Overgewicht en zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by Didi84, Apr 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Didi84

Didi84 Lid

Apr 21, 2010
    50
    1
    0
    agogisch medewerker LVG kinderen
    Dordrecht
    Ik heb een vraagje...ik wil graag zwanger worden. Mijn vriend wil nog even wachten tot er meer kilo's af zijn, zal tegen t einde van het jaar zijn als het aan mij ligt:), ben al heel hard aan het lijnen(inmiddels 10kg kwijt in 4 maanden), maar ben altijd al "stevig" geweest, dus zal nooit maatje 36 krijgen...
    Ik zit nu op maat 48/50 met 1.80m lang. Ben nu nog ongeveer 30kg te zwaar. Weet dat het allerlei narigheid met zich mee kan brengen, maar weet ook dat het goed kan gaan. MIjn moeder werkt op kraam en verloskunde in n ziekenhuis in Rotterdam en geeft aan dat het vaker goed dan fout gaat en dat de verhoogde kans op ziektes niet enorm hoog is, maar alle horror verhalen maken mijzelf ook erg bang!!
    Ik zou graag, voor we kunnen gaan beginnen met klussen, in contact komen met meiden die ook overgewicht hebben en zwanger zijn of willen worden...OF al een kindje hebben...heb een hoop vragen...

2. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Didi ik heb zelf ook 30 kilo overgewicht.Maar toch zijn we nu aan het proberen voor een tweede.We hebben al een zoon maar door zijn ziekte en stress ben ik best veel aangekomen.Ik ga nu sporten en na volgende week begin ik met gezond eten.
    Groetjes mama van Dean

3. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Hoi!

Ik heb ook overgewicht. Ik ben 1.73 en weeg 108 kilo. Ik ben al 20 kilo afgevallen, dus het begin is gemaakt!
    Ik maak mij soms ook best druk maar ik lees zoveel positieve dingen, dat ik nu zoiets heb van; we gaan ervoor en zolang ik nog niet zwanger ben probeer ik nog meer af te vallen.
    Maar ik heb er ook al veel over opgezocht. Ik wil gewoon niet dat ik straks een kindje krijg die iets mankeert door mijn overgewicht. En ik ben soms ook bang dat ik minder vruchtbaar ben! Maar dat weet ik dus niet want we zijn pas deze maand begonnen.

Maar goed dat je al 10 kilo kwijt bent! En je hoeft echt geen maatje 36 te hebben. Vaak is het al gezond om 10% van je gewicht af te vallen.

4. Didi84

Didi84 Lid

Apr 21, 2010
    50
    1
    0
    Dordrecht
    Hoi meiden,

Wat leuk dat jullie voor een kindje gaan! Ik hoop dat het snel raak is voor jullie.
    Moosey, ik heb dezelfde angsten als jij...hetgeen jij zegt voel en denk ik ook. Ik ben als de dood dat ik onvruchtbaar ben, of dat ik een reeks aan miskramen krijg (afgelopen september na 7wkn een miskraam gehad) en alle verdriet nog een keer mee moet maken.
    Of dat wanneer ik wel zwanger raak ik een vroeggeboorte krijg of een aangeboren afwijking veroorzaak bij mijn kindje. Weet wel dat de risico's niet met enorme getalen hoger liggen dan bij een normale zwangerschap, maar het is er wel en dat beangstigd mij.
    Ik ben nu samen met mijn vriend bezig om iig mijn BMI rond de 30 te krijgen, zodat ik geen zogenaamde "morbide obesitas" meer heb.
    Zwangerschap is ook topsport en met een zwaar lichaam word t alleen maar moeilijker denk ik dan? En ook de zwangerschapskleding...je kan dan niet gewoon even leuk eeen winkel inlopen om iets aan te schaffen, of gewoon te gaan shoppen met je moeder ofzo...want je moet alles opt internet bestellen omdat er (voor zover ik weet) geen grote maten zwangerschapswinkels zijn...ik ben een echte piekeraar en ik maak me druk over van alles!! Soms word ik daar zelf ook helemaal kierewiet van...
    Maar goed...ik ben al een stukje op de weg. Supergoed dat jullie gaan sporten, of zelfs al 20 kilo!!!! afgevallen zijn!

Bedankt voor jullie reactie en ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden van de progressie en gedachten kunnen blijven wisselen?!

5. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Ik had niet gezien dat je had gereageerd maar ik heb nu een instelling gewijzigd dat ik het voortaan wel zie!

Ten eerste, wat rot dat je een miskraam hebt gehad. Kunnen jullie het een beetje verwerken?!

Eigenlijk wilde ik eerst afvallen tot de 90 kilo maar ik sta even stil. Ook omdat ik gestopt met roken, vind ik het op dit moment moeilijk om af te vallen.
    Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen om mij heen van mensen die overgewicht hebben en wel een gezond kindje hebben, dat mijn vriend en ik hebben besloten er nu gewoon voor te gaan.
    En ik voel mij een stuk gezonder nu ik al 5 weken niet meer rook!

