Overgewicht en zwanger..

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaVanGilani, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Thanx meis... Ben ook blij dat het weer goed gaat..

Wat goed zeg die beoordeling.. daar mag je zeker trots op zijn...

Wat Kl*te zeg die suiker is niet tof zal duimen dat je nog niet hoeft te spuiten....
    Succes morgen. xxx

2. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    nou dames, we hebben de kleine frutsel weer gezien, de kleine was zo actief dat ie moeilijk te meten was, maar na wat geduld blijkt ie nu toch wel voor te liggen in de groei! benen zaten al op 37 weken, das 3 weken voor, maar ja papa is dan ook 1,96cm dus de kleine zou het niet van een vreemde hebben

verder alle klachten die ik heb zijn "normaal" bij de duur van de zwangerschap, alleen jammer dat ik gewoon ook het hele lijstje heb, echt weer wat voor mij

maar goed de kleine doet het goed en das het aller belangrijkste
    hij/zij was al ver ingedaald

ben vanmiddag op de bank lekker 2 uur in slaap gevallen en daarna voelde ik me stukken beter, waarschijnlijk heeft de kleine toch wat afgeklemd waardoor ik me zo beroerd voelde, want mijn bloeddruk en alles was helemaal normaal

vriendlief had slechte zin vanavond, pffffff niks was goed, gelukkig voor het slapen weer over maar ik kon er niet van slapen en zit nu dus beneden maar ff wat tv te kijken

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @woman1974: Lekker is dat he op de bank in slaap vallen haha. Ik doe het tegenwoordig ook regelmatig.

@hier: weer eens een cursus, ik word er nu zo langzaam aan wel een beetje moe van hoor al die cursussen. Vooral als de cursus eigenlijk gewoon herhaling is van wat ik al in mijn opleiding heb gehad.
    Verder ga ik vanavond bij een collega eten, dat is dan wel weer heel leuk, ben ook benieuwd wat ze allemaal op tafel gaat zetten.

4. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ dovemeisje wat leuke foto

@ Djinti2011 wat balen zeg van je suiker. wat zei de diabetesverpleegkundige?"

Gisteren op nacontrole geweest bij de gyn. alles wat goed. Nu kunnen we weer een hoofdstuk afsluiten.

5. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    heerlijk he annebel, en ik hoef er weinig voor te doen hihihi, moet voor mijn bekken geregeld liggen en dan vallen de ogen vanzelf dicht!

veel plezier bij je collega vanavond en eet smakelijk alvast :)

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Djinti: ben ook heel benieuwd wat ze zeiden in het ziekenhuis.

Hier mijn dag niet. Frummel en bm zijn beide erg druk. Buik golft regelmatig heen en weer.

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Het is ff druk hier, dus het kan zijn dat ik er effe minder ben. Post ook al in 3 andere topics en kan het soms niet bijhouden hihi.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Heppie: ben je actief op facebook? (vaddie -v = echte naam te m.aarssen)

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Telt ook voor andere mensen die me willen toevoegen op facebook of hyves. :)

10. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    @Vaddie: op Hyves is het me gelukt je toe te voegen, op Facebook helaas niet. Je mag mij wel toevoegen, ik heb je op Hyves bij m’n uitnodiging m’n naam gegeven ;)
    Vervelend dat je je dag niet hebt… hoop voor je dat het snel weer beter gaat…

@woman1974: fijn dat je de kleine frutsel weer even gezien hebt en dat alles in orde is. Dat op de bank in slaap vallen, dat gebeurt mij ook regelmatig als ik thuis ben zoals ’s avonds en in het weekend, heerlijk… Wel vervelend dat je niet echt een lekkere nacht hebt gehad…

@Annabel26: hoe was je cursus vandaag? Heb je lekker gegeten bij je collega?

@beertje4: Mooi dat alles goed was bij de nacontrole!

@heppiedepeppie: ik hoop voor jullie dat er snel duidelijk is over Lucas z’n eventuele koemelkallergie. Hebben jullie enig idee wanneer jullie hier meer uitsluitsel over krijgen?

Tsja, en dan hier… waar ik bang voor was gebeurde uiteindelijk ook vandaag…
    Vanochtend belde de diabetesverpleegkundige me op, hebben we de waardes doorgenomen, en zei ze dat ze direct met de internist ging bellen, maar verwachtte dat ik vandaag nog moest komen om de insulinepen op te halen. 45 minuten later belde ze terug dat ik om 16.30 verwacht werd.

