Hoi Allemaal, Ik ben nu bijna 7 wkn zwanger en vroeg me af of het eten van een broodje met paté wel of niet mag. Ik denk zelf van niet, want paté is een product waar lever in zit, maar omdat het au bain marie wordt klaargemaakt en uiteindelijk paté wordt misschien weer wel. En kan het kwaad als ik het wel gegeten heb?
geen idee eigenlijk ikzelf eet dolgrag pate en er is me nooit gezegd geweest dat ik het niet mocht en dus heb ik het al heeeeeeeeeeeel veeel gegeten het is toch bereid dus niet rauw... dacht ik? XX
Je mag het wel eten, maar niet teveel omdat in pate vitamine A zit. Als je hier teveel van binnenkrijgt kan dat zorgen voor afwijkingen aan de ongeboren vrucht. Zie: http://www.gezondzwangerzijn.nl/%7B5e47 ... 8f92b43%7D
Je mag wel pate eten. Maar omdat het gemaakt is van lever mag je er niet teveel van hebben. Daar zit veel vitamine A in wat schadelijk is voor je kindje. Ik geloof dat de maatstaaf is niet vaker dan eens per 3 dgn.
Met mate.. Ik heb het wel eens gegeten tijdens mijn zwangerschap. Gewoon niet te veel en niet te vaak!
ik eet ook bijna dagelijks 1 boterham met pate/leverpastei/smeerworst, heerlijk!! (maximaal 20 gram per dag heb ik eens gelezen)