Ik zou mij ook graag bij het forum willen aansluiten.......ik ben namelijk 171 en 94 kg.....dus te zwaar. ik baal enorm van mijzlef, maar het valt niet mee als je kg kwijt bent om dat vast te houden. ik zwem, rij paard, ik wandel veel met de hond en doe sinds kort aan jazzdance...... Ik ben van plan om er nu ook op te letten, omdat wij ook met zwangerschap bezig zijn.....
Jullie ook allemaal heel erg gefeliciteerd! Ik heb weleens gehoord dat mensen met overgewicht tijdens de zwangerschap een speciaal programma kunnen volgen bij een dietiste. Zodat je toch voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt voor jou en je kind, maar tijdens de zwangerschap niet aankomt. Dus aan het einde van de rit, als je bevallen bent. Weeg je hetzelfde als nu minus het gewicht van het kind? Weten jullie daar iets van? En hebben jullie weleens iets gehoord over een 'speciale behandeling' voor mensen met overgewicht bij een verloskundige? En dan niet op een positieve manier? Ik ken een meisje die elke keer weer op de weegschaal moest, heel vaak moest laten bloedprikken etc. etc. Echt wel een beetje vervelend.
Die dame die me zo bang maakte..is dus iemand die vanuit de fertiliteitspoli mensne met zwangerschapswens en mensen die al zwanger zijn met overgewicht, begeleidt. Je zou eens moeten informeren bij je gyn, huisarts of het ziekenhuis.
Gister de eerste echte echo gehad. Door een echografiste "type oude zuster". Ik helemaal van "Jeeeejj..het hartje doet het..wat MOOI...wat COOL!" en zij (beetje bemeten) :"Mja..ik zie een goede hartaktie" Naderhand wéér gezeur over mijn gewicht. "ja je bent wel wat zwaar he?" Goh..nee..dat wíst ik nog niet. Ben nóg maar eens gewezen op de risico's etc. Eigenlijk word ik er een beetje moe van. Ja ik ben te dik, veel te dik. En ja..ik kén de risico's zo onderhand wel. Kunnen we doorgaan met een ander onderwerp nu? Namelijk het feit dat ik zwanger ben en dat het nu gewoon goed gaat. GRRRRR
Hier ook flink overgewicht. Ik ben 171, weeg 105 kg. Als ik verplicht zou moeten afvallen heb ik een probleem, want dat lukt me niet. Ik loop al meer als een jaar bij een dietist en heb er nog niets afgekregen. Hoop dat het wel lukt nu ik weer sport. Bij mij is het probleem dat als ik een dieet volg dat ik nogal snel de neiging heb om vreetbuien te ontwikkelen.
Hallo allemaal. Ik heb ook overgewicht.. En door vanalles op internet te lezen heb ik toch een beetje schrik gekregen. Bovendien weet ik vanmezelf dat het niet gezond is. Niet voor mij en niet voor het kindje dat in mij zou groeien. We zijn in sep. 2008 gestopt met de pil.. Maar we doen het veilig. Mijn vriend zijn kinderwens is groot maar hij begrijpt dat ik me niet goed voel in mijn vel. En ondanks ook mijn kinderwens groot is, doe ik toch de moeite te wachten tot wanneer er een heel aantal kilo's af zijn. Ik dacht bijmezelf, dat ik gewoon gezonder wil zijn voor mezelf maar ook voor het kindje. En de gedachte dat ik geen mooie strakke buik zou hebben, zat me heel erg dwars. Ik vind een zwangerschap zoiets mooi, iets om mee te pronken en ik zou het spijtig vinden als ik dat niet zou kunnen doen zoals ik het wil. Bovendien, zijn de risico's voor mijn kindje dan ook minder. Enja, dat is mijn motivatie om af te vallen. Op de moment gaat het goed, niet te snel maar wel goed. Ik ben in 3 weken tijd een 6 tal kilo vermagerd. En we gaan het nog is bekijken tegen de zomer aan, als ik voldoende vermagerd ben om gezond te zijn dan beginnen we er volledig aan. Ik heb ook nogal last met mijn cyclus, maar liefst 45 dagen duurt die. En dan zijn we nog niet eens zeker dat ik een eisprong heb. Hopelijk, als ik vermager, dat mijn cyclus mee inkort.