Ben de hele middag uit m’n doen geweest… zoals al aangegeven was ik zo bang om mezelf te moeten injecteren met insuline… ook wel even wat traantjes erom gelaten… (hormonsters?)… Enfin… vriendlief was zo lief om mee te gaan, dus wij om 16.30 in het ziekenhuis… niet m’n eigen diabetesverpleegkundige, maar een andere hele lieve dame, die ons duidelijk alles uitgelegd heeft. Toen wilde ze de naald bij me inbrengen, maar heb ik gevraagd of ik het niet zelf mocht doen, zou ik uiteindelijk toch moeten doen… Nou… en toen snapte ik gewoon niet waar ik zo tegenop had gezien, dit is nog minder pijnlijk dan mezelf prikken om de glucose te meten…

Het enige waar ik nu alleen wel weer even over moest slikken, was dat zij wel aangaf dat de kleine na de bevalling wel even in de couveuse zal liggen (kan 1 dag zijn, maar ook langer) om “af te kicken” van de insuline… Vaddie, jij spuit ook insuline hè, hebben ze hier iets over tegen jou gezegd?

11. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    @Djinti2011: He wat vervelend dat je nu toch moet gaan spuiten, maar gelukkig lees ik ook dat het spuiten zelf wel meeviel.

@hier: Ik heb heerlijk gegeten bij mijn collega, ze had allerlei griekse gerechten gemaakt en als toetje baklava. En natuurlijk gezellig gekletst met z'n allen.
    De cursus was echt saai maarja ik had niet anders verwacht haha. Het is voor mij vooral herhaling en als je dan tussendoor lekker getrapt wordt door je kleine is je aandacht zo weg.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Djinti: over couveuse hebben ze niks gezegd. Maar idd wel dat ik en de baby minimaal 24 uur moeten blijven omdat ze de suiker van de baby in de gaten moeten houden. Ze moeten zeker weten dat de baby haar suikerspiegel binnen de marges kan houden. Fijn dat het prikken meeviel. (zei ik toch. :))

@Annabel: dat bewegen, en de afleiding van al het andere word alleen maar erger. :)

Hier is slapen een ramp. Alles doet zeer en ik weet niet meer hoe ik moet gaan liggen van de rugpijn en pijn in mijn heupen. En zo veel naar het toilet...
    Bah.
    Vandaag drukke dag. Moeder en oma komen weer poetsen. En vanmiddag naar het ziekenhuis voor controle en een groei echo. Hoop dat de baby is ingedaald, maar ben bang dat het nog niet zover is.
    Nog enkele dagen en dan zou de baby mogen komen....

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Pfff vannacht is het in mijn rug geschoten, ik heb echt zoveel pijn gehad vannacht. Elke keer als ik naar de wc moest ( en tja dat moest ik nou eenmaal veel ) deed het zo'n zeer dat ik bijna niet kon liggen of zitten. Nu gaat het redelijk goed, dus ik hoop dat het in de loop van de dag weer voorbij is.
    Morgen hebben we een fotoshoot van de buik, daar wil ik toch wel erg graag heen!

14. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden.

@djinti: Lisa hoefde ook niet in de couveuse alleen moesten we wel 24 uur blijven ivm controles op haar suiker.

@vaddie: Ik hoop dat je snel je kindje mag vasthouden dit is ook niet leuk.

@annabel: Hopelijk word je rug wat minder pijnlijk. En kun je toch naar de fotoshoot.

@heppie: hoe is het nu met lucas

@hier: Het gaat super met ons. Ik begin er steeds meer aan te wennen dat ze er is en we hebben ons ritme te pakken. Net lekker wezen lunchen. En zo ff poetsen en dan ben ik klaar voor het weekend.

@meeting: De pannenkoekenbakker is dicht ivm een verbouwing in april. Dus nu heb ik contact gehad met de winkel van Sinkel in Utrecht. Das op loop afstand van het centraal station en erg gezellig en zo groot dat we onze kinderwagens met gemak kwijt kunnen. We kunnen er ook een besloten zaal huren maar dan moet ik weten hoeveel mensen er komen en wanneer en hoelaat. Dus als iemand ander ideeën heeft hoor ik het graag.

