Overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf Mariska, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    GEFELICITEERD! \:D/

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    thnx meiden :D

3. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik pco heb. ik heb ook overgewicht. ben al wel 30 kilo kwijt maar dus nog lang niet genoeg. heb me net aangemeld bij weight watchers. wie weet is dat wel wat om te proberen.

ik hoop dat ik hier af en toe gezellig mee mag komen kletsen (en klagen over mensen die maar alles kunnen eten en geen gram aankomen)haha.

grtz suus

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat is erg balen Suusje.Als je nu genoeg afvalt kun je dan wel gewoon zwanger worden of wil dat dan nog niet zeggen dat de PCO weggaat?

5. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey gijsje,

dat wil nog niet zeggen dat de PCO weggaat. ik ben namelijk al 30 kilo kwijt en ik heb het nog steeds. dus tja. waarschijnlijk worden het hormonen die ik moet gaan slikken. en hopelijk zijn de zwemmers van vriendlief goed anders moeten we weer andere dingen en dat zie ik niet zo zitten. en vriendlief al helemaal niet.

grtz suus

6. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Nou ik heb ook over(ge)wicht (1.80 en meer dan 100 kilo) en ben al 36 maar had wel altijd een hele korte en regelmatige cyclus en ben ook zwanger. Het duurde wel anderhalf jaar maar is wel gelukt (zonder de mmm) dus het kan wel hoor! En een nicht van mij had nog meer over(ge)wicht en die heeft ook 2 kinderen. Verder ben ik ook super gezond en volgens de deskundigen is een regelmatige cyclus ook heel belangrijk. (maar ben wel blij dat ik niet hoefde af te vallen hoor als het nog langer had geduurd)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan zeker, ik was al zwanger voor we het uberhaupt echt geprobeerd hadden! :D
    een regelmatige cyclus is idd het belangrijkste, volgens mijn ha maakt het dan verder als je gezond bent niets uit. (al denkt mijn vk daar heel anders over, maar ben toch al niet zo dol op haar ;) )

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb tot 2 jaar terug altijd een enorm overgewicht gehad (lees 140 kilo bij 1,77). Omdat mijn menstruatie bijna helemaal wegbleef en ik voor in de toekomst wel een grote kinderwens had en ik me totaal niet happy voelde in mijn eigen lijf heb ik 2,5 jaar geleden een maagverkleining gekregen. Ik ben 60 kilo afgevallen :D en dat is gelukkig aan mijn menstruatie te merken. Ben weer in alle hevigheid ongi. Ik was ivm de pil wel netjes eens in de 4 weken ongi maar dat was dan maar een dagje en nauwelijks bloedverlies te noemen. Nu ben ik 5 a 6 dagen ongi en vraag ik me af en toe af of ik niet een bloed transfussie nodig heb hihihi.
    Dus ik weet dat ik er baat bij heb gehad om af te vallen, maar ik ken ook genoeg flinke dames in mijn omgeving die al dan niet met klachten wel gewoon kinderen hebben gekregen.
    Wij zijn nu in ronde 7 ofzo bezig en ik moet zeggen ik heb hoop dat mijn ongi dit weekend uit blijft ... heb allerlei vage klachtjes...
    Succes allemaal met al dan niet afvallen en vooral ook met zwanger raken!

Liefs Annemiek

9. lynn83

lynn83 Lid

9 dec 2008
    73
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Hé meiden,

Ik heb ook ernstig overgewicht ik ben 1.75 en weeg 100kg. Ik schaam me dood. Ik ben vanaf maandag begonnen met lijnen. Ik ben vanaf maart bezig met zwanger worden tot nu toe nog niet gelukt. Misschien door mijn overgewicht?! Ik baal er heel erg van. Vooral omdat ik alles lekker vind. Ik hoop aan het eind van deze maand wat kilo's kwijt te zijn en zwanger te worden. Wat is MK en wat voor afwijkingen kan je kindje krijgen bij ernstig overgewicht? Dat wil ik mijn kindje niet aan doen ik probeer dan vanaf nu ook echt gezond en verantwoord te leven. Als ik mijn buik niet in houdt beeld ik me weleens in dat ik zwanger ben zo'n buik heb ik. Voel me ook erg rot hieronder. Meiden succes met afvallen en zwanger worden

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey Lynn,

ik schrik een beetje van je bericht omdat het zo zwaarmoedig overkomt! ik kan me voorstellen dat je wilt afvallen (was ik zelf ook mee bezig toen ik zwanger raakte) maar je echt schamen voor je lichaam is zo zonde! je hebt er toch maar eentje en je moet het ermee doen.
    ik kan je wel aanraden om te gaan sporten als je dat nog niet doet, ik heb zelf heel lang naar een sportschool gezocht waar ik me thuis voelde en sport nu met een vriendin 2x per week. heb er inmiddels ook weer nieuwe vriendinnen gemaakt. sporten werkt echt!

en volgens mijn ha heb je met overgewicht niet meer kans op een miskraam (mk) wel aan het eind van je zwangerschap meer kans op zw.diabetes. maar als je zo gezond mogelijk leeft komt het vast wel goed. overigens wel af en toe iets lekkers nemen he! anders houd je het nooit vol!

succes!