Qua zwangerschapskleding maak ik mij niet zo druk, want ik heb best smalle heupen en benen en eigenlijk zit het meeste overgewicht bij mijn buik. Dus ik denk dat, als ik zwanger ben, ik het meeste van mijn kleding sowieso nog een half jaar aan kan.
    En volgens mij zijn er steeds meer winkels die grote maten zwangerschapskleding verkopen.

Maar ik ben ook een enorme piekeraar hoor! Sinds we ervoor zijn gegaan, zoek ik elke dag wel iets op over overgewicht en zwangerschap.
    Van de ene kant denk ik dat alles mij overkomt, dus dat ik niet vruchtbaar ben of dat ik een miskraam zal krijgen. Van de andere kant denk ik juist dat ik snel zwanger ben en alles goed zal gaan omdat ik nooit ziek ben, geen medicijnen slik en een regelmatige cyclus heb.

Ik wil zeker met jou van gedachten blijven wisselen. In ieder geval al wel heel fijn dat je zo´n lieve vriend hebt!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook 1.80m en heb maat 48/50.

Ik was direct zwanger, echt de eerste vrijpartij zonder condoom.

mijn zwangerschap is probleemloos verlopen. ik kreeg bekkeninstabiliteit, niet door mijn gewicht maar door een heupafwijking waar ik mee geboren ben.

ik kwam weinig aan terwijl ik veel at. 2 dagen na de bevalling zat ik op mijn oude gewicht.

je zult in het zkh moeten bevallen, dat heb ik ook gedaan. maar het was heel relaxed en bij mij ging alles goed.

ik heb echt geen enkel nadeel van mijn gewicht ondervonden, maar moet er wel bij zeggen dat ik al enkele jaren sport en ook in mijn werk constant beweeg. ondanks mijn overgewicht heb ik een goede conditie.

en ik heb voor ik zwanger raakte mijn gezondheid laten checken via de ha, zodat ik zeker wist dat ik geen suikerziekte ofzo had en goed de zwangerschap kon beginnen.

groetjes Marieke

7. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    hoi hoi
    ik heb ook overgewicht ik heb maat 50/52
    en ben nu zwanger van de eertst we hebben er 10 maanden over gedaan ik ben dan wel onder behandeling van de gyn van wegen me overgewicht en ik moet dan in het ziekenhuis bevallen en ik word dan gewoon wat beter in de gaten gehouden zodat alles goed gaat ik heb nu ook nog geen probleemen ondergaan ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat ook alles goed blijft gaan

ik wens jou heel veel succes en hoop dat het allemaal goed gaat

groetjes femke

8. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook overgewicht en ben nu eerst aan het afvallen..
    bij mijn twee eerdere zwangerschappen had ik ook overgewicht, maar niet zoveel als nu.. heb nu echt veel lichamelijke klachten..
    dus eerst afvallen, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk :x

Bij mijn eerste zwangerschap woog ik 97 kilo
    bij mijn tweede rond 117
    nu weeg ik zwaarder.. wil nu eerst onder de 100kg komen..

ben 1.68 lang..

9. tam1980

tam1980 Lid

Feb 14, 2010
    37
    0
    0
    ook ik heb overgewicht
    ben 1.70 en weeg ong 110
    bij de eerste in 2e ronde zwanger
    en nu zitten in 2e ronde maar geen ongi te bekennen en ook geen positieve test helaas
    vanochtend nog een test klaten doen bij dokter ook die was negatief
    werd gezegd dat ik weleens een menstruatie over kon slaan omdat het zolang duurt 4 maart laatste ongi
    heel veel succes allemaal met zwanger worden

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    @ Ollebolle: Heb je bij je andere twee zwangerschappen problemen ondervonden door je overgewicht?
    Ik lees ook van alles over extra controles als je overgewicht hebt, zoals extra bloed prikken en extra echo's.
    Ik heb nu een BMI van 37 en schijnbaar sta je bij een BMI van 40 of erboven sowieso onder controle bij een gynaecoloog.
    Gelukkig is mijn BMI van 42 naar 37 gegaan maar ik probeer nog wel meer af te vallen totdat ik zwanger ben.
    Ik heb al een paar keer de vraag hier gehad hoe ik al 20 kilo ben afgevallen. Ik wou dat ik kon zeggen dat het makkelijk was maar je hebt toch echt discipline nodig. Maar ik merk dat het vooruitzicht van het krijgen van een gezond kindje mij best wel wat discipline geeft.
    Anyway, ik eet drie keer per dag, probeer ook nog twee tussendoortjes te pakken (fruit, stuk komkommer enz.) en beweeg wat meer. Ik volley één keer in de week en ga een paar keer per week wandelen na het avondeten.
    Sommigen vinden een dieet fijner omdat ze zo meer houvast hebben maar mij leert de ervaring dat je vooral niet te weinig moet gaan eten, gewoon eten wat de pot schaft en niet jezelf alles ontzeggen want dan hou je het niet lang vol.
    En vooral het einddoel in zicht houden!!
    Het is en blijft een levenslange strijd maar probeer het dan vooral de komende weken vol te houden en dan kun je na je zwangerschap nog altijd zien hoe het gaat!!

