hoihoi ik had een vraagje voor mensen met overgewicht, hoelang duurde het voor jullie zwanger raakte? en had je overgewicht hier mee te maken? ik ben voor mijn lengte wel wat te zwaar en vroeg me af of dit in de praktijk nou net zulke consequenties heeft als dat ze in theorie zeggen. het is niet zo dat ik dik ben maar wel wat te zwaar. liefs marieke
ik ben 1,80 lang en weeg over de 100...dus helaas echt een overgewicht. Vorig jaar toen was wij voor het eerst zwanger wilde worden werd ik in ronde 1 zwanger...jammer genoeg werd dit een miskraam met 6 weken. Daarna werd ik in ronde 2 zwanger,deze zwangerschap heb ik niet uitgedragen en heb mijn kindje verloren. Nu gaan we het straks weer proberen en ik hoop dat het dan weer mee zal zitten. Ik vind dat het per persoon verschillend is of je snel zwanger word of niet,...of over gewicht er iets mee te maken heeft?geen idee.
ze zeggen altijd dat overgewicht je vruchtbaarheid kan bepalen... ik ben 1.60 en weeg 75 kilio veel te zwaar dus eigelijk voor mijn lengte... ik heb mezelf voorgenomen dat als ik in juli nog niet zwanger ben (zijn we een half jaar bezig) dat ik dan probeer die 10 kilo die ik kwijt wil kwijt te raken
Bij mij had er niks mee te maken.... Ik woog 115 kg toen ik zwanger raakte, flinke overgewicht dus. Prima tijd gehad, geen hoge bloeddruk (alleen toen de ouders van Remco eens meegingen ) en bloed was goed en ga zo maar door. Bevalling ging ook goed... niet superslecht gehad, maar ook niet vreselijk zwaar. Daarna ging het fout qua gewicht, woog in ineens 134,4 kg ! Sinds bijna een jaar ben ik aan het lijnen en weeg momenteel (sinds 2 dagen geleden) 99,4 ! Ben dus heel wat afgevallen. Heb nog wel een lang weg te gaan, maar dan neemt niet weg dat ik geen kind neem omdat ik te dik ben, want heb bij de eerste nooit problemen gehad. Wel wil ik dit keer anders aan pakken qua eten... geen choco (zelden dan) chips en snoep en gewoon gezond blijven eten ! Dus nee, hier was ik binnen 5 maanden zwanger van Jelle.
Hoi, hier nog een zwaargewicht.. was na 3 maanden zwanger, helaas een miskraam bij 9 weken. daarna 4 maanden.. en weer zwanger.. zie banner
gefeliciteerd gelukkig maar! dat wil dus niet zeggen dat als je geen maatje 38 hebt dat je dan bij voorbaat al onvruchtbaar bent liefs marieke
Bij mij ging mijn cyclus veranderen. Ben 1,82 lang en woog 95 kg. Opeens was mijn regelmaat weg en dacht toen elke keer dat ik zwanger was.. haha.. niet dus.. Ik heb allerlei onderzoeken gehad en de conclusie was: ik was té zwaar. Ben toen in 3 maanden tijd 10kg afgevallen door een speciaal eet dieet (kan namelijk niet normaal afvallen door allemaal dingen te laten staan) En zie, meteen zwanger! Dacht zelf dat de regelmaat nog niet terug was.. maar nu was het toch echt raak! Succes meid!
Ben 1.53 en woog bijna 70 kilo. Was gelijk in de eerste ronde zwanger Maar als ik hierna nog 'n keer zwanger wil worden dan zorg ik er echt wel voor dat ik eerst mooi op gewicht ben. Want pffff wat is het zwaar als je al begint met overgewicht en daar nog eens het extra gewicht van de zwangerschap bovenop krijgt Niet aan te raden moet ik zeggen.
