hallo meiden ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik maar gewoon met het feit dat wij een kinderwens hebben maar dit wordt helaas verstoord doordat ik zelf niet ongesteld wordt en dus ook geen eisprong heb. ik ben al sinds 2012 gestopt met de pil. en sinds ik ben gestopt met de pil ben ik nog nooit uit mezelf ongesteld geworden. toen ben ik in november 2012 naar de gynaecoloog gegaan, waarop ik te horen kreeg dat ze mij eerst niet verder kon helpen ik moest eerst maar eens afvallen voordat ze wat wil doen. wel heb ik medicijnen(duphaston 10 mg) gekregen om mijn menstruatie op te wekken. hier reageer ik dan ook wel goed op alleen krijg ik hier behoorlijke hoofdpijn van zo erg dat ik me niet eens kan concentreren op het werk. mijn menstruatie blijft vermoedelijk weg aangezien ik overgewicht heb. nu is afvallen makkelijker gezegd dan gedaan zeker samen met stress en met een slecht werkende schildklier. nu ben ik in totaal 10 kilo afgevallen en mocht ik eindelijk weer een afspraak maken met de gynaecoloog maken. ik ben er vandaag heen geweest en nu worden er allemaal onderzoeken gedaan.( jeeejj eindelijk wat vooruitgang) ik moet eerst 12 dagen lang duphaston gebruiken. krijg op dag 2 van de menstruatie een bloed onderzoek en op de 9e dag een ex foam onderzoek. zijn er mensen die dit ook al een keer hebben gehad?
Hoi! Ik herken het . Ik heb pcos , word niet ongesteld uit mezelf . Heb een kindje van 2, dmv clomid. Toen de eerste behandeling niets deed moest ik ook plots afvallen. Nooit wat over gezegd , kwam echt hard aan. Nu een jaar zonder pil en er lijkt iets op gang te komen, 14 kilo afgevallen nu.. En een maand een streng dieet gevolgd . T is makkelijker gezegd dan gedaan, dat afvallen.. Succes !
Hier ook pcos. Gynaecoloog zei eerst ook dat ik af moest vallen. Ik heb het geprobeerd. Ben nu ook bij de diëtist. Afvallen lukt niet. Wat ik ook probeer. Heb toch medicijnen gekregen omdat ik toch mijn best doe. Eerst primolut 50mg om menstruatie op te wekken. 3e dag van menstruatie gestart met clomid 50mg 5 dagen. Heb een eisprong gehad zit nu op het Wacht bankje. Heb er weinig bijwerkingen van gehad. Alleen een paar opvliegers. Morgen bel afspraak met de gynaecoloog over hoe nu verder. Dit is mijn ervaring tot nu toe.
Ik heb ook overgewicht en ben 37 kilo afgevallen inmiddels. Ik heb nog geen duidelijke diagnose, omdat ze precies willen weten waar het precies mis gaat elke maand, omdat ik wel gewoon ongesteld word en er groeit wel een follikel, maar waarschijnlijk zonder eiblaasjes erin. Ze gaan me nog een cyclus volgen en daarna weten ze hoe ze me kunnen behandelen zei mijn gyn, maar ik moet wel proberen om nog 7 kilo af te vallen, dus ik heb voor de komende weken een streng trainings en voedingsschema voor mezelf opgesteld en ik ga gewoon knallen!