Hoi Allemaal Even vraag is het niet gevaarlijk om een maagband te hebben en zwanger te worden of te zijn? Ik heb zelf bmi 40+ en als idd blijkt dat ik door overgewicht geen ei sprong heb enof niet zwanger wordt zou ik het ook overwegen een maagband. Bewegen doe ik wel gelukkig.
Mijn BMI was 43,2 en ook ik ben gewoon natuurlijk zwanger geworden. Wel na bijna 4 jaar proberen. Wel onderzoeken gehad, maar bij beide was er geen reden om de Medische Molen in te gaan. Moet nu wel zeggen dat mijn cyclus weer erg regelmatig is nu ik die 30 kilo kwijt ben. BMI is nu overigens 31,9... nog veel te hoog !
Een maagband en zwangerschap gaat goed samen! Alleen word alle vloeistof uit de band gehaald zodat je niks tekort komt. Het eerste jaar na het plaatsen word zwanger worden afgeraden, maar volgens de chirurg en de proffessor in Arnhem kon 3 maanden na het plaatsen veilig zwanger worden. Het is wel een zware operatie dus doe het niet zonder er heeeeeel goed over na te denken... Liefs, Sam
Ik heb ook overgewicht maar ben al een tijdje geleden naar de dieetiste gegaan, ben nu 5kg afgevallen maar het is meer een gezond eetpatroon aanleren. Daarbij ga ik ook naar de psycholoog ivm emotioneel eten. Het is niet zozeer eetbuien, boulimia ofzo maar gewoon teveel eten omdat ik blij/moe/verdrietig etc ben. En de oorzaak daarvan en emoties gewoon accepteren en beleven is daarbij belangrijk (ik heb flink gejankt toen ik gisteren ongesteld werd) En het overgewicht kan zorgen dat je moeilijker zwanger wordt, maar dat hoeft niet. Maar omdat ik nu al weer in ronde 9 zit geeft dat wel weer een extra reden om af te vallen.
Ik ben 1.62 en weeg 96 kilo pfff. 4 jaar terug woog ik 68 kilo daar was ik ontzettend blij mee, zou daar weer naar terug willen. Ik ben met de pil gestopt omdat ik heel graag een kindje wil, maar ga er ondertussen toch iets aan doen omdat ik niet super veel wil aankomen word nu al misselijk van mezelf :S. Dus maar kijken hoe het loopt. Veel mensen zeggen tegen me ik zou echt eerst afvallen en dan pas met de pil stoppen maar mijn verlangen is zo groot....dat ik toch maar gestopt ben we zien wel hoe het loopt als ik snel aantel dan kijk ik daarna wel hoe of wat.
ik heb echt respect dat jullie allen tog zo open zijn over je gewicht, ik ben ook te zwaar voor me lengte ik heb me weer gewogen 86 kilo, en wel nettjes vandaag op dieet en opletten op me voeding. al ruiken de oliebollen zo lekker buiten ik heb ze niet genomen vandaag. dus een beetje trots op me zelf
ik vind het onzin om eerst af te moeten vallen voor je zwanger raakt, en zeker als andere mensen dat tegen je zeggen! tuurlijk is het gezonder maar afvallen is super moeilijk en kan jaren duren. als je verder gezond bent hoeft dat een zwangerschap niet in de weg te staan vind ik. zelf ben ik 1.81m en weeg 114 kilo. ben sinds mijn zwangerschap al 2 kilo aangekomen en dat is absoluut van het snoepen! was net een paar kilo kwijt dus ik vind het wel jammer, maar vanaf morgen ga ik weer sporten dus dan komt het wel goed. overigens kan ik alle te dikke dames hier wel aanraden bij de ha de gezondheid te laten checken, zoals bloeddruk en suikergehalte. heb ik 3 maanden terug laten doen en daardoor zit ik nu wat dat betreft onbezorgd in mijn zwangerschap, omdat ik weet dat ik kerngezond ben!
