Dag meiden, Ik ben 21 weken zwanger en ik ben op zoek naar lotgenoten die in de buurt van Purmerend wonen en die rond de zelfde tijd zijn uitgerekend
Oei, lotgenoten, dat klinkt ernstig Ik woon een stadje verder dan jij, maar loop wel iets op jou voor (juni uitgerekend)
Ja lotgenoten klinkt idd zwaar!! Hihihihih Ik heb een topic 'zwanger augustus' gevonden, maar die zijn allemaal eind augustus uitgerekend. Wanneer ben jij uitgerekend?? Ik kom uit Purmerend en jij??
Ik ben 11 juni uitgerekend en woon in Zaandam. Ben dus wel iets verder dan jij. Hoe gaat het met jouw zwangerschap?
Ja hier gaat alles goed, begin nu last te krijgen van mijn hormonen! Merk toch wel dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen. Voor de rest goed. En bij jou??
Fijn dat het allemaal goed gaat. Maar euh... last van je hormonen? Qua humeur? Hier helaas een erg spanningsvolle zwangerschap (risico's voor de baby, HG, BI en vroegtijdige weeën) met rust vanaf 7 wk en nu inmiddels behoorlijk strikte bedrust. Maar goed, nog 4 weekjes dan mag ik weer "iets" op, want dan ben ik 32 wk zwanger en dan mag de BIB van de gyn. BUB worden. Dus ben heftig aan het aftellen, al hoop ik dat ik onze mini lekker nog tot de 40 wk bij me kan houden (er moet nog even wat gekweekt worden). Ben je al met het kamertje begonnen? (of is het kamertje misschien al klaar, kan natuurlijk ook haha) Wij hebben een aantal wk terug net de kraamzorg intake gehad. Zie er best tegen op om een "vreemde" in ons mini-huisje te hebben, maar goed, we wachten het af.
Jeetje dat is toch wel heftig allemaal zeg!!! Ik hoop voor je dat je de aankomende vier weken goed door komt! Ja de hormonen zijn vooral mijn humeur! Ik kan weinig hebben van collega's, en helaas moet mijn vriend het ook ontgelden. Gelukkig is hij begripvol, en na de hand praten wij er veel over. Dat helpt erg!! Wel al druk aan het zoeken en veel aan het kijken, vind het erg moeilijk om een beslissing te nemen! Jullie al helemaal klaar?? Ik krijg morgen mij. Intake gesprek, vind het ook wel een raar idee dat er straks een vreemde in mijn huissie rond loopt!! Maar ja, ze kunnen je veel tips geven, en dat is toch wel prettig. Het is mijn eerste kindje. Wij weten niet wat het gaat worden, jullie!?
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar wel heel goed dat je het zelf ook weet. Vriendin van mij is ook niet te genieten als ze zwanger is (en dan bedoel ik ECHT NIET te genieten...), maar dan ligt het aan "ons" want zij is wel "goed gehumeurd" maar wij regeageren allemaal zo chagrijnig Zelf gelukkig geen last van Spannend, intake morgen. Welk kraambureau heb je? Wij hebben Kraamzus, ben heel benieuwd, maar hoor heel positieve verhalen en de intake vond ik ook positief. Wat betreft het regelen.... Hier nog niets Dat komt ook omdat ik dus al de hele zwangerschap aan het tobben ben en nu helemaal niets meer mag doen. Maar goed, het kamertje is nu bijna leeg, dus het begin is er. Verder probeer ik er maar even niet aan te denken, kan er namelijk verder ook niets aan veranderen. Een kamertje hebben we wel gekocht, staat gedemonteerd in de opslag en ik heb leuke kledingpakketten (ook heel veel gekregen, echt enorm lief). Hier ook het eerste kindje (na 12 jaar en echt niet meer gedacht) en wij wilden het ook niet weten, maar omdat ik zoveel echo's krijg en we al een paar maal "frontaal" beeld hebben gehad, weten we 't helaas toch. (maar niemand in onze omgeving weet het, we doen net of ons neus bloed).
