Grote buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aaf88, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Zijn er meer dames die verder lijken dan ze zijn? Ik krijg al een paar weken te horen: je bent er al bijna of niet, je hoeft zeker niet zo lang meer ed. En dan zijn ze helemaal verbaasd dat ik nog tot half oktober moet haha. Het is mijn derde zwangerschap en mijn buik is ook echt een stuk groter dan bij mijn eerste zwangerschap. Het valt ook extra op want naast dat mijn buik groot is heb ik mijn normale figuur ongeveer wel gehouden. Maar op de een of andere manier vind ik het toch vervelend om steeds te horen hoe groot mijn buik is. Herkenbaar? Gedeelde smart is halve smart ;).

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Laatst zelfs van een gynaecoloog dit te horen gekregen. Toen ik vertelde dat de kleine ruim 2 weken voorloopt op groei bond ze in. Maar is echt niet leuk om te horen. Zeker als ze dan beginnen over suiker enzo.:roflmao:

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ja hoor hier ook. Denken vaak dat ik al voorbij de 30 weken ben.
    Ik had de vorige zwangerschap ook zo'n grote buik.

4. Dikkerdjedap26

7 apr 2017
    44
    13
    8
    Ja ik ben 17 weken zwanger van ons 1ste kindje en mijn buik lijkt ook al een stuk groter:pben slank en maar 1m55 dus dat kan ook wel de reden zijn mss... mijn buik lijkt in verhouding tot mijn lichaam mss wat groter :rolleyes:
    Ik ga er van uit dat mijn buik niet de hele zwangerschap aan dit tempo zal groeien :p

5. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik kreeg in de supermarkt ook al de opmerking "oh, jij mag zeker gauw gaan bevallen" te horen. Ehm nee, ben 11 november uitgerekend...
    Mijn buik is inderdaad enorm, was bij de eerste ook al zo.

6. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Fijn dat ik niet de enige ben ^^. Snap ergens ook niet waarom ik het vervelend vind om te horen, want ik zie zelf ook wel dat ik een dikke buik heb haha.

7. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Haha ja ik hoop met je mee! :p
    Ik ben zelf ook slank, dat zal idd schelen.

8. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Hier ook hoor en bij de eerste ook zelf toen ik binnen kwam om te bevallen. Zo die is groot is zeker een 8.5 ponder. Uiteindelijk een 7.5 ponder heel benieuwd wat het nu gaat worden. Ben trouwens ook heeel slank en klein dus buik lijkt denk ik in verhouding groter

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Toen ik 22 weken zwanger was, vroegen ze me hoe ver ik was.
    "Acht maanden zeker?"
    Pfff.. Haha! Maar ik heb nu eenmaal een goeie buik. En ben er trots op :D

10. Bonnie24

Bonnie24 Lid

2 feb 2015
    22
    2
    3
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!! Idd onbekenden die zelfs zeggen: zo je bent er al bijna hé? En als je dan zegt dat je nog wel even mag word er gevraagd of er een tweeling in zit :roflmao:

11. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Ik had dit kunnen schrijven!

Dit is mijn 4e zwangerschap en ik draag alleen bij mijn buik. De rest van me figuur is nog precies hetzelfde.
    Wordt er erg onzeker van, toen ik afgelopen maandag dit aan de VK vroeg gaf ze aan dat mijn baarmoeder prima zat voor mijn termijn en het allemaal er netjes uitzag. Ze gaf ook aan dat iedereen eenmaal anders draagt.

Maar vooral de opmerkingen 'je mag al bijna met verlof en 'zitten er 2 in' hangen me de keel uit!

Oceanna vindt dit leuk.
  12. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ja hè, hier ook altijd "weet je zeker dat het er 1 is?!" haha.

Lamode vindt dit leuk.
  13. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier gister iemand die aan me vroeg: tot wanneer moet je?

Dus ik: tot december

Zij: jeutje! Zijn het er geen 2?! Wat ben je dan dik zeg!

Ik: na, zeg ik over jou toch ook niet!
    (Sorry, ze was nou eenmaal stevig)

Zij: dat vind ik niet aardig van je o_O

Koekie1, Buko, marloes80 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Toch blijft het enorm verschillen per persoon wat iemand als een grote buik ziet. Sommige vrouwen voelen zichzelf enorm en als je dan een foto ziet blijkt het eigenlijk behoorlijk mee te vallen.
    Van buitenstaanders denkt de 1 dat iemand morgen is uitgerekend, de ander denkt dat diezelfde persoon nog drie maanden moet. Vind dat mensen/buitenstaanders het in elk geval vaak echt slecht inschatten :p

Aaf88 en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ja! Hier ook alle zwangerschappen grote buik en wordt ook echt ziek van alle opmerkingen! Zowel vreemden als bekenden kunnen er maar niet over ophouden.

Echt heel erg irritant... maar helaas niets aan te doen denk ik...

Wel fijn om te horen dat meer moeders dit hebben! Want omdat iedereen zo verbaasd reageert denk je haast dat je als enige met een enorme buik rondloopt!

16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben nu eigenlijk wel heel erg benieuwd naar foto's van jullie buiken meiden :D.

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier dachten ze met 20wk al dat ik bijna uitgerekend ben.
    Tja...heb alle "weet je wel zeker dat het er één is"- mensen wijsgemaakt dat ik een drieling verwacht. Was zo flauw van die vragen en opmerkingen...

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik vind dat altijd zo irritant..
    Een buik is al snel te klein, te groot, te rond, te dik, te dun etc.
    Heb je ooit iemand horen zeggen, ohh jouw buik is precies goed voor de termijn!
    Nou ik nog nooit. Dus lekker niks van aantrekken

19. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik heb dit weekend aan iemand die het me vroef nog haarfijn uitgelegd dat dat toch wel de domste opmerking is die je naar een zwangere kan maken.
    Ja ik heb controles gehad dus natuurlijk weet ik het zeker en bovendien, suggereer je nu dat ik dik ben? Niet zo handig met een hormonale vrouw
    Hij begreep daarna wel dat ie die vraag niet vaker moet stellen

20. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Zo is het ook! :) Vandaag hoorde ik voor het eerst: wat een mooie, bescheiden buik! (Jullie begrijpen hoe blij ik daarmee was haha.) En letterlijk tien minute later: is het er echt 1? :'D

Deel Deze Pagina