijn dat de osteopaat jullie zo goed kon helpen. @hier: Ik heb weer een hele lijst voor het consultatiebureau. Ik denk dat ze reflux heeft. Ook ga ik maar eens vragen wat ik tegen de krampjes kan doen ze krijgt infacol maar nog is ze helemaal verkrampt van de pijn in haar buikje. En ik wil weten wat ik kan doen aan haar droge huidje in haar gezichtje. oud en nieuw was gezellig lekker met zijn 3jes gekeuteld Lisa was net wakker om 12 uur dus haar lekker bij ons genomen en haar geknuffeld. Vandaag alle kerstspullen weg gehaald. Wat is het zo leeg zonder de kaartjes en zonder kerstboom.
hey Jessi Ik gebruik ook Infacol maar heb ook nog niet echt het idee dat het beter is. Lucas heeft nu eigenlijk na iedere voeding wel wat krampen...niet meer drie uur achter elkaar maar hij wordt er wel onrustig van. Lucas is trouwens ook veel wakker overdag, daar maak ik me wel zorgen om. Hij ligt nu wakker in de box, maar heeft dus vanaf vanmorgen half 11 niet meer geslapen. Zou dat heel erg zijn?? Ik merk dat dit de laatste tijd vaker gebeurt. misschien moet ik hem gewoon in zijn bedje leggen en even laten huilen?? Lastig blijft dat! Oh ik zit trouwens nog maar 3 kilo boven mijn startgewicht voor de bevalling...snap er niets van dat het zo snel gaat maar ik ben er wel blij mee! Mijn buik is nog wel slap maar dat komt tzt wel!
@meeting Ik hebgister even rond gekeken en het lijkt mij het handigst om iets te doen buiten utrecht. Ik zat zelf aan iets van een hightea te denken. Zal nog wel even kijken wat er in de buurt is. Ook moet de ruimte wel wat kinderwagens kwijt kunnen misschien iets van een pannekoekenbakker. @heppie ik zou het heel leuk vinden als je kwam. Liefs Jessica
@heppie: zoë vond het in de box minder maar als ik haar in de wipper in de box zette kon ze rond kijken en zich echt bezighouden, zij werd s'morgens om 9u wakker en ging dan pas om 14u weer slapen maar sliep dan wel tot 17u of soms nog langer, dus iedere baby heeft zijn eigen ritme, ik zou me er niet zo druk om maken @shoppe: heerlijk he al die uitverkoop nu, ik had al een leuk setje bij de hema weer 1+1 gratis is mooi meegenomen, in roermond hebben ze een winkeltje van lief, zo leuk allemaal, maar omdat wij niet weten wat het word ga ik er nog maar eens terug als de kleine geboren is Voor iedereen een heel gelukkig 2012 gewenst