Zo slecht slapen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sweetangel100, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb even een vraagje.
    Sinds een week ongeveer slaap ik 's nacht echt heel slecht. Ik heb last van mijn onderrug (de hele dag) en ik kan niet op mijn rug liggen, want dat geeft een 'vreemd' gevoel in mijn buik, ik kan niet meer op mijn buik liggen, maar als ik op mijn zij ga liggen krijg ik 'bovenop' een vreemd, beetje pijnlijk gevoel. (dus als ik op mijn rechterzij ga liggen krijg ik het in mijn linkerzijde, die dan boven ligt).

    Ik denk zelf dat het de banden zijn maar wil het voor de zekerheid wel even vragen. En waar komt dat 'vreemde' gevoel vandaan als ik op mijn rug lig? En is er misschien een (homeopatisch) middel dat je tijdens je zwangerschap mag nemen om te kunnen slapen, want het begint me langzaam op te breken.....

    Alvast bedankt!!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sweetangel,

    slecht slapen zie je vaak in bepaalde fases van de zwangerschap. Het hoort er een beetje bij. Ik denk dat je inderdaad last hebt van bandenpijn, dat is onschuldig, maar wel vervelend.
    Algemene tips: ga voor het slapen niets druks meer doen, lees ontspannen een tijdschrift, maak een puzzeltje, luister naar rustige muziek. Een klein stukje wandelen kan ook helpen. Een poosje onder de warme douche maakt je loom en een beker warme melk maakt slaperig. Blijf niet uren in bed liggen als het slapen niet lukt. Kom er dan even uit, lees iets en probeer het dan weer.
    Als je heel moe bent kun je 's middags ook een poos gaan liggen, dan kun je een beetje bijslapen.
    Ik ben zelf geen voorstander van homeopathie. Je kunt wel kruidenthee drinken die rustgevend is, en bijvoorbeeld douchespul met kruidengeuren gebruiken.
    Ik hoop dat je nachtrust snel verbetert!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina