Hoi dames Maandag ben ik 12 weken zwanger. Afgelopen week had ik na het plassen soms een wat branderig gevoel, maar dat was zo over en verder geen aandacht aan besteed. Op dit moment heb ik als ik moet plassen, dat het erg weinig is en daarna heb ik even wat druk in mijn onderbuik. Nu lig ik op de bank, en ook weer redelijk wat steken in mijn onderbuik. Echt pijn doet het niet, vervelend is het wel. Ik wilde de HA bellen om toch maar even urine te laten testen, maar die is er weer eens niet.. Klinkt dit voor jullie als een blaasontsteking of wat denken jullie? Vind het erg lastig, eerste zwangerschap en heb ook geen idee wat normaal is.. Hebben jullie info, tips, adviezen? X
Hoi, wat jij beschrijft kan vaker voorkomen als je zwanger bent. Hoeft niet altijd blaasontsteking te zijn, maar kan wel. Uiteraard is het sowieso vervelend! In mijn vorige zwangerschap ben ik meerdere malen bij de HA geweest op verdenking van blaasontsteking, maar het bleek geen enkele keer zo te zijn. Maar toch zou ik wel even contact opnemen als ik jou was. Als je zwanger bent, moet je niet te lang met dit soort dingen rondlopen. Heeft je HA geen vervanger? Meestal hebben ze op het antwoordapparaat wel een boodschap staan waar je bij afwezigheid terecht kunt. Of de doktersdienst of zo? Sterkte!! Hoop dat je er snel weer vanaf bent!
Even cranberry tabletten halen bij de kruidvat. Morgen je huisarts ff bellen. Het is geen spoed dus zal niet de andere arts hiervoor bellen.
Wat jij hebt heb ik ook regelmatig tijdens de zwangerschap, maar omdat het ook een blaasontsteking kan zijn moet je het wel wel na laten kijken. Bedoel je dat je eigen huisarts er niet is of helemaal niemand, want dat zou wel een beetje vreemd zijn. Hier kan je gewoon even een plasje langs brengen en dan kijken ze even.
Hier kijkt de assistente altijd de urine na, niet de huisarts. Je kunt dus altijd je urine bij de assistente inleveren. Is je huisarts er helemaal niet (dus ook geen assistente)? Anders kun je de vervangende huisarts bellen of je even urine langs mag brengen ter controle?
Hee dames Ja ik zou dan nu de HAP moeten bellen, maar vind mezelf nou niet echt een spoedgeval haha. Heb ook bijna nooit blaasontsteking.. had net ook ineens wat steken in mijn lies toen mijn man net met de snuggere opmerking kwam dat ik vanochtend een heel stuk gewandeld en gefietst heb. Dat laatste de afgelopen weken niet gedaan want had geen fiets meer. Dat kan natuurlijk ook meespelen dacht ik later. Voel me verder ook kiplekker, eindelijk niet meer zo moe! Ik denkt dat ik gewoon goed water blijf drinken, en die cranberry tabletten heb ik nog wel staan. Gewoon even goed doorspoelen denk ik en het nog even aankijken
Toch is een blaasontsteking tijdens de zwangerschap wel een reden om de huisartsenpost te bellen, want vaak krijg je pas later en minder klachten, en het slaat makkelijker door naar je nieren. Het hoeft dus geen blaasontsteking te zijn (blaasklachten zijn zowiezo niet vreemd tijdens de zwangerschap), maar het wordt wel aangeraden om het te laten checken zodra er een vermoeden is.
Ik heb deze klachten ook een paar keer gehad. Heb toen ook de ha/hap gebeld en urine laten checken. Bleek niets te zijn. Beter een keer teveel laten checken dan.... Sterkte
Dit idd. Maar als je eigen huisarts er niet is, is er altijd een vervanger. De HAP is er na 17 uur en in het weekend. (wat het nu inmiddels is, mocht je je urine nog niet weg gebracht hebben, zou ik dat wel nog doen) En mocht je dan gaan, zorg er wel voor dat ze een kweek laten maken, dat moet bij zwangeren. Dan wordt er gekeken welke bacterie erin zit. Dit is belangrijk, als er bv streptokokken B uitkomt, moet je bevallen aan een infuus, ter bescherming van je baby.