Onze dochter heeft zo vaak nachtmerries Zo zielig... Ze huilt dan zo hard... pfffff dan heb ik het wel ff moeilijk hoor We horen haar ook in haar slaap wel eens woordjes zeggen Zoals: snijden... dat zegt ze overdag ook vaak Ze maken behoorlijk wat mee die kleintjes....
ik heb er nog geen ervaring mee, aar heb je gevraagd waarover ze droomt dan. Heeft ze gezien dat iemand zich gesneden heeft ofzo. Als ze erover droomt, dan zal ze vast iets meegemaakt hebben wat indruk maakt. Hoe oud is je dochter?
Ze kan het nog niet uitleggen Ze is net 2 geworden in november Maar ze heeft wel altijd klei en een mesje En dan roept ze altijd snijden En savonds wil ze altijd haar vlees snijden Maar ja ze krijgt dan geen mes uiteraard Ik baal er zo van... kan me niet indenken dat er iets geks gebeurt is Want of ze is bij mij of ze is bij mijn moeder
Vervelend voor je dat je dochtertje nachtmerries heeft...ze zal het wel spannend vinden misschien heb je een keer tegen dr gezegd mag je niet aan zitten want straks snij je je...kan ik me zo voorstellen en dan vind ze dat misschien spannend en gaat ze dr eigen verhaaltje er om heen dromen...weet het ook niet...misschien kan je een keer proberen dat ze met een kinder mesje dr eigen brood mag smeren en snijden misschien is het spannende er dan van af? Geen idee hoor probeer maar een beetje met je mee te denken.
Dank je wel Lydia Ik zal haar wel een eigen mesje geven Als je het niet probeert weet je het ook niet zeg ik maar altijd
Hallo een heel bekend probleem. Schreeuwen huilen enz. En ook niet te troosten. Mijn dochter heeft het altijd al gehad. Snachts alles verwerken wat overdag gebeurt. Ook al zijn er dingen goed gegaan ze kan daar snachts toch mee lopen vechten. Probeer dan altijd haar even te strelen. Ze wordt niet wakker. en dan te fluisteren, leuke dingen en dat de boze dingen weer weg gaan. Ze droomt regelmatig dat haar bed vol mieren zit. Ze is nu 5 en we proberen voor het slapen gaan leuke dingen te bedenken wat we samen gaan doen. Gisteravond zijn we bijvoorbeeld gaan paardrijden en met hakkeschoenen. Dat wou ze graag.