hier ook nog iemand hoor. ben 1,65 en nu tussen 87 en 90 kilo wisselt dus hihi. zou nu na kerst wel iets meer zijn maar weeg me dus expres nu ff niet hihi. bij mijn eerste zwangerschap was ik 97 en in 3 mnd zwanger nu dus zon 10 kilo lichter en al in ronde 5 beland heb ook gewoon echt mega buikie lijk echt zwanger met bepaalde kleren daar baal ik ook echt giga van hoor. let er ook wel op wat ik eet. maar ben dr niet zo druk meer mee beezig nu omdat zwanger zijn en dieet ook niet smane gaat. let gewoon goed op. door stress sta ik ook al lang stil en das ook niet zo bevordelijk. doe dus gewoon vrolijk door. heb wel weer nieuwe boekies van sonja liggen. en ga die dus wel weer ff doorlezen ed. en dan maar zien of we er wat van opsteken hihi.
zoals ik als zei quote mezelf even: Ik ben onder behandeling bij een gyn in groningen en mijn cyclus is wel regelmatig maar veeel te kort nu de denkt de arts ook dat mijn cyclus problemen liggen in mijn overgewicht ik ben 1.70 en mijn gewischt is rond de 90 kilo. Nu moet ik zorgen dat ik in april 8 kilo kwijt ben en dan krijg ik eventueel weer clomid eerder niet. Eerst vondt ik dat heel oneerlijk maar nu hij mij de risico's heeft uit gelegd van overgewicht begrijp ik het wel beter als je met overgewicht zwanger raakt heb je meer kans op een MK en aangeboren afwijkingen.
Nog 1 met overgewicht.....helaas! Ben nooit echt slank geweest maar wel al jaren bezig met lijnen/sporten/afvallen en weer aankomen! Ben nu op mn zwaarst en weeg 100kg en ben 1.70m, ben sinds 2 jaar gestopt met roken en ben 17 kg aangkomen en die zijn er helaas nog niet af! Gelukkig ben ik in mn zwangerschap tot nu toe nog niks aangekomen! Ga na mn zwangerschap weer heel goed lijnen en veel lopen en fietsen in de hoop dat ik dan een gezonder gewicht krijg! Ben trouwens in ronde 2 zwanger geraakt dus ook bij wat dikkere vrouwen kan het snel raak zijn.
Ook hier wat overgewicht. 1.78 meter en daarbij een gewicht van ongeveer 95 kilo. Mijn BMI is ongeveer 30. Afvallen? Mwoah, ik voel me wel goed nu. Ben vorig jaar wel zo'n 7 kilo afgevallen, waarvan er helaas wel weer twee van bij zijn gekomen. Ik probeer natuurlijk wel op te letten met eten! Maar ik ga eerst eens aankijken of zwanger worden "spontaan" wil lukken. Ik heb tot nu toe een regelmatige cyclus gehad, en volgens mij ook een eisprong. Maar dat is gokken want ik doe (nog) niet aan tempen en/of ovulatietesten. Maar ik heb wel telkens het overbekende "vruchtbaar slijm" en een paar dagen buikpijn zo rond de eisprong-tijd. Dus ik ga er van uit dat er wel een eisprong is.
