hihi ook ik heb overgewicht looool maar mijn vk zelf heeft daar nooit een probleem in gezien, wel een stagaire die het kwam leren op de praktijk...ik lag op de tafel en ze zei: (met streng gezicht) weet je dat je hulp kan krijgen ( nou jah zeg)....ik zeg hoe bedoel je/ zegt ze qua eten tijdens je zwangerschap, je hoeft echt niet heel veel aan te komen waarop mijn antwoord was ...ik hoef geen hulp en zoveel ben ik niet aangekomen, ik was al dik...ze hield meteen haar mond.haha En mijn vk zegt juist altijd dat ik een makkelijke buik heb qua voelen. En dat van die ks is nog nooit tegen mij verteld ik mag zelfs thuisbevallen de norm is geloof ik 120kg en daar zit ik net onder
@ Helia Ik geloof dat iedere verloskundige een andere norm neemt. Bij mij was het de bmi en kreeg met de eerste afspraak meteen te horen dat ik wel thuis mocht bevallen als ik een bed in de woonkamer zette. Ik zag het niet zitten om die weken klaar te hebben staan. Ik zette me er snel vanaf maar het toppunt was dit jaar dat ik wegens uitdroging 2x in het zh werd opgenomen en ze gewoon zeiden dat ik geen hulp nodig had want ik had het niet nodig.(ze vroegen niet eens of ik afgevallen was ze gingen er gewoon vanuit dat ik dat niet was) Maar ik was 7 kilo verloren in 2 weken tijd. Ik heb zelf de dietiste ingeschakeld en die vond het schandalig nou dat was het ook. Maar dat zeg ik die 2 extra echo`s zie ik maar als beloning voor al die stomme opmerkingen.
@ hellen misschien moet ik dat ook eens doen. ik hoor het niet echt meteen maar achteraf zou maar zeggen.
Bij de eerste ben ik gedurende de zwangerschap ruim 45 kg aangekomen. Daardoor had ik fors overgewicht wat de bevalling wel gecompliceerd maakte. Met spoed is er een ks uitgevoerd verticaal, van navel tot schaambeen. Oa vanwege het spek op de buik. Ons dochter was een flinke tante die anders nooit gezond geboren had kunnen worden. Voor mij kloppen de statistieken dus wel. Groet, Kiki.
Hier ook een BMI van om en na bij de 40. Bij de eerste of tweede keer dat ik naar de verloskundige ging gaf ze me al advies voor een volgende zwangerschap... Elke afspraak weer moest ik horen wat er wel niet allemaal erg aan was dat ik zoveel spek op mijn buik heb, onder andere dat het zielig zou zijn voor de ambulancemedewerkers die mij moesten tillen of dat ik echt niet in een bad kon bevallen omdat het zielig voor mijn vriend en de verloskundige zou zijn als ze mij er weer uit moesten sjorren. Ook zei ze dat het zielig zou zijn voor een gynaecoloog die een keizersnee uit moest voeren, maar niet dat de kans daarop vergroot was... (toen heb ik overigens gezegd dat ze dan mooi een lapje weg konden snijden, maar dat kon ze dan weer niet waarderen) Uiteindelijk een niet al te moeilijke bevalling gehad overigens en Eline was ook niet te groot (3655 gram, 49 cm)
Hoi Hoi Ondertussen ben ik dus bevallen van een heerlijke zoon,hij is ruim 9pond en 56cm,een stevige knul dus.Uiteindelijk is het wel een keizersnede geworden maar niet door mijn gewicht maar omdat ik ingeleid ben en de ontsluiting totaal niet wilde opschieten!