Jee wat vervelend zeg! Ik heb soms nog wel een zeurend gevoel op de plek waar ze geprikt hebben maar dat zijn meer steekjes die dan weer weg gaan. En ik weet ook niet van welke prik dat dan is geweest, want ik heb 2x een ruggeprik gehad. Eén met pijnstilling en die mislukte dus (dus dat gevoel herken ik niet helaas wat jullie omschrijven) maar bij mijn KS heb ik ook een ruggeprik gehad die wel was gelukt (die schijnt dieper gezet te worden)... @dovemeisje: is de lucht weer een beetje geklaard tussen jou en je vriend?? @hier: ik ben aan het zoeken naar oplossingen wat betreft het wegleggen van Lucas als hij wakker is. In de box, kinderwagen, wipstoel of ledikant...overal waar ik hem wakker in leg gaat hij meteen huilen. Gaat dit vanzelf over of moet ik iets anders proberen?? Slapen gaat prima zolang we hem in slaap wegleggen. Dan slaapt hij zo een paar uur verder....
merk dat ik door de zwangerschap een beetje chaotisch wordt en n iet meer altijd onthoudt wie wat schrijft, hebben jullie dat ook? @ dovemeisje: wat rot voor je zeg, gaat het nu weer wat beter bij jullie? daar zit je n iet op te wachten als je net een kleintje hebt, dikke knufffff en sterkte ermee @ bh's: ik heb bij livera twee bh's gekocht die lekker mee stratchen, ze kwam ook met 1 aan van 60 auro, toen ik zei dat ik daar geen geld voor had hadden ze ook vele goedkopere zonder beugels, zien er niet zo charmant uit, mark zegt steeds die had mijn oma ook, maar ze zitten wel lekker @ bevallen: ik hoop dat het je nog gelukt voor het inleiden, ik had dat bij de oudste ook, had de datum vast staan en 3 dagen ervoor werd ze nog lekker thuis geboren, in ieder geval s6 ermee en geniet lekker als je je kindje in je armen hebt @ heppie: vervelend dat lucas zo slecht alleen kan zijn, ik heb daar geen ervaring mee dus echte tips heb ik niet, maar hoop voor jullie dat hij daar snel overheen groeit! vandaag 33 weken, pffff wat gaat dat snel, mark en ik worden allebei ongeduldig en we hebben nog een paar weken te gaan hihihi, ben zo nieuwsgierig naar dat kleine mensje in me zoë zei ook al mama het wordt spannend nu, die gaat liever noet meer naar haar vader bang dat ze wat mist, heb haar verzekerd dat zodra de kleine geboren is zij de eerste is die wat hoort allemaal een fijne dag nog
Hè da's balen Jessi. Ik heb de term reflux wel eens voorbij zien komen, maar wat is het precies en kunnen ze er iets aan doen? Dikke knuffel voor jou meis!
@Jessi: dat is zeker vervelend nieuws! Krijg je nu wel begeleiding met hoe je hier mee om moet gaan? @hier: Vandaag en morgen lekker vrij! Heerlijk ik ga er echt van genieten. Gisteren een 3D echo gehad van ons kleine meisje, wat was ze mooi! Maarja dat zegt elke ouder he haha. Na het zien van de echo kan ik haast niet meer wachten tot ze er is haha. Verder geen bijzondere dingen op de planning. Een fijne dag allemaal!
dat i sminder jessi, kunnen ze er iets aan doen? Ik heb weer veel last van krampjes in mijn buik en rug, waarschijnlijk door het indalen weer
Heel even snel een erg ego berichtje vanaf m'n werk. Al zo lang uitgekeken naar de 20 weken echo van vandaag... kom je in het ziekenhuis wordt er door de echoscopiste gezegd toen ze me zag "nou... ik denk niet dat dat gaat lukken hoor"... oftewel, je bent te dik... maar dan net niet in die woorden... Ze hebben 5 minuten geprobeerd te kijken, maar meer dan een kloppend hartje (gelukkig) kreeg ze niet in beeld... wat een teleurstelling zeg, hadden ze dat nou van te voren niet kunnen bedenken? Enfin, nu moet ik weer naar Diagnostiek voor u, waar ze schijnbaar betere/geavanceerdere apparatuur hebben, maar... jawel, dat kan AL 17 januari... Echt, sorry, maar ik heb het zo gehad met dat !@#$% ziekenhuis... Ow ja, nog even 5 minuten bij de gyn. binnen geweest. Uit het bloedprikken was gekomen dat ik bloedarmoede heb, dus staalpillen gekregen... verder zag alles er goed uit. Sorry voor ego bericht, vanavond zal ik even op de rest reageren, maar ben nu wel zo boos en teleurgesteld...
@Djinti: wat een k*tsmoes zeg! Die mensen daar kunnen gewoon hun werk niet goed doen. Hier ook veeel te zwaar en daarbij flink wat buikvet. Mijn echo's zijn wel iets waziger maar toch altijd duidelijk genoeg. Zelfs bij de vk maar zeker bij het ziekenhuis. Belachelijk reactie zeg. (begin ondertussen te denken dat je zeker 200 kilo weegt en net zo breed bent als je lang bent?)
ik heb ook overgewicht(BMI 35,5) en maak me een beetje zorgen over het verloop van de zwangerschap. Ik ben nu 16 weken zwanger en ik heb al last van kortademigheid, pijn in de knieen, pijn in de rug en heup. Ik vraag me af hoe dat straks zal zijn als ik verder ben en mijn buik echt veel zwaarder begint te worden. Kunnen jullie me geruststellen?