Hier nog een met overgewicht. Ben 1,62cm en weeg nu 97 kilo en dan is er al ruim 20 kilo af. Wij zijn inmiddels 1,5 jaar bezig, wel met een normale regelmatige cyclus en heb ook de eerste onderzoeken gehad in de MMM. Zaad man is voldoende en bij mij tot nu toe ook geen afwijkingen gevonden. Alleen wil mijn gyn dus ook niets doen voor mijn BMI rond de 32 is. Ik heb dus nog wel even te gaan. Ik ben al terug van BMI 44 naar 37 maar ben er dus nog niet. Aan de ene kant snap ik het wel, maar bij mij klopt alles met de cyclus dus met meer afvallen zal het niet beter worden lijkt me. Nette eisprong, ca. 30 dagen, hormonen goed, wat kan nog meer afvallen dan nog helpen? Maar goed, ik krijg begeleiding van een dietiste en het gaat betrekkelijk makkelijk gelukkig. Ik heb een koolhydraten arm dieet omdat ik insuline resistent ben door mijn topsport verleden. Mijn spieren doen niet wat ze moeten doen en dus worden alle suikers opgeslagen als vet.. ergo .. dan kom ik dus aan van droog brood, maar een paar ons vlees kan geen kwaad Ik voel me overigens wel beter hoor, maar ik ben inmiddels 34 jaar dus het voelt zo oneerlijk om te moeten wachten tot je een bepaald gewicht hebt bereikt voor ze verder gaan met onderzoeken. Niet eens behandelen maar alleen onderzoeken of er iets mis is (bijv. eierstokken of samenlevingstest). Ik heb wel de hoop dat ik ooit zwanger ga worden, maar die onzekerheid is soms killing. Over 8 dagen mijn NOD en als ik weer ongi wordt, hebben we 21 januari een volgende afspraak met de gyn. Ik ben benieuwd.
Happyme,echt balen dat je gynecoloog niet verder wil helpen ivm overgewicht,vooral als je zo veel bent afgevallen! Ik hoop dat ik een van de vrouwen ben met veel geluk en dus wel gewoon zwanger word ook al heb ik overgewicht. Post je trouwens ook op het andere forum(fok)?
Ja klopt Gijsje. Ik post niet zoveel op zw.pagina, maar kwam dit topic tegen dan ga je toch lezen En overgewicht is inderdaad helemaal niet altijd gelijk aan verminderde vruchtbaarheid. Alle vrouwen in mijn (schoon)familie zijn stevig en allemaal hebben ze blakende kinderen. Ik heb alleen de pech dat het bij mij wat moeilijker gaat.
ik zit nu in ronde 5 en ben overtijd en ik heb ook over gewicht ik weeg rond de 85 kilo en ben 1.72 lengte dus ook over gewicht in een jaar tijd ben ik bijna 15 kilo aangekomen de andere 4 rondes gewoon ongi geworden en nu dus over tijd en ik heb al 3 testen gedaan en ik test nagatief ik heb echt geen iedee meer heeft dit met me gewicht te maken ik heb wel dat ik vaak lekkere trek heb en dan veel eet maar ook dagen geen trek heb in niks en ik werk veel het is een sport ik ben namelijk postbode en daar val ik zelf niet van af dus werkelijk geen iedee meer maar goed het zal wel ik ben gelukkig met me zelf groetjes dani
Ben net gebeld door de afvalpoli. Woensdag de 14e heb ik mijn eerste gesprek. Ik ben benieuwd wat dat me gaat brengen....
hey ik ben 1.75 en woog voor mijn zwagerschap 130 kilo dus behoorlijk overgewicht. de bedoeling was wel iets af te vallen maar dat was niet gelukt. ik ben nu 16 weken zwanger en 5 kilo afgevallen en ga na mijn zwangerschap wel lekker afvallen. maar zo zie je maar overgewicht hoeft niets uit te maken.
Spannend Hellen,hopelijk is het wat voor je,hou je ons op de hoogte? @danikrogt,Ik vind 85 kilo echt niet zo zwaar bij 1.72......ik weeg echt een heel stuk zwaarder hoor! Het kan natuurlijk zijn dat je zwanger bent,ik zou gewoon als je niet ongi word over een weekje nog eens testen.Ook kan het zomaar zijn dat het wat langer duurd dat je ongi word deze keer,is mij ook wel eens gebeurd terwijl ik normaal altijd een regelmatige cyclus heb,daar kunnen 101 reden voor zijn,niet iets om je gelijk zorgen om te maken!
Gefeliciteerd Joyce Helemaal te gek,hopelijk blijft alles goed gaan en kan je lekker genieten van je zwangerschap!