Als zwangere denken wij toch altijd dat het aan een ander ligt! hihih Wel vervelend als ze dat elke keer roept. Ik heb een vriendin die is bevallen die nu elke keer roept dat ze er geen last van had, en dat is zeker niet zo. v.b. ze was s' morgens ze misselijk en spugen, en dat ik haar ernaar vroeg of zij dat ook zo verveld vond, had ze het opeens nooit gehad. zooo frustrerend intake ging goed, zitten bij de Kraamvogel. We hebben recht op 49 uur kraamzorg. Ook ik ben zeker nieuwsgierig hoe het straks allemaal gaat, heb wel gevraagd voor een lieve dame!! Ik sanp wel dat jullie nog weinig hebben staan, jij kan nergens heen en je mag ook niet doen. Lijkt mij erg vervelend. Wel lekker dat jullie al alles hebben gekocht. Wij (mijn vriend) zijn druk bezig met het opruimen en klaar maken van de zolder. Wij hadden allebei onze eigen kamer (hobby) en nu ga ik bij mijn vriend op de kamer. En zo maken we van mijn kamer de babykamer. Allemaal erg leuk maar wel erg veel werk. Gelukkig hebben wij nog 4 maanden te gaan. Wel goed dat het nu allemaal goed gaat, alleen jammer dat jullie 'frontaal' beeld hebben gehad! Ik heb van de week nog een pretecho aangevraagd. dan kan mijn zus, moeder, schoonmoeder, tante en oma ook een keer mee.
Leuk dat de intake goed is gegaan. Ik hoop dat jullie een heel lieve dame krijgen. Ons werd dit kraamzorgbureau ook geadviseerd, maar wij gingen bij iemand op kraambezoek die een zuster van dat bureau had en dat was toch een.... Ik kreeg er ter plekke nachtmerries van! Dus een beetje doorgeschoten reactie van mij was, direct een ander kraamzorgbureau zoeken haha. Maar dat was in een heel andere regio hoor! Dus maak je niet benauwd Daar komt bij dat ik in het bestuur van een stichting zit, die daardoor weleens wat contact met Kraamzus heeft, en die contacten verlopen altijd goed. Dus ben ook heel benieuwd. Wij hadden recht op iets van in de 50 uur maar hebben er in principe voor gekozen om de eerste twee dagen 5 uur kraamzorg te hebben en de andere dagen 3 uur per dag. Kunnen het natuurlijk altijd nog aanpassen, maar wij hebben maar een super klein huisje en manlief gaat thuis zijn. Nu deze zwangerschap zo moeizaam gaat, verheug ik me erg op een relaxte, knusse kraamtijd. Gezellig met man en kind genieten (en dat houdt in: geen vreemden over de vloer) En een pretecho, wat leuk! In Purmerend zelf? Wij gaan ook een pretecho laten doen. Man wil het hééél graag. En in eerste instantie wilden we het niet doen, uit angst het geslacht te zien, maar ja.... dat geheim is reeds weken terug onthuld en hoewel ik zelf niet zoveel met echo's heb, wil ik graag dat het voor mijn man ook een beetje een leuke periode is. Vooral omdat dit ons "eerste en laatste" ukje zal zijn. Dus zodra ik de 32wk grens ben gepasseerd, gaan we ook een afspraak maken! Maar wat leuk dat je jouw familie mee kunt nemen! Mijn moeder wilde niet mee met de echo (wel aangeboden, maar ze vindt het privé, de schat) en mijn sm is helaas zo nadrukkelijk en overheersend aanwezig, dat we haar niet mee gaan vragen. Ze klaagde laatst weer tegen mijn man, dat zij zich op een zijspoor gezet voelt... Tsja... ze woont drie uurtjes rijden verder en kwam (tot ik zwanger was) gemiddeld twee keer per jaar langs langs, dus wat wil je dan.... Leuk is het, om samen aan het kamertje te kunnen werken! Kun je ook een beetje toewerken en groeien naar de komst van de baby! Hebben jullie al een thema voor de kamer? Heel uitbundig of juist heel rustig? Ons kamertje gaat rustig worden, daar houd ik van. Bovendien is het een piepklein kamertje, dus hoe minder er in staat en hangt, hoe groter het lijkt