@Karina: zou je klachten wegleggen bij je vk. Het ligt er ook aan hoe je conditie was voor de zwangerschap. Het zijn geen klachten die ik herken. Niet tijdens die termijn in ieder geval. (nu wel een flink adem terkort maar ben ondertussen 35 wkn zwanger) Maar als je baby toevallig erg hoog ligt zou het kunnen zijn dat je er last van hebt.
bedankt voor je reactie vaddie. Ik weet dat het vroeg is voor deze klachten, daarom maak ik me ook zorgen. Mijn conditie is gewoon slecht ik merk wel dat mijn buik bij mijn maag dikker is geworden, dat is toch ook niet normaal? het is toch de bedoeling dat je onderbuik eerst groter wordt (omdat daar de baby groeit)
Allereerst, wat gaat het bij jou ook hard ineens zeg... zie nu dat je alweer bijna op 36 weken zit... al aan het aftellen? Mijn BMI is 36 geloof ik, ik ben 1.78 en woog aan het begin van de zwangerschap 113 kg bij de verloskundige, en vorige week in het ziekenhuis woog ik 115 kg (bij 19 weken)... @Karina: welkom hier! Ik zou ook als ik jou was even je klachten bij de vk neerleggen. Ook ik heb last van kortademigheid en slechte conditie, en dat hakt er toch wel behoorlijk in merk in. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Ik ben er echt zo verdrietig van... en weet je waar ik ook weer van heb geleerd, zo'n "belangrijke" datum niet meer op facebook of aan anderen te melden. Want iedereen vraagt nu natuurlijk hoe het gegaan is. Wel hartstikke lief dat men zo meeleeft hoor, maar elke keer hetzelfde verhaal vertellen, wordt er eigenlijk alleen maar verdrietiger van.
*mag ik zomaar weer binnen komen vallen...?* Wat een rotreactie Djinti, bah! Ik ben in verhouding zwaarder dan jij (iets lichter, maar tien centimeter kleiner) en bij mij was er echt geen probleem. Ze gaf wel tussen neus en lippen door de mededeling dat ze gewoon wat minder zicht had door mijn vetlaag (heb ook het meest op de buik) maar het kwam zéker niet zo lomp over.... Ik ben trouwens al veel meer aangekomen dan jij... ruim 10kilo bij 26 weken. Oei! Een vriendin is vier maanden geleden bevallen en in die vier maanden 35 kilo afgevallen, zij was ook erg stevig. Ik kan me voorstellen dat het niet lekker is als je zo snel afvalt, ze voelt zich ook slap, máár het geeft me wel wat hoop tegenover al die reacties als 'pas op, wat je nu aankomt gaat er noooooit meer af!' zucht..... Oja, en Karina, misschien om je wat hoop te geven. Ik heb me echt tot rond de 15/16 weken best moe en onhandig gevoeld. Ik voel me nu bij 26 weken beter dan toen eigenlijk, minder 'pijntjes'. Het kortademige herken ik wel écht. Als ik nu ga fietsen doet het óf pijn in mijn banden, óf ik ben ontzettend aan het hijgen. Volgens de vk hoort het er bij, niks abnormaals. Wel pijn in mijn rug trouwens, maar in beweging blijven helpt daarbij (bij mij!) het best. Dus een eindje lopen, en vooral niet op harde stoelen zitten maar vaak van houding veranderen.
@Djinti: hier idd aan het aftellen. Ben flink verkouden en voel me zo beroerd dus heb het even helemaal gehad. En ook ik ben in verhouding veel 'dikker'. 1.63 kort en begin stand was 107 kilo. Dus die mensen daar kunnen gewoon hun werk niet goed doen! Zou er ook zeker wat van zeggen, die lompe reactie. Belachelijk! @Eva: niks gestoten?
@djinti: wat lekker lomp zeg, ik ben wat kleiner dan jou met hetzelfde gewicht en heb geen problemen met de echo's, bij de verloskundige niet en bij diagnostiek voor u ook niet, dus lekker genieten de 17e! @Karina: ik was ook wel vrij snel kortademig maar dat trok na de eerste 3 mnd wat bij, nu naar het einde toe wordt het wel weer wat meer vanmorgen om 6u wakker om te plassen en door de storm niet meer kunnen slapen, hier in limburg gaat het al flink tekeer, wat moet het aan de kust dan wel niet
Karina. Ik morgen 17weken en voelde me tot week 15 ook echt futloos en belabberd. Maar gaat nu stuk beter gelukkig! Jij bent dus ook een juni mama! Leuk zijn er nog veeeeeel meer hoor. We hebben een juni 2012 mama's topic! Geef maar gil als je link wil om daar ook mee te kletsen.
@Djinti: Nou dat is wel erg lomp, ik heb ook voornamelijk buikvet en ik heb altijd prima echo's. Er is wel eens gezegd dat de kwaliteit wat minder is door mijn extra laagje maar dat het verder prima te zien is. Ik heb zelfs afgelopen dinsdag een 3D echo gehad, dus misschien moeten die mensen nog eens een aantal lesjes gaan volgen. @hier: nog lekker een dagje vrij, heb heerlijk uitgeslapen tot half 10 en daarna lekker rustig aan gedaan. Ik blijf het de rest van de dag rustig aan doen. Als mijn vakantie doorgaat, hoef ik zelfs nog maar 4 weken te werken. Dan komt alles ineens wel heel dichtbij moet ik zeggen. Fijne dag allemaal!