HELP vraagje over 1 st afspraak vk !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door staartje, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    Hoi ik heb een vraagje ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger en heb over 2 weken een afspraak bij de vk maar gaan ze dan al het hatje luisteren ? en kunnen ze dan al zeggen hoe lang ik ongeveer zwanger ben voor wat meer zekerheid hoe doen ze dat voelen dan ? help

alvast bedankt xxx

2. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    D.m.v. een echo kunnen ze zien hoelang je zwanger bent. Het hartje kan je nog niet horen dan.

3. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    maar het hartje klopt toch aan het einde van week 6 ? kunnen ze daar niet naar luisteren dan als je dat vraagt

4. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Nee.
    Want het kindje zit nog achter je schaambot, (tenmisnte zo hoorde ik dat), en pas na week 12 gaat het kindje naar boven en kan je het horen. Ik ben nu 13 weken en heb het hartje alleen gezien, niet gehoord.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ging met 8,5 week naar de vk en toen hebben ze het nog niet eens geprobeerd. afgelopen week met 14,5 week zwanger hebben ze pas geluisterd.

6. Slagroomtoetje

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik heb het vorige keer (met 10 weken) ook gevraagd, en toen zeiden ze dat ze dat niet gingen proberen. AS dinsdag krijg ik nog één echo en de afspraken daarop gaan ze voelen + naar het hartje luisteren.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik was bijna 12 weken toen ik ging en ze kongen het toen ook niet vinden...kindje verstopte zich.

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij sommige verloskundigepraktijken krijg je eerst een intakegesprek en maken ze niet meteen een echo. Bij ons kregen we bij de eerste afspraak ook meteen een echo en konden we het hartje zien klopen maar niet horen. Ik was toen 8 weken zwanger.

Ze berekenen de duur van de zwangerschap dmv je eerste dag vanje laatste menstruatie net zoals je het zelf hebt gedaan, met de termijnecho meten ze het kindje op en kunnen dan de precieze datum vaststellen.

9. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Ik was 9 weken en 4 dagen bij m'n eerste (inwendige) echo. En via de echo liet ze het hartje ook horen. Dus denk dat het dan alleen via echo kan.

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Bij de eerste afspraak was het eerst een intake, een paar dagen een inwendige echo. Het hartje kunnen ze pas horen na een week of 11/12 dacht ik...

11. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Toen ik voor de 1e keer bij de vk kwam was ik 9 weken precies, ik heb toen een uitwendige echo gehad en het hartje gezien en gehoord en natuurlijk het intakegesprek :p

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn eerste keer was vooral heel veel vragen beantwoorden, bloed prikken, urine inleveren, gewicht meten.

Ze ging aan mijn buik voelen.
    En probeerde het hartje te luisteren wat echt niet lukte met 9 weken.

Dus bij jou zullen ze dat zeker niet proberen.
    Bij mij was het met 9 weken al veel te vroeg.

Een echo doen ze bij mijn VK niet, die kreeg ik een paar dagen later bij een echo bureau.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oh ja, plus bloeddruk meten!

Deel Deze Pagina