Overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf Mariska, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ben 1.65 en 120 kilo. en nu al in de 6de ronde... ik hoop eigelijk niet dat dit mijn zwanger worden beinvloed.. maar dan begrijp ik wel waarom het zo lang duurt.. ben wel druk aan het sporten enzo, afgelopen week 3 kilo kwijt. maar aan mn eten heeft het nooit gelegen. ben altijd een gezonde eter geweest. dus verder ben ik lichamelijk wel in goede conditie. dat zeggen ze op de sport school ook.
    ik denk dat ik na het lezen van dit toch maar even na ga laten kijken, voor de zekerheid.
    bedankt

2. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Hier een volslanke dame met een BMI van 38,5.
    Dus flink wat overgewicht.
    Ben nu voor de 2e maal zwanger en net zoals bij de eerste zwangerschap geen enkel probleem.
    In beide gevallen direct 'raak'.

Succes dames !

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ Shirleyke: heb je geen complicaties ervaren tijdens zwangerschap en bevalling? En wat zei je arts/verloskundige van je gewicht?

4. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Stond onder controle bij de gyn zodat ik niet teveel bijkwam.
    Van Kyani was ik 14 kilo bij in totaal, maar moest wel opletten dat ik me niet liet gaan.
    Nu ben ik bijna 17 weken zwanger van ons 2e kindje en ben nog niets bijgekomen :D
    Sta wel weer onder controle. Heb om de 2 weken een afspraak met de weegschaal ;)

Geen complicaties tijdens zwangerschap en bevalling.
    Mijn suiker was in orde, bloeddruk ok,...
    Hopelijk is het bij ons 2e beebje precies zo ;)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik ben nu net voor het eerst sinds toch zeker 6 maanden weer naar de sportschool geweest :D Damn, was vergeten hoe fijn dat is zeg!

Heb eerst een fittest gehad, bloeddruk gemeten (iets aan de lage kant, maar wel goed), cholesterol gemeten (5,26.. moet onder de 5, dus iets verhoogd), vetpercentage gemeten (een shocking 46,9% :confused: ) en heb vandaag al 5 punten behaald van de 12 die ik deze week moet ;)

En daarna natuurlijk ff lekker in 't bubbelbad en de sauna (die naar mijn mening wel een tikkeltje warmer mag, maargoed.. :p) )

Ben kortom weer helemaal trots op mezelf ;)

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier ook overgewicht.

Ik heb een BMI van 38 (en een beetje, de gyn berekent dat op 2 cijfers achter de komma :rolleyes: )

Vandaag had ik een HSG (die gelukkig goed was), maar we hebben daarna wel een gesprek met de gyn gehad. ;) Ze gaan zeer binnenkort beginnen met een programma waarbij de gyn, een dietist en een "gedrags"deskudige samenwerken in een programma om vrouwen met een BMI hoger dan 35 te laten afvallen voordat ze gaan starten met een behandeling. Overigens is in de hele behandeling tot nu toe (en dat is al zeker meer dan een half jaar) het hele onderwerp obesitas niet ter sprake gekomen ... vond ik aan de ene kant raar, aan de andere kant wel lekker rustig :rolleyes: hoezo-kop-in-het-zand-steken ...

Wat ons betreft zitten wij al vrij ver in de behandeling (planning is IUI in de volgende cyclus) en onze behandeling zal niet worden stilgelegd, maar ik ga wel in het programma zodat ik wel af zal gaan vallen. Ik ben er wel blij mee.

Meer ook omdat ik mijn dossier meekreeg toen ik wegging van de HSG en terug naar de wachtkamer moest. Daar zat mijn operatieverslag in van de diagn. hysteroscopie in die ik eind december heb gehad en 2 zinnetjes viel me onmiddelijk op: "door obesitas ligt de cervix diep en is moeilijk bereikbaar" en "patiente met een BMI >35 wenst algehele narcose. 1 nacht ter observatie blijven?" Nu is dat laatste niet gebeurd, ik voelde me goed en er was niets aan het handje maar toch ... daar schrok ik toch wel van.

7. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Hellen, ik lees nu pas dat je een klein wondertje bij je hebt! Gefeliciteerd!

8. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    En Saz, goed bezig! En die sauna is een lekkere beloning voor het harde werken!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Haai ladies.

Vandaag moest ik bij de afvalpoli zijn. Ik moest gaan afvallen van de gyn om eisprongen te kunnen krijgen. Nu ik net zwanger ben, dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om de afspraak toch door te laten gaan en te zien of deze dame me nog kon helpen met een zo gezond mogelijk eetpatroon te ontwikkelen waarbij ik zo min mogelijk zal aankomen.

Op zich was het een heel leuk en fijn gesprek. Maar ze sloeg me wel enorm om de oren met heel veel cijfers en feiten over complicaties bij zwangere obeese dames zoals ik, met name de kans op miskraam is erg groot.

Nou...zit je net voorzichtig een dag of wat blij te zijn na eerst alleen ongeloof te hebben gekend..nu heb ik dus best wel stress. Ik bedoel: ik ga ervan uit dat het goed gaat..het gaat immers meer goed dan fout. Toch is de schrik me om mijn hart geslagen vanmiddag en ik denk dat het minimaal zal duren tot mijn eerste echo en wellicht nog wel tot een eind erna......

En gezien mijn banner betekent dat nog heel wat weken in de angst zitten.... Bah!

10. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Meiden, ik heb ook flink overgewicht. ben 1.62 en nu (na vijf kilo kwijt) 90 kilo. ik heb toch echt een mooie zoon ter wereld gezet afgelopen mei met een zw schap die super is verlopen zonder enkele complicaties. een heerlijke thuisbevalling die super is gegaan... wilde dit toch even met jullie delen! was ook in ronde 1 al zwanger! dus houd moed meiden..

Succes allemaal! xx

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@helen: volgens mijn ha is de kans op een mk helemaal niet hoger door overgewicht (?) dat ligt aan de aanleg van het vruchtje en had volgens haar niets te maken met overgewicht.

overigens als je gezond bent zou het geen al te groot bezwaar moeten zijn. natuurlijk is slank zijn gezonder, maar ik vind dat al die mensen er weleens bij stil mogen staan dat overgewicht over het algemeen iets is waar we toch al vanaf willen maar niet altijd veel controle over hebben. soms wordt er net gedaan alsof we misdadigers zijn!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou...mij is verteld dat mn. mensen waarbij veel vet rondom de organen zit, ook vet in de bekleding van de baarmoeder hebben. Zodra het vruchtje een placenta vormt..kan het voorkomen, dat het dan te weinig voedingsbodem vindt ...en het daardoor niet meer verder kan groeien. Dat is mij verteld, gister. daar ben ik dus ook héél hard van geschrokken, en zodoende ben ik niet echt gerust of onbezorgd tot ik de echo heb gehad én de 12 weken vorbij ben....

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    helen, het gaat ook zo vaak goed en ook bij gezonde mensen gaat het wel fout dus probeer je nietteveel zorgen te maken.

bij mijn eerste zwangerschap was ik 1,65 en 97 kilo. de vk had mij ook meteen verteld dat ik niet thuis kon bevallen en dit alleen door komplicaties na bevalling en dan met namen het doorbloeden dit schijnt bij overgewichtige vrouwen meer voor te komen.

ik baalde eerst wel wat maar legde me er maar bij neer.

ondertussen zijn we verhuisd naar dld en hier bevalt haast iedereen in het ziekenhuis en ik dus ook. nou ik had nergens last van. in mijn zwangerschap ging alles perfect. bevalling was er een van 10 uur en niks geen complicaties oid.

mijn ha hier weet nu ook dat ik druk bezig ben voor tweede en hij heeft er nog nooit wat voer gezegd dat ik te zwaar ben oid. ik ben nu wel 7 kilo lichter maar dus nog te zwaar. heb ook vooral het vet om me buik ( weet dat dit het gevaarlijkst is mar krijg het er maar eens snel weer af.

dat angsaanjagen is dus ook vooral iets van de nederlanders omdat ned over het algemeen geizne te dik word. en dan proberen ze er op zon manier wat aan te doen. goed dat ze wat willen doen maar niet echt fijn dat ze mensen dan zoveel angst aanjagen.

14. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Hellen, probeer gewoon te genieten van je zwangerschap meid zonder al te veel stress en zorgen.
    Miskraam kan bij ieder van ons voorkomen, slank of volslank.
    Het ligt echt niet aan jouw gewicht of het vruchtje al dan niet gezond is.

Gewoon genieten meid, want zwanger zijn is het mooiste wat bestaat ;)

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hellen ik heb in november een preconseptioneel gesprek gehad bij de gynecoloog omdat ik zwanger wil worden en medicijnen gebruik en ook omdat ik overgewicht heb.We hebben echt een uitgebreid gesprek gehad en ze heeft me helemaal niks verteld over meer kans op een mk,wel meer kans op een keizersnee,hoge bloeddruk of suiker.
    Wat belachlijk trouwens dat ze dat zo tegen je vertellen,al zou het waar zijn wat heeft het voor nut nu zo te zeggen,je bent al zwanger en door zoiets te zeggen jaag je de moeder alleen maar in de stress,en stress is dus het slechte wat er is!
    Trek je aub niet te veel aan,het valt me zo op dat iedere gyn/vk zo anders werkt en zo'n andere mening hebben.

16. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Dames, ook ik ben bang gemaakt (door internet / tijdschriften en verhalen) dat je nauwelijks of moeilijk(er) zwanger kunt worden. Maar ik heb een BMI van 33 denk ik en bij ons was het direct de eerste keer raak! Nu nog hopen dat het goed blijft gaan, maar toch. Laat je niet ontmoedigen!

17. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Gefeliciteerd Mary! En in de 1e ronde al!

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gefeliciteerd! :D

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mary..wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!
    Inmidels ben ik weer wat minder gestressed. het is zoals je vaak hoort zeggen: het gaat nog altijd veel meer goed dan fout. En omdat ik al op zo'n bijzonder onverwachte wijze zwanger ben geworden, ga ik er van uit, dat dit kindje er zó graag wil zijn...dat het ook echt wel blijft zitten!

Zaterdag vertellen we het mijn ouders...spannend!

20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb ook overgewicht, ben 1.74 en weeg zo rond de 90 kilootjes :)...
    Ik ben veel kilo's aangekomen toen ik de pil begon te gebruiken, na n half jaar ben ik er mee gestopt omdat mijn ex vriend onvruchtbaar is.
    Toen ik met hem ging kwam ik door de spanning nog meer aan woog ruim over de 100 en dat op 15 jarige leeftijd.. Maar toen het uit ging ben ik meteen binnen een maand of 2 weer 30 kilo afgevallen en al hoe gezond ik ook eet, Krijg er echt niks meer af,.....

Deel Deze Pagina