hey meiden hier een heel postief berichtje voor meiden met overgewicht!ik heb zelf ook flink overgewicht ben zeker 20 kilo te zwaar...ik was met een klein half jaartje zwanger!voor 2 weken terug bij de vk geweest en een heel erg fijn gesprek gehad waarbij met vk ook gewoon serieus hulp wil bieden tijdens de zwangerschap want tja met overgewicht loop je wel meer risico's dat is gewoon een feit......dus ik mag naar de dieetist om te zorgen dat ik ook nog eens 20 kilo bijkom!maar dat vindt ik juist heel erg fijn! maar de vk zegt ook verder ben je gezond en dat is gwoon het allerbelangrijkste!of je nou dun of dik bent! morgen eerste echo en dat wordt wel een inwendige...ivm met mijn extra isolatie laagje op mijn buik hihi.....dus tja dat was ook wel ff balen maargoed!je krijgt er iets moois voor terug! maar wat ik wil zeggen als je verder goed voelt!en natuurlijk kan er lichamelijk ook wat mis zijn....maar laat je niet onvriendelijk behandelen door je vk!want zo hoort het niet..... ik zeg altijd big girls you are beautyfull!en ook wij kunnen mooie gezonde kindjes op de wereld brengen! succes met alles!
Hoi Allemaal, Ook ik wil me hier graag aansluiten. Ik ben 1,72 m en weeg momenteel 87 kilo. Oftewel een bmi van ruim 29. Ben op dit moment wel bezig om af te vallen door een gezonder eetpatroon en vooral meer beweging, weet niet of t zal helpen, maar kwaad zal het niet kunnen voor de kinderwens.
Ik heb ook overgewicht (zeker 20 kg). In ronde 1 was het bij ons al raak en het gaat nog steeds super. Ik vond de eerste keer bij de VK echt verschrikkelijk. Ik hield altijd mijn mond tegen mensen over mijn gewicht, maar daar moest ik dan opeens op de weegschaal gaan staan en hoorde ik wel 4 keer dat ik overgewicht had (alsof ik dat nog niet weet). Echt niet zo heel leuk, leek alsof alles draaide om het overgewicht en het zwanger zijn maar in een verdomhoekje werd gegooid. Ik loop nu bij de gyn, aangezien mijn bloeddruk iets te hoog is (wat waarschijnlijk bij mij hoort). Tis niet zo erg dat ik aan de medicijnen ofzo moet, maar ze willen het gewoon goed in de gaten houden. Verder door de hele medische molen gehaald (paar keer bloedprikken en suikertest), maar alles is gewoon perfect en met het kindje ook. En nog wat.......ik ben nu 27 weken zwanger en ben tot nu toe nog helemaal niks aangekomen, sterker nog........ik zit nog steeds 4 kg onder mijn startgewicht.
nou als je dat een beetje volhoud dan ben je na de bevalling gelijk op je streef gewicht! en heb je nog een mooi cadeautje ook. ik ga binnekort bij de gyn langs om gewoon ff te laten kijken of alles nog wel goed werkt. ook omdat ik nu zn 30 kilo zwaarder ben dan de vorige keer.. (en lang geleden een abortus heb gehad wat ook risico's mee kan brengen) en we zijn nu 7 mnd bezig. niet overdreven lang maar wou toch ff zekerheid. nu ben ik wel bang dat ze ook daar gaan lopen zeiken over mn gewicht (118 kilo) kan daar echt niet tegen.. maar ben wel benieuwd.
hahaha mooie foto he, dat ben ik wel. en pas 2 mnd geleden genomen ofzo maar ben toch echt 118 kilo en 1.65 mtr. dus klein en rond. hahaha en al die kilo's zojn in de afgelopen 22 jaar er langzaam aangeslopen. de laatste jaren wel meer omdat mn vriend zich er niet druk om maakt en zelf ook van lekker eten en snoepen houd.. ben nu weer netjes op dieet en aan het sporten om straks zo gezond mogelijk de zwangerschap in te gaan. en een abortus moet normaal geen kwaad kunnen maar als ze iets fout hebben gedaan (teveel littekenweefsel gemaakt) of toen niet alles hadden weggehaald dan kan je dat belemmeren om zwanger te worden. zag pas in TRAUMA.NL geloof ik een jonge dame die geopereerd moest worden omdat ze bij de abortus niet alles weg hadden gehaald en dat was verder gegaan met litteken weefsel enzo. dus ik dacht "Hey laat ik mij een na kijken". en mn huisarts deed er niet moeilijk over gelukkig. hoop dat ze daar ook niet gaan zeuren omdat ik al na 7 mnd kom. we zullen zien..
