Overgewicht en zwangerschapswens!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SHB, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hallo Allemaal,

Sinds 3 weken gestopt met de pil, aangezien we graag voor ons 1ste kindje willen gaan :) .. Heeel spannend natuurlijk, maar wat het nog wat spannender maakt is mijn gewicht, Helaas 90 kilo bij 1.69! nu is mijn vraag, wie loopt hier ook tegenaan? & Tips? en ben je al zwanger? hoe ervaar je dit?

Veel liefs!

2. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    veel succ6 meid!!
    hier 105 kg met 1.65;)
    nog niet zwanger zit in ronde 2 helaas vandaag negatief getest dus geen idee':)

maar ken genoeg meiden die spontaan zwanger geraakt zijn met overgewicht dus succ6!

xxjés

3. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hoi Sarah,

Succes met de volgende ronde. Hopelijk heb je dan meer geluk!
    Zelf zit ik pas in de eerste ronde, dus rond de 30ste kan ik pas testen mits mijn ongesteldheid uitblijft... :)
    Ben alleen benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen, ik probeer wel gezond te eten en toch nog wat kilo'tjes af te vallen.

XX

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik ben met overgewicht zwanger geraakt terwijl ik nog beschermd had moeten zijn door anticonceptie

Wil dus niks zeggen over je vruchtbaarheid, laat je niet gek maken hierdoor!

5. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Hè, ik ben nu ook 93 kilo bij 1.67. Heb 3 gezonde kinderen, de eerste was ik heel snel zwanger, bij de 2e heeft het een jaar geduurd. Toen de 2e 3 maanden was, was ik alweer zwanger, gepland! Helaas werd dat een miskraam, maar heel snel daarna was ik alweer zwanger. Dat is mijn 3e gezonde kindje geworden. Nu zijn we alweer 13 rondes verder en het wil maar niet lukken

6. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    @Kattekit,

Ik heb ook niet het idee dat ik veel minder vruchtbaar ben alleen wilde ik graag eens lezen hoe andere het hebben ervaren die ook met overgewicht zwanger zijn geraakt :)

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

zit je in de 1ste ronde met behandelingen of gewoon spontaan?
    ik namelijk 3jaar spontaan en nu 2maanden behandeling:)

8. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hoi Lies,

Wat fijn om te horen dat je 3gezonde kindjes op de wereld heb gezet!
    Dit is natuurlijk altijd afwachten ongeacht je wel of geen overgewicht hebt. Heb je geen nare reacties gehad bij de verloskundige ?

X

9. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    kan wel zeggen mijn neef en zijn vrouw verwachten hun 1ste kindje nu in december'
    zijn vrouw is zwaarlijvig' ergens rond de 170 ofzo'
    en er was een gyno die weigerde echo's en onderzoeken te doen
    ;)

10. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    @Sarah,

Gewoon spontaan! dus ben benieuwd, zowat iedereen in mijn familie (nichten etc) zijn meteen zwanger geraakt, niet tot dat iets te zeggen heeft maar het geeft me wel wat meer hoop. Aangezien je soms verhalen leest waar het indd jaren duurt.

X

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hier 92 kg en 1.64 en in ronde 2 al zwanger.

Overgewicht wil niet altijd zeggen dat het moeilijker gaat. Het ligt ook aan jullie vruchtbaarheid.
    Wij hebben ovulatie testen gebruikt omdat je cylces in het begin nog flink kan wisselen. Hier had ik geen zin in.:D

12. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi, ook ik ben "ietsje" te zwaar. Boven de 100 en 1.65. ben net bevallen van onze tweede zoon. Twee mooie en gezonde kids. 1e zwangerschap in 1e ronde raak. 2e zwangerschap helaas in 1 ronde miskraam. Maar na 3 maanden was het opnieuw raak en ben dus 2 weken geleden bevallen. Mijn ervaring is dus met overgewicht hoeft t niet moeilijker te gaan als bij een "gewicht" met een perfecte bmi.

13. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij de 3e was ik 84 kilo bij een 1.63 veel te zwaar dus, maar ik was zomaar zwanger. Toen ik in 2010 90 kilo woog, raakte ik onverwachts zwanger, helaas is dit een vmk geworden. Daarna werd ik maar heel moeilijk ongesteld. Moet van de week voor t eerst ongi worden zonder de pil, zal mij benieuwen wat me lichaam gaat doen. De laatste keer dat ik dat deed, werd ik gewoon niet ongesteld....Bij mij ligt het dus helaas wel echt aan me gewicht, hoe zwaarder ik ben, hoe slechter mijn lichaam er op reageerd. Maar goed het hoeft dus niet. Er worden ook genoeg vrouwen over de 100 kilo gewoon zwanger!

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij de eerste woog ik zo'n 134 kilo bij 1,68 en bij de 2e zwangerschap 88 kilo. Bij de eerste na 1 ronde zwanger na het stoppen met de pil. En de 2e zelfs door de pil heen (waar ik na 3 maanden pas achter kwam..)

Hier heeft overgewicht dus geen invloed gehad op de vruchtbaarheid. Wel bij de eerste onder begeleiding geweest van een gyn. door het overgewicht. Maar wel 2 probleemloze zwangerschappen.

15. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties ;)
    Fijn om te lezen dat er toch vele gewoon een goede zwangerschap achter de rug hebben. :)

Ik ga er ook gewoon voor, maar zal wel extra op mijn eten letten :D

X

16. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Hier ook 1...in ronde 4 zwanger. Ben daarvoor wel 25 kg afgevallen maar nog steeds een te hoge bmi.

17. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Wat vervelend om te horen dat je een vmk heb gehad... Hoop voor je dat je gewoon ongesteld word, Zelf heb ik ook ervaren dat als e gezonder eet en beweegt alles ook veel beter gaat, ik heb dan een betere ongesteldheid, minder moe, minder hoofdpijn meer energie.. dus opzich is het alleen maar win win als ik voor een gezondere levenstijl ga.
    Verder wens ik jou ook veel succes! :)

18. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Wat vervelend om te horen dat je een vmk heb gehad... Hoop voor je dat je gewoon ongesteld word, Zelf heb ik ook ervaren dat als e gezonder eet en beweegt alles ook veel beter gaat, ik heb dan een betere ongesteldheid, minder moe, minder hoofdpijn meer energie.. dus opzich is het alleen maar win win als ik voor een gezondere levensstijl ga.
    Verder wens ik jou ook veel succes! :)

19. SHB

SHB Lid

26 nov 2012
    37
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Nou vind het wel super 25kilo is niet niks ! ;)

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik woog rond de 90 kilo toen ik zwanger raakte. Ik had een onregelmatige cyclus en raakte na 15 maanden zwanger. Ik denk dat het wel zeker met mijn gewicht te maken had.

Ik ben na de bevalling niet meer aan de pil gegaan, maar we letten wel op haha. Maar goed mijn cyclus is nog steeds onregelmatig en ik ben nu ook aan het afvallen (ik was na de zwangerschap nog aangekomen ik wil gewoon een gezond gewicht hebben). Ik verwacht dat het nog wel even zal duren als we voor een tweede kindje gaan aangezien mijn cyclus nog steeds hetzelfde is.

Mijn zwangerschap verliep wel goed, ik kreeg wel zwangerschapssuiker en sinds de bevalling is dat weer normaal. Rond de 32 weken kreeg ik last van hoge bloeddruk en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging, maar dat staat los van mijn overgewicht volgens mij.

Ik heb tijdens mijn controles niet echt veel gemerkt van mijn overgewicht, ik heb er niet super veel commentaar op gehad.

Dus ik zie mijn overgewicht wel als een probleem wat betreft het zwanger worden en zwanger zijn.

Hopelijk ben je snel zwanger en verloopt je zwangerschap voorspoedig!

Deel Deze Pagina