Hallo allemaal, ik heb gelezen dat als je overgewicht hebt de kans op zwanger worden afneemt. Zelf ben ik niet een van de slankste weeg boven de 100 kilo. Toch leef ik redelijk gezond. Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn met overgewicht en wat hun ervaring is met zwanger worden. Wij zitten nu in ronde 4 dus zijn nog niet zo lang bezig. groetjes Jo
Ik heb ook een stevig overgewicht, zit rond de 100 kilo. Voor de behandeling moest ik eerst afvallen, ben van 110 naar 98 kilo gegaan. Nu helaas weer een paar kilootjes erbij. Bij de IVF voorlichting werd er gezegd dat uit onderzoek is gebleken dat je bij overgewicht 30%minder kans hebt op een zwangerschap. Maar ik ken genoeg vrouwen die ondanks het overgewicht toch makkelijk zwanger raken. (Gisteren toevallig dossier 2300 gekeken? Vrouw met overgewicht, 13 kinderen). Dus de moed nog niet opgeven. Groetjes, Jaycey
hoi hoi het klopt idd jah dat je dan minder kans heb, wel weet ik dat als je gaat afvallen de kans op een zwangerschap erg toeneemt. uit ervaring weet ik dat dit wel kan kloppen. bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een onderzoek aan mijn darmen, moest toen laxeer middel drinken en viel 20 kilo af ben toen ook zwanger geraakt. nu heb oik nog steeds het gewicht van 104 van de zwangerschap (2 jaar geleden hoor) en ben bezig voor 2de maar wilt absoluut niet lukken. was 15 met mijn zwangerschap en meteen de eerste keer zwanger en nu wil t me gewoon niet lukken yt leven is soms zo oneerlijk he groetjes
hoi jo, ja of het waar is ik weet het niet. ikzelf was bij me zoon (nu 10 jaar) 97 kilo bij een lengte van 1.80 en bij me dochtertje ( nu 23 maanden) 104 kilo dus ik had ook aardig overgewicht. en dat heeft niet belemmerd tot zwangerschap. wens je heel veel s6 met zwanger worden groetjes monique
Ik ben ook vrij zwaar,maar kon makkelijk zwanger worden destijds,weet niet of het nu wel van invloed is,aangezien mijn sterilisatie ongedaan is gemaakt, maar ik denk dat zwanger worden niet moeilijker zal zijn,maar de kans op complicaties wel wat hoger zal zijn,zoals zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk
hier ook 1 met erg veel overgewicht. was na 3 maanden zwanger, werd dan wel een miskraam, maar volgens de gyn helemaal gezond en mocht meteen weer zwanger worden... nu weer gelukt dus...