Zo, als ik dit hier alles lees, dan ben ik de grootste... Ik zit wel wat meer dan 20 kg boven mijn (medische) ideale gewicht, bmi zal ik maar niet noemen. Ik voel me goed, het gaat goed, gewicht daalt niet met kilo's maar met grammetjes. Te snel gewicht verliezen is voor mij het dubbele aankomen (ervaring, geloof me) Zwanger worden is een wens voor mij en mijn hubby. Zijn nu.... 7 maanden (pas) bezig. Op het gemakje. Lukt het: joepie, mag het niet lukken dan lukt het niet. (dat is onze keuze, wie anders doet doet anders) Nog niet zwanger. Cyclus had 2 schijnbewegingen sinds ik gestopt ben met de pil. Voor de rest alles kurig netjes in de pas. Ik vind dat iedere vrouw (hoe dun of hoe "dik" ook) recht heeft om een kind (of meer natuurlijk) te mogen en kunnen krijgen. En het lezen hier over vk's die je raar aankijken omdat je een maatje meer hebt... ik krijg er gewoon een vieze smaak van in m'n mond... Alle grotere meiden: heel veel succes met zwanger worden. Wij kunnen het ook!
Nooor: wij zijn nu 7 mnd bezig voor een kindje, de abortus was ruim 4 jaar geleden. toen waren we er niet klaar voor (waren uit elkaar, met fikse ruzie, woonde bij mn pa, zat nog op school, had geen werk of geld op dat moment en wou eerste een toekomst opbouwen voor er een kleintje zou zijn die er onder gaat lijden. was wel een vreselijke beslissing om te maken en is de ergste dag van mn leven geweest. de weken erna volledig ingestort maar nu is alles op de rit vandaar.)
ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn schildklier slecht functioneerd en ga vanaf morgen aan de medicatie. dit zal ik de rest van mn leven moeten blijven slikken. Nu krijg ik eerst medicijnen om de schildklier weer goed op peil te krijgen en daarna lichte vorm om het goed te houden. Zelf ben ik wel heel blij met de uitslag, hoe gek het ook klinkt. Maar na jaren klagen en bezoekjes bij de huisarts vanwege allerlei vage klachten is er eindelijk een huisarts die me wel serieus nam en ik dus echt "ziek" bleek te zijn. Ik ben gewoon gaan janken van opluchting, eindelijk een naam bij mijn klachten. vooral het feit dat mijn flinke overgewicht ook de schuld is van mn schildklier afwijking ben ik erg blij mee. misschien dat ik met de medicatie eindelijk kan afvallen en weer helemaal happy met me zelf kan zijn. als ik me dan lichamelijk ook beter ga voelen, en zwanger word (ook een klacht bij de schildklier: onvruchtbaarheid) dan word ik weer helemaal gelukkig!
Wat fijn dat bij jou nu "het lek boven is". Want het geeft je meer kansen op een gezonder leven én op een zwangerschap! Ik hoop, dat de medicatie spoedig aanslaat en je wens in vervulling mag gaan.
Ik zal hier ook maar eens gaan babbelen. Ik heb een BMI van 35,5 ongeveer, ik ben nu 7 kg afgevallen dmv de dieetiste en met meer opletten op wat ik eet. Ik heb het 2 jaar geprobeerd dmv sportschool maar daat werd ik alleen maar gefrustreerd van Maarja, we zijn nu 12 maanden bezig, ronde 10. Ik kende 6 mensen die zwanger zijn waarvan de eerste 2 baby's al geboren zijn. Wij gaan maandag naar de huisarts om ons te laten onderzoeken, nou ja een door verwijzing dan. Lekker dubbel... Ondertussen ga ik wel gewoon door met verstandiger eten en we zien het wel. Nu ik de 1 jaars grens heb doorbroken heb ik geen haast meer. Nou ja nu nog kijken of dat na mijn eisprong ook nog is want dan barst ik meestal van het ongeduld He Hellen, gefeliciteerd trouwens! Supertof zeg :cheer: