Overgewicht/middagslaapje met fles pap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Henrieke1984, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het eerste wat ik dacht 2 jaar en een fles???? Hier krijgt zelfs de baby al geen fles meer.

Drinken in bed vind ik niet normaal. En als ze al zo dik is vind ik het niet geel gek dat ze op de voeding moeten gaan letten.

Suikervrije ranja staat stijf van de zoetstoffen als aspartaam klinkklare rotzooi (persoonlijk vind ik het vergif) voor volwassenen laat staan voor kinderen!

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha nou mijn dochter van 2 krijgt avonds nog een fles thee met melk, dus daar oordeel ik niet over. Maar we poetsen wel haar tandjes erna. En ze krijgt nooit drinken mee kin bed. Sowieso hou ik niet van al die suikers, kindjes kunnen best zonder. Geheid dat dit kind last krijgt van d'r gebit.. Sneu.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe kom je daarbij? Ze is net WEL te zwaar

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Lijkt me erg ongezond, zowel het aanwennen van slapen met wat te drinken als de inhoud van de fles, als het feit dat het een fles is ;). Maar goed, iedere ouder bepaalt natuurlijk zelf wat hij/zij het kind geeft.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee natuurlijk is dat niet normaal. Vla/vanille yoghurt is een suiker bommetje! Een fles water, dat is niet zo'n punt, alhoewel ik het idee van een fles voor een tweejarige ook apart vind. Maar goed, dan is het in ieder geval niet schadelijk voor tandjes/lijf. Eet ze gewoon lunch (brood/fruit oid)? Dan lijkt het me echt een overbodige extra, die ze blijkbaar niet nodig heeft!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou dan ben ik een aparte moeder. Ons meisje word in juli 3 en elke avond in bedje krijgt ze nog een lekker flesje melk nutrilon vanille smaak.
    dat is ook het enige qua zuivel wat ze op een dag binnen krijgt. Buiten de kaas om dan.
    ze lust geen gewone melk fristi of andere yoghurt yoghurt dranken raakt ze van aan de diaree of spuugd ze van.

het cb vond het heel normaal dat ze dat flesje Nog krijgt. Ze weegt 17 kilo en is 94cm.
    ze is flink maar ook groot.
    cb zegt dat het goed is zo tuurlijk mag ze wel een kilo lichter zijn. Maar ze oogt niet dik gewoon lekker vol.

Dus thxx ik ben een ontaarde moeder die dr kind vet mest.

ochtend 1 bruine boterham met smeerkaas zonder boter. Plus glas ranja.
    tussendoor 1 stuk fruit en water
    lunch boterham brinta eitje wat dan ook met stuk fruit en water of halve beker ranja.
    avond eten gewoon wat wij eten met glas water. Heel af en toe 1x in de 2 weken of zo wat pudding.

verder tussendoor af en toe nog een koekje of snoepje maar echt niet elke dag
    oordeel zelf maar

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vind het raar dat het kindje idd met een fles pap naar bed gaat. Waarom krijgt ze ie eigenlijk? Gaat ze anders niet slapen?

Verder vind ik het echt de grootste onzin dat er nu een discussie komt over het uberhaupt drinken uit de fles. Mijn dochter drinkt alles uit een rietje, behalve de Bambix smorgens. Die krijgt ze gewoonnog steeds heerlijk op bed, uit een fles :) een het Cb vind dat heeeeel normaal, en als ze dat niet hadden gevonden, had ik het nog steeds gedaan.

8. tuc

tuc Niet meer actief

ik vind 17 kilo met 94 cm wel veel. Hier een meisje van 1.08/1.09 en weegt bijna 16 kilo en zeker niet mager.

ik begrijp gewoon nooit goed waarom je een kind nutrilon vanille geeft...en 2 keer een glas ranja bij ontbijt en lunch??

Hier krijgen ze vanaf een jaar geen melk meer voor het slapen..evt een slokje water en klaar. En sowieso niks meer uit de fles..open beker of rietjesbeker.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste van ons hier het niet normaal vinden om een kind een fles vla mee te geven naar bed.... Dat kun je op je vingers natellen, toch?

En verder vind ik het ook niet netjes om dit soort zaken van een ander op een forum te zetten... ik bedoel, spreek de moeder er gewoon op aan.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dit dus, niet proffesioneel zou mijn kids dus niet graag bij je achterlaten....
    Daarbij weet je zelf heel goed dat het inderdaad niet hoort haal ik uit je post ;)

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een fles vla vind ik ook vrij vreemd, maar een gewone fles pap zou ik best kunnen begrijpen als ze bv lastig brood at ofzo. Maar als haar ouders niets doen met het advies van het cb, tja, dan zou ik me er ook niet in gaan mengen.