Kiowa : Je hebt wel gelijk dat als je overgewicht hebt, dat het dan zwaar is als je nog eens zwanger bent (meer gewicht). Maar wat als mensen moeite hebben met afvallen, afvallen vraagt veel van je ! Je moet daar voor ook echt de motivatie hebben en dat krijg je ook niet in 1-2-3. Ik had dat niet... ik ben door hulp toen 10 kg afgevallen, daarna zwanger van Jelle. Als ik eerst 30 kg afgevallen was, had dat mooi een jaar a anderhalf mogen duren, daarvoor had ik de geduld niet. Heb er NOOIT spijt van gehad, alleen dat ik 'verkeerd' at naar mijn bevalling van Jelle. Daar heb ik in elke geval van geleerd. Persoonlijk vind ik : ik ga nu voor de tweede, ook al weeg ik net onder de 100, ik weet dat ik HET kan om af te vallen, maar ik ben al een hele jaar bezig dat ik het zo mooi vind dat ik 35 kg bereikt hebt om af te vallen. Ik weet dat ik het kan, maar vind het ook zonde als je daarom weer een jaar mag wachten, want eenmaal op gewicht, mag je ook daarna weer 'aankomen'. Dus wat maak het dan eigenlijk uit als je NU zwanger wilt raken, de rest kun je daarna weer wegkrijgen !
ja, afvallen is zeker moeilijk En ik was toen ook gestopt met roken dus de kilo's kwamen best snel aan. Bij de tweede, als het met dan echt niet lukt om af te vallen dan ga ik wel zwanger worden. Maar probeer het eerst wel om wat kilo's eraf te krijgen Heb ook reuma dus dan is overgewicht ook niet ideaal Maar goed, laat ik eerst dit kindje maar ter wereld brengen hihihi. moet echt nog niet denken aan een tweede
Ik ben ook te zwaar, maar in de 5e ronde was het al raak maar helaas geeindigd in een ma... We zijn nu weer druk aan het klussen en hopen dat het weer snel raak mag zijn. Dus bij mij heeft overgewicht geen invloed op mijn vruchtbaarheid!
Hier merk ik nog niks van trouwens. Ben nu over de helft en al mijn gewone kleren kan ik nog gewoon aan. Kan de broeken zo, zonder losmaken, uit doen. Verder is er ook nog helemaal geen buikje te zien...
Hallootjes, Ik was dit aan het lezen en dacht hier moet ook ff op reageren.Ik ben namelijk ook altijd te zwaar geweest ik woog voor mijn eerste zwangerschap 95kg bij een lengte van 1.68 te veel dus.In mijn eerste zwangerschap dacht ik ach ik word toch dik dus wat maakt het uit,ik kwam 18 kg aan en na de bevalling was er ook maar weinig vanaf. Nu is ons dochtertje vier en willen we graag een tweede, nu ga ik het al anders doen.Ik woog vorig jaar nog 104 en ben inmiddels 25 kg afgevallen,voor mezelf ten eerste maar omdat mijn dokter mij adviseerde om voor een volgende zwangerschap wel wat af te vallen,ik geloof zelf niet dat een overgewicht een zwangerschap in de weg staat maar het zal vast en zeker wel beter zijn maar dat is het altijd wel denk ik. Ik was de eerste keer ronde 2 zwanger dit eindigde in een miskraam en daarna ook in de 2 ronde,wat mij wel opvalt bij het lezen hier dat er toch veel miskramen voorkomt,ik zeg niet dat dat bij mensen met een normaal gewicht niet veel voorkomt maar dat is wat mij opviel. Ik wil nu graag nog 9 kg afvallen,ik volg mijn dieet zolang ik niet zwanger ben maar ben zeker niet van plan om weer het zelfde te gaan doen als bij de eerste keer no way gewoon gezond je hoeft toch niet voor twee te eten. Groetjes jeslin
hoii ja ik ben toch vandaag maar begonnen met meer bewegen, lekker gewandeld en heb al 3 koppen afslankthee op (sommige zullen wel denken dat werkt niet is onzin, misschien is dit ook wel zo maar ja moet toch wat hