Nog een vraagje over foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MvdW, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Op het potje staat: in zijn geheel met water innemen.
    Mag je deze tablet ook laten oplossen op een lepel of in je mond?
    Ik krij ze echt niet weg, sta gewoon te kokhalzen boven de wastafel :( . Heb er gisteravond al een uitgespuugd en nu net weer. De volgende die ik probeerde in te nemen had ik al zo lang in mijn mond dat hij inmiddels opgelost was.

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Liefs,
    Mandy

2. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    hoi mandy, dat zou ik niet weten! misschien kun je het navragen bij de drogist. Wij hebben een etos en die dames weten erg veel!
    ik kan absoluut geen pillen slikken, maar deze zijn erg klein. Bij jou niet?

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hey mandy, welke pillen heb je? Ik zelf heb die van Davitamon, die zijn niet zo groot. Die kan ik zelfs door geslikt krijgen. Al die andere vond ik ook zo groot. dat krijg ik ook niet weg.

4. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Bij mij zijn de pilletjes toch ook enorm klein. (Folvarit) Welke heb jij dan?
    Je kan misschien ook eens proberen het pilletje te pletten en dan met iets eten innemen. Weet dat mensen die geen pillen kunnen slikken, dit ook al eens doen.

5. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ik heb eigen merk van DA, iets kleiner dan paracetamol. Ga maar overstappen denk ik. Hoorde van andere meiden hier dat die van de AH en het Kruidvat niet veel groter zijn dan "de pil".

Heb overigens gemerkt dat ik het onderwerp 2 keer heb neergezet (heb het via mijn telefoon gedaan en 2 keer op verzenden gedrukt). Moderators: zouden jullie deze topic op slot willen gooien voor mij?

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    eigenmerk apotheek zijn ook heel klein en niet duur! (in zo'n nieuw 'potje' met veiligheidsdekseltje!) TIP!

7. Loezz

Loezz Actief lid

10 feb 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Mandy! Je kunt de tabletten inderdaad gewoon pletten tussen 2 lepels en mengen met een beetje vla of apelmoes ofzo. Ik werk in de verpleging en daar word het zeer vaak gedaan met veel medicatie. Je kunt zelfs bij de apotheek een maler halen voor een paar euro dan heb je niet zoveel troep. Succes!

8. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meiden,

nou ben vanmiddag uit het werk even de stad ingeweest.
    Ben bij de AH, Kruidvat, ETOS en DA geweest.
    Alle foliumzuurtabletten zijn niet kleiner dan die ik nu heb.
    Ja er was 1 soort, maar daar zaten er maar 28 in voor 4 euro en heb er nu 90 voor 3 euro. Dus dat scheelt nog al. Ik vraag me dus echt af welke sommige meiden hier bedoelen met tabletten die niet groter zijn dan "de pil", ik en de mensen van drogist konden ze in ieder geval niet vinden.

Als het dus kan plet ik ze wel tussen 2 lepels :D
    Hoop alleen dat het niets uit maakt, als je ze plet of heel doorslikt. Kan natuurlijk ook de huisarts altijd nog even bellen.

Bedankt voor jullie reacties :D

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Er staat dus dat je hem heel moet doorslikken dus niet verbreizelen of oplossen...lijkt me :rolleyes:

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0

Ben apothekersassistente en als er op t potje staat heel innemen dan is dit ook de bedoeling en is pletten of oplossen niet verstandig. Het word in verpleeghuizen inderdaad wel gedaan, maar het is beter van niet!

Deel Deze Pagina