Hallo, Ik ben mama van 2 zonen: Senne is 3 en Tiemen is 1 jaar. Toen Senne geboren was is er via de Algotest ontdekt dat hij links niet goed hoorde. Na vele tests blijkt dat er een zenuw niet werkt. Hij hoort links maar 30% en er kan niets aan gebeuren. De professoren zijn op zoek naar de oorzaak. Misschien de moeilijke bevalling of erfelijk? Kan iemand mij tips geven om hem beter te begeleiden in zijn opvoeding? Welke sporten doet hij beter niet? Ben een beetje ontredderd.
mijn zoon heeft niet precies hetzelfde als jou zoon, maar hoort wel minder met zijn oor. Hij zit op korfbal wat hij prachtig vind, maar ik merk dat hij het in de zaal een stuk minder leuk vind. Als er veel gescreeuwd word galmt het nogal en dat doet hem "zeer" aan zijn oor. Ik wens je veel succes met het zoeken naar een oplossing. Liefs, Jikke
hoihoi Jou verhaal klinkt heel bekend,ik heb nl een zoon van zeven die 100%doof is aan zijn linkerkant en nog 95%kan horen met het rechter oor.... Wij hebben er veel mee gedaan testen enz.Er werd mij duidelijk vertelt dat hij er heel goed zelf mee om kan gaan om dat hij het al heeft van af de geboorte juist voor de ouders is het het ergste en ja je kan er niks aan doen...Ik loop ook heel erg tegen dingen aan of hij het wel begrijpt endergelijke maar we gaan er mee verder...Omdat zijn gedrag er stuiterig is en ik hem erg verdrietig vaak vind heb ik besloten om een pshychater in de hand te nemen om te kijken hoe we beter met hem om kunnen gaan....Zodat hij ons ook begrijpt... De school daar zit hij helemaal vooraan dat is erg belangrijk met het oortje waar hij mee hoort moet dan gericht zijn naar de juf en dat gaat wel .....De school vraagt ook een rugzakje aan voor dit probleem ...we worden eigenlijk weg gezet van och hij heeft geen beperking maar je stuiterd overal echt tegen aan namate je kind ouder word...Maar het is wel degelijk een beperking...Ik denk niet dat het een antw is van je vraag maar denk dat het handig is om duidelijk naar hem te praten en aan kijken en gebruik desnoods een paar gebaren.... liefs beeby
bedankt Beeby5. Het gehoorcentrum vertelde dat de jongen best in het midden van de klas zit en uiterst links of rechts naargelang het goede oor. Momenteel merk ik geen verschil. Veel sterkte