11. bieps

bieps Lid

16 dec 2008
    87
    0
    0
    kapster
    hai,

ik ben ook een meid met overgewicht,1.68 m en 88 kilo,maar...

ik heb 2 gezonde dochters van 3 en 5 en woog toen ruim 45 kilo zwaarder dan nu,langer over gedaan om zwanger te worden maar 2 goede zwangerschappen gehad zonder problemen en nu...
    al 3x zwanger geweest binnen no time en 3x een miskraam binnen de 7 wkn zwanger zijn ...
    dus... ben blij met je lichaam zoals het is want als je niet lekker in je vel zit,lukt het ook niet of minder snel.

suc6 aan allemaal

12. lynn83

lynn83 Lid

9 dec 2008
    73
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Hé Marieke en anderen,

Ben door jullie verhalen wel wat positiefer geworden dank jullie wel! Ik ben nu ook al twee kilo kwijt ondertussen dus daar ben ik erg blij mee! Ik gaf de hoop van zwanger worden een beetje op door mijn gewicht. Maar dit hoeft dus niet de reden te zijn.

dank jullie wel. Lynn

13. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Hoi Meiden,

Hier ook iemand met overgewicht. Ik ben 1.65 en weeg tussen de 77 en 79. De ene keer wat zwaarder dan de andere, maar het lijkt soms dat als je er mee bezig bent (opletten wat je eet, meer sporten en meer water / vocht) dat er dan niets afgaat of juist wat bijkomt.
    Maar goed, ook wij zijn al bijna een jaar bezig om zwanger te worden en mijn NOD is 19 of 20 januari.

14. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ook ik hbe overgewicht! ben 161 cm en weeg nu 90 kilo! (ben er inmiddels als 7 afgevallen) en wij zitten inmiddels in ronde 31!
    bij de fert arts werd me verteld dta ik eerst nog 20 kilo moest afvallen vorodat ze uberhaupt aan behandelingen zouden beginnen!
    wel is het raar dat ik iedere maand gewoon een eisprong heb en gewoon om de 27-29 dagen ongi wordt! (meestal hebben vrouwen met overgewicht een onregelmatige cyclus volgens mijn fert arts)

ik let nu gewoon op wat ik eet en beweeg iets meer en hopelijk mag het snel raak zijn

15. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Dani, ik hoop dat het binnenkort voor jou raak mag zijn! Heel veel succes meid.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    dani86,wat raar dat ze je niet verder willen helpen ook al heb je een regelmatige cyclus en een eisprong.Willen ze ook niet onderzoeken wat er aan de hand kan zijn? ALs het niks met je overgewicht te meken heeft kun je nog wel 35 kilo afvallen maar dat zal dan ook niet helpen!

17. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Heey Allemaal

Vanmorgen ben ik even bij de huisarts geweest omdat ik vermoed geen eisprong te hebben. EN MIJN BMI IS 40+ maar huisarts was heel behulpzaam en zei dat mijn gewicht niet per see oorzaak hoeft te zijn het KAN maar hoeft dus niet. Rade mij aan om ook nog te tempraturen ipv alleen ovu testen en mijn mannetje mag al een zaad onderzoek doen. Hij zei dan heb je dat vast gehad als we je doorverwijzen. Wou me zonder problemen doorverwijzen. Ook ben ik bezig met afvallen hij zei dat kan nooit kwaad natuurlijk. Omdat ik nog geen jaar probeer heb ik zelf gezegd dat ik eerst dit afwacht en dan is het ook zo april nou vond ie een goed idee.
    Was erg blij met deze huisarts durfde eerst niet maar hij was erg lief. Hoopte dat snel raak was enzo. Niks van oeh gevaarlijk of ahh zal je dat doen met je gewicht. Lief hoor.
    Hopelijk hebben jullie ook zulke ervaringen.

Sorry beetje lang verhaal geworden maar ok.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meiden!

Hier nog een met flink overgewicht, 105kg bij 1.69m! Mijn BMI zit op dit moment rond 37.. Dus ik heb besloten vanaf morgen weer lekker naar de sportschool te gaan!

Vorig jaar ook een paar maanden intensief gesport, en van maat 48/50 naar 44 gegaan.. Voelde me zowel fysiek als mentaal stukken beter dan nu, dus ik ga er weer lekker tegenaan! En natuurlijk hopen dat dit een beetje helpt om zwanger te worden ;) (hehe, bij mijn nieuwe sportschool hebben ze ook heel toevallig zwangerschapszwemmen, dus wie weet :p)

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik kom alleen even zeggen dat ik, tegen alle verwachtingen in...vanochtend een positieve test in handen had. Het onmogelijke blijkt dus soms toch mogelik. Put hier moed uit, meiden!

20. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    helen hoe lang al bezig? en ben je al wat afgevallen?

van harte gefeliciteerd en geniet!

Deel Deze Pagina