Kennissen van ons gaven hun kindjes ook echt een bak chips en een glas cola met 2 jaar, en dat was echt geen uitzondering ofzo, dat kregen ze gewoon iedere middag als tussendoortje. En het dan gek vinden dat beide kindjes slechte tanden hebben. De oudste is nu 10 en drinkt energydrankjes... Ik kan daar met mijn hoofd niet bij, wat dit betreft liggen we ook écht niet op dezelfde lijn (mijn dochter van 2 drinkt water en borstvoeding, that's it, ik ben dus weer het andere uiterste :D ), hierdoor moet ik zeggen dat het contact ook verminderd is. Ooit waren we bevriend, maar sinds er kinderen zijn, zijn de verschillen steeds groter geworden. (Ook op andere vlakken overigens hoor.)

12. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Hoe komen jullie er op dat ik een GO ben?!!
    Dat ben ik helemaal niet is gewoon even oppassen omdat ze aan het klussen waren. En blijkbaar zijn er mensen die hun kind ook nog een fles pap/vla geven en er zullen er waarschijnlijk meerdere zijn die niet reageren door het gedram over een beker i.p.v. een fles.

13. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Er staan helemaal geen gegevens van de moeder of het kind in het topic, dus er is geen privacy geschonden, noch kan het negatieve gevolgen hebben voor wie dan ook. Het is gewoon een topic om eigen mening aan die van anderen te toetsen, en dat is precies waar zo'n forum voor bedoeld is. En het is goed dat veel mensen even advies inwinnen voor ze op hoge poten ouders aan gaan spreken - het kan een hoop misstanden voorkomen.

@TS: heb je al eens voorzichtig bij de moeder aangegeven dat het niet zo gebruikelijk is om een fles pap mee te geven naar bed? Zij handelt waarschijnlijk ook naar eer en geweten, en kan het misschien best op prijs stellen als je eens een subtiele hint geeft over wat een kind nodig heeft.

14. Henrieke1984

Ik vind het zelf apart om een kind met een fles van.yoghurt in bed te stoppen, maar zoals ik begrijp gebeurt dit daar als ze moe is en dat ze dan nog niet gegeten heeft. Ik zelf zou dan brood na het slapen geven.
    Maar zoals ik het van jou lees krijgt jou dochtertje MELK met vanillesmaak dat vind ik wat anders als een fles yoghurt.
    Dit kindje lust wel gewone melk trouwens.

15. Henrieke1984

Ik heb er nooit met haar over gesproken, zij hebben meerdere kinderen dus ik heb zo iets ze zal wel weten hoe en wat.
    Zij hebben allebei zo iets wij gaan onze eigen gang de kinderen groeien zien er goed uit enz.
    En omdat wij nou niet altijd goed door een deur kunnen en er dan weer flinke trobbels komen ben ik een beetje "bang" om wat te zeggen.
    Ik vind het gewoon heel erg voor dat kindje wat ze zal er heus last van hebben/krijgen.

16. adi

adi Niet meer actief

Maar wat is het verschil tussen een fles vanille-nutrilon en een fles vanilleyoghurt? Waarom is dat anders?

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Adi nutrilon is voor peuters en iets anders lust ze niet.
    Ranja mag je het niet eens noemen want ik doe er echt een heel klein beetje in water krijgt er niet eens kleur van.

Het cb heeft me duidelijj gezegd dat je kindjes en kindjes hebt.
    wij hebben een halfbloedje afrikaans nederlands heeft een lekkere dikke kont zoals de meeste afrikaantjes dat hebben. Is helemaal niet dik gewoon vol.

ze kijken ook vanaf de geboorte he en ze looot nog steeds netjes op dr eigen lijntje door. Was bij geboorte 3605 gram. En 49 cm

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier is ons meisje.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Valt toch mee

20. adi

adi Niet meer actief

Ik heb geen woord gezegd over jouw kind hoor. Ik zeg alleen dat er feitelijk helemaal geen verschil is tussen vanille-peuternutrilon en vanilleyoghurt. Het ene is alleen duurder dan het ander.
    En wat maakt het uit of het 'voor peuters' is? Maakt dat een product goed of gezond?

Deel Deze Pagina