Liefs Jessica

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Hallo dames Ik heb dit topic vaker voorbij zien komen maar bedacht me vandaag dat ik hier ook 'mag' schrijven :D
    Ik ben 1.73 en 94 kg. voor zwangerschap maar ik weeg nog hetzelfde na 17 weken. In mijn vorige zwangerschap heeft werkelijk niemand een woord gerept over mijn gewicht maar deze keer vertellen zij het mij veelvuldig. nu ik een afspraak moest maken voor een 20 weken echo moest ik vermelden dat ik door overgewicht een week later moest, dus op 21 weken. Balen!! Het is het belangrijkste dat ze het goed zien maar ik ben zo ontzettend benieuwd! Ik wil graag weten dat mijn baby gezond is, dan duurt een week extra lang! en ook het geslacht zou ik graag weten.
    Hebben jullie ook later een echo?

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier helemaal goedgekeurd. Beeb is ingedaald en ligt helemaal vast. Ligt zelfs al zo laag dat de gyn haar hoofd niet eens meer kon voelen. Krampen van afgelopen week zijn dus niet voor niks geweest.
    Vanaf zondag mag de beeb dus komen!

17. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

@vaddie: fijn dat de beeb goed is ingedaald en dat jij er zo te lezen wel klaar voor bent!!

@djinti: fijn dat het spuiten je meegevallen is, maar ik snap dat je baalt van het feit dat je beebje straks in de couveuse moet. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vond die paar dagen in het ziekenhuis. Je komt een beetje tot rust, je hebt ALLE hulp van de wereld en aangezien ik heel onzeker ben, vond ik de opstart daar wel fijn. Eenmaal thuis was het ook heerlijk hoor maar ik vond dat toen wel spannend!

@hier: dinsdag moeten we naar de kinderarts. Ik wilde eigenlijk stoppen met BV, maar om nu zeker te weten of het echt KMA is, moet ik wel doorgaan nu. Ik moet denk ik een week of 4 dit dieet volhouden en dan langzaam aan weer dingen gaan toevoegen aan mijn dieet. Als de klachten van Lucas dan terugkomen dan weten we eigenlijk genoeg. Wel zielig dat we hem dan weer moeten gaan pesten hier mee.

Heb vandaag trouwens veel steken in mijn rechterborst, maar ik kan geen harde plekken of zo ontdekken. Verder veel last van mijn buik, een cm of 5 boven de wond van de KS. Net alsof die zenuwen weer beginnen te werken, het voelt allemaal heel beurs...

18. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @djinti: vervelend dat je moet gaan spuiten maar als het beter voor je is kom je er wel doorheen!

@vaddie: fijn dat ze ingedaald is, hier lag het hoofdje ook al goed vast

@heppie: vervelend dat lucas zo ziek was, ken het van een vriendin en het is geen pretje, sterkte ermee!

@eef: ik lees dat vaker van die echo's maar heb daar zelf geen ervaring mee, ik heb meer overgewicht dan jij, ik ben 1.70 met 100kg en heb gewoon echo's gehad bij de vk en de hebben niet zo'n geweldig apparaat en met 20 weken ook gewoon gehad

@hier: dochterlief was vannacht bij haar vader omdat deze gisteren jarig was. Ik lag weer te draaien en draaien en kon maar niet slapen, om 3u ben ik ingedoezeld maar zat zowat ieder uur op het toilet tot 7u en daarna heb ik doorgeslapen tot 10.30u wat een luxe, hoop dat ik het weekend ook lekker ff bij kan slapen want dan is ze ook bij der vader

heb vandaag een echte pfffff dag, kom moeilijk vooruit, veel krampjes in mijn buik, rug en bekken doen pijn
    (sorry voor het klagen maar heb echt mijn dag niet)

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Eef: hier ook veel zwaarder dan jij (1.63 kort en 101 kg) en altijd gewone echo's gehad met goed beeld. Wel iets minder mooi dan bij slankere mensen maar genoeg om te kunnen beoordelen of de beeb het goed doet. En ik had mijn 20 weken ook echt met 20 weken. Zou ze dus vertellen dat ze hun werk gewoon beter moeten doen. :)

@Woman: hier een aaneenschakeling van baal dagen. Ben flink gefrustreerd dat ik nog zo weinig kan. Digiknuffel en hopen dat het morgen beter gaat.

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Gelukkig is de rugpijn inmiddels verdwenen, dus vandaag gewoon de foto shoot haha. Verder ga ik het vandaag eens een beetje rustig aan doen, ben de laatste tijd zo druk en dat merk ik ook aan mijn lichaam. Ik denk dat daar de rugpijn ook vandaan is gekomen.

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina