overgewicht, komt er nog een zwangerbuik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MiniMeInside, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik ben ondertussen 22 weken zwanger, behoorlijk overgewicht en in ongeduldige afwachting tot een zichtbare zwangere buik!
    Zoals de dames mét overgewicht vast wel weten moeten we het doen met een 2 delige buik...
    Nu zie ik al wel iets verschil, maar het lijkt er meer op alsof ik nóg dikker ben geworden dan dat ik op de helft vd zwangerschap ben.
    Aangekomen ben ik nog steeds niet, mijn VK meldde me doodleuk dat beeb een parasietje is en mij opeet :)

Zijn er ook meiden die nooit een geplopte "plooi" tussen beide delen hebben gehad? En geen zichtbare zwangere buik??
    Ik had zo gehoopt dat ik iets sneller zou kunnen showen met mijn buik, en eindelijk eens niet "alleen maar dik" zou zijn.

2. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik heb heel veel overgewicht gehad, en door 62 kilo kwijt te raken een 'prachtige' tweedelenhangbuik overgehouden :D
    Mijn buik is van vorm aan t veranderen.. Onderaan hangt zeg maar nog los vel, maar meer rond de navel en zo begint het echt bol te staan nu...
    Ik heb een buikband tegen rugpijn trouwens, als ik die omdoe zie je niks meer van die twee delen en is het een echte zwangere buik... Ook een leuke tip mss ;)?

3. Weet je wat helpt? Een shirt of jurkje wat strak zit om je borsten en dan wijd uitloopt. Dan valt hij mooi om het bovenste deel van je buik en zie je dus niet dat hij uit 2 delen bestaat! :D

Ik was echt kolossaal op het einde, maar mijn 2-delen-buik heb ik altijd gehouden..

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    bij mij begin je het nu duidelijk te zien dat het een zwangerschapsbuik is. ben nu 31 weken :p nu hebben andere het ook echt door zeg maar

5. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Klinkt heel bekend. Mijn buik bestaat nog steeds uit 2 delen helaas, maar inderdaad kleding doet heel veel. Wat wijder uitlopende shirts tonen veel meer een zwanger buik. En af en toe krijg ik nu ook spontane reacties van onbekenden! Bekenden zien het natuurlijk wel.
    Maar naakt blijf ik gewoon dik...:( (tenminste dat vind ik zelf) En ook al draag je je kindje voor jezelf, ik hoop echt dat de komende weken mijn buik uit 1 deel gaat bestaan, zo'n echt mooie zwangere buik!

6. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Hmm, vrees dat ik dan toch echt nog iets meer geduld moet hebben!
    De buiken strak trekken al geprobeerd en dan is er al ietsje meer te zien, maar een vreemde zal echt nog niet vragen of ik zwanger ben.
    De rand die normaal over de broek hangt is veranderd en als ik lig merk ik ook wel dat buik ronder is.
    En tuurlijk isbhet belangrijkste dat het goed gaat met het kleintje, maar wil zoooooo graag ook net als de slanke zwangeren met de buik showen ipv hem proberen te verbergen zoals anders.

7. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de zwangerschap van mijn eerste heb ik altijd 'twee delen' gehad. Maar ik deed een buikband eromheen (onder mijn kleding) en dan zag je, wanneer ik kleding aanhad, dat niet. Iedereen vond dat ik heel mooi zwanger was en wanneer ik foto's terugzie, zie ik dat ook...maar dan wel met kleding aan ;)
    Ik vond het heeeerlijk, lekker niet je buik inhouden en gewoon wat strakkere kleding aankunnen, maar dan wel met buikband ;)

Ik hoop dat ik deze zwangerschap er weer net zo van kan genieten.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar; Wees vooral trots op hoe je eruit ziet!! Dan vinden de mensen die er toe doen je prachtig. En de mensen die dat niet zouden vinden, die doen er niet toe.

Fijne zwangerschap!

8. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Aah een buikband eronder is ook nog een idee ipv mijn boxershort uitrekken en erover trekken hahahaha!
    Gelukkig vind iedereen me wel stralen, ik ga es voor buikbanden kijken, want zwangerschaps ondergoed is moeilijk te vinden met die heerlijk hoge banden in maat 48/50.
    Buik inhouden kan ik al een hele tijd niet meer, dat begon pijn te doen. Dus moest ff houding aanpassen aangezien het buik inhouden gewoonte was (al zag je geen verschil zonder buik inhouden)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit. ;)

En dankzij de hoge zwangerschapsonderbroek van medela en leggings met een hoge taille oogde mijn buik prachtig!

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik vind dat voor ons stevigere vrouwen toch vaak wat saaiere zwangerchapskleding te koop is. Die buikband is wel een goed idee moet ik zeggen want ook hier enkel twee zwembandjes :D

11. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Idd weinig tot geen leuke zwangerschapskleding. Of onbetaalbaar duur, wat ik dan ook weer erg jammer vind.
    Maar de shirtjes strak bij borsten werkt hier ook wel iets. Toen ik nog niet zwanger was, of eigenlijk al wel (paar dagen na bevruchting) werd me op de luchthaven gevraagd of ik zwanger was whahahaha!
    Nu ik dan toch écht zwanger ben, vraagt opeens niemand het meer.

Weet iemand ook welke maat buikband ik moet nemen met maat 48/50? Moet het op de groei, of gewoon XL, zijn ze er uberhaupt groter? Dingen rekken mee of niet?? SOrry, eerste zwangerschap en geen flauw idee!

12. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Bij bonprix hebben ze xl zwangerschapskleding en buikbanden. Ik heb zelf een maat groter gekocht omdat de banden in het begin erg tegen me buik drukten en dat voelde toen heel vervelend. Maar het loopt tot maat 60 geloof ik, dus behoorlijk groot.
    De broeken van bonprix zitten wat minder, de band begint eigenlijk net te hoog, waardoor het toch niet echt comfortabel zit (bij mij dan).

Shopse!

13. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Bij mij kwam het ineens met 22 weken. Dit was met 25 weken.

Bijgevoegde bestanden:

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook beide zwangerschappen een soort van taille gehad.:) Vanaf de 30 wkn (ongeveer) werd de buik echt groter en ronder van vorm. Ik droeg ook wijde shirts en leggings en positiebroeken over de hele buik heen getrokken. Dan leek het toch een geheel.;):)

16. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik ga morgen nog ff verder op jacht naar een ondersteunende buikband van Medela, die is tenminste betaalbaar ;) En dan hopen dat het helpt!
    Vandaag toch nog opmerkingen gehad dat ik al begn te groeien, woehoeee! Zit het dan gewoon tussen mijn oren dat het nog niet te zien is? ;)
    @Lynnetjee, mooie buik had je hoor!!

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    FB_IMG_1431036097231.jpg

Dit was met 20 weken. Diepe plooi zit tussen mijn duim en wijsvinger.
    Maar, ik deed mijn onderbroek en broekrand net onder mijn navel waardoor er een bolletje ontstond :p
    Naakt was het alsnog 2 flubberbuiken.
    Aan het einde was ik echt gigantisch rond!

18. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ook veel overgewicht dus ja het duurde lang voor je het echt zag.

Foto op 36,5 weken tijdens het gipsen. (op 38 weken bevallen btw)

Bekijk bijlage 456442

Overigens met een gewone buikband zag je het goed, ik kon ook niet echt normaal meer bukken e.d. Ik waggelde heen en weer en als ik op m'n handen en knieën stond raakte mijn buik bijna de grond :D

19. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Mooie buiken dames!!
    Ik heb mijn buikband gekocht, en zie nét iets meer een zwangere/stevigere buik :)
    Heb de Medela gekocht, als het bevalt dan nog maar es 1 aanschaffen!

20. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Prenatal heeft positie ondergoed. Ik heb ook BMI van 30,iets meer zelfs, maar ben gelukkig in proporties dus geen dubbele.buik. anyway, mijn eerste zag jr pas rond de 30 weken als je me nier kende. Nu gaat t sneller en zag je rond de 20weken een baby belly.. ik draag nu ook die onderbroeken van prenatal, ze wel in broeken als onder jurkjes ... Succes meiden

Deel Deze Pagina