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Wat knap allemaal zeg!
    Ik ben zelf nu vrij dik, bij mijn zoontje was ik ongeveer 85kg, en daarna ben ik wel weer wat afgevallen maar toch nog 15kg eraan gehouden...
    We weten allemaal dat het beter is, maar ik voel me verder gezond, eet normaal en gevarieerd, en wil dit extra goed gaan doen mocht ik weer zwanger raken...
    Heel veel succes allemaal met afvallen en zwanger raken!

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik woog 131 bij de positive test. Ben in de zwangerschap afgevallen tot 119. Moest idd bij de 34 weken naar de gyn. Maar ik heb nooit problemen ervaren met me overgewicht en zwangerschap. De beeb deed het super goed. alleen op het einde liep de bloeddruk wat omhoog maar verder niets eigenlijk.
    Heb ook een hele goede bevalling gehad.
    Weeg nu na de zwangerschap 105 kg.
    Oja ik vond het alleen jammer dat ik niet z,n hele ronde buik had maar ja. Misschien as me buik groter was dat ie wat ronder was geworden.

13. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn zwangerschappen geen enkel problemen gehad. bij mijn tweede wel bekkeninstabiliteit, maar dat heeft niks met overgewicht te maken. ken slanke dames die het ook hebben gehad.

nu ik wat ouder ben en de kans op diabetes groter is geworden, let ik wel beter op. Ik heb geen haast voor een derde.. dus doe ik het rustig aan. Te snel afvallen is ook niet goed.

14. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Je hoort vaker van vrouwen die overgewicht hebben dat ze best veel afvallen tijdens de zwangerschap en dat dat geen kwaad kan.
    Wel handig!

15. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Jippie!
    Ik ben zwanger en dat in de eerste ronde!
    Dus vrouwen met overgewicht zijn niet per definitie minder vruchtbaar.
    Nu alleen hopen dat alles goed zal blijven gaan!

16. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moosey Gefeliciteerd!!!!! Wat goed zeg.... :D
    Fijne zwangerschap!!

17. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Dank je wel :) !

18. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik heb ook overgewicht (maat 44/46 nij 1.62 m) en ik ben nu zwanger (ronde 7). Ik probeer er nu wel extra op te letten dat ik gezond eet en niet teveel snoep, zodat ik niet meer aankom da nodig is voor het kindje.

19. Didi84

Didi84 Lid

Apr 21, 2010
    50
    1
    0
    Dordrecht
    Hoi Meiden,

Wat onwijs fijn dat er meer reacties komen! Ik ben ook altijd wat zwaarder geweest, maar als je foto's bekijkt zie je me gewoon met t jaar een beetje uitdijen...en das niet zo leuk om te zien, omdat je t ergens een btje wegstopt dat je zoveel aankomt! Maarjah...het vooruitzicht op een zwangerschap maakt het voor mij ook iets draaglijker en makkelijker om af te vallen. Het zit immers (voor degenen onder ons die geen schildklierafwijking hebben) allemaal tussen de oren en een zetje als een kindje is wel nodig!

Over de miskraam is in het begin weinig gezegd...we hebben het allbei nogal weggestopt. Totdat we hoorden dat iemand in de omgeving, die ons veel ellende bezorgt heeft gedurende onze relatie, zwanger was...er knapte iets in me en ik heb gehuild, zo hard had ik nooit gehuild! Mijn vriend begreep het allemaal niet goed en heb het hem uit moeten leggen, hij is altijd erg begripvol geweest, maar voor hem was het nog geen kindje, dus verwerkt hij het heel anders.
    Na de miskraam kreeg ik geen menstruatie meer, toen kwamen we erachter dat ik een cyste op mijn li.eierstok had.
    Omdat ik verpleegkundige ben, ben ik 1 vd personen die zodra ze iets vreemds aan haa lichaam merkt ook meteen onderzoek eist. Dus ik was er snel bij en het is ook allemaal vanzelf verdwenen.
    Heb nu sinds januari een mooie regelmatige cyclus van 28dgn!

Ik rook zelf niet, drink ook geen alcohol (vind t gewoon niet zo lkkr, haha) en sporten doe ik af en toe op een crosstrainer en hometrainer die wij zelf boven hebben staan. Mag meer....vind ik! Verder ben ik gezond, nooit echt ziek (af en toe een koudje) geen suiker of cholesterol, gelukkig!

Mijn figuur is een duidelijke peer...of meer een 8 zeg maar, haha. Brede heupen, smallere taille en bredere schouders/armen.

Ik lees ook/hoor ook, verhalen over bij de gyneacoloog op controle moeten en extra controles enz...ook dat beangstigt me...doordat ik een piekeraar ben weet ik nu al dat ik mezelf helemaal gek ga lopen maken bij elk extra onderzoek...
    Hoop zo dat t allemaal voorspoedig gaat en dat we in 2010 zwanger zijn!!!

Trouwens, femke GEFELICITEERD, echt super! En Tam...heel veel suc6, ik duim voor jullie!

20. Didi84

Didi84 Lid

Apr 21, 2010
    50
    1
    0
    Dordrecht
    OHW MOOSEY!!! GEWELDIG!!! Supergefeliciteerd meid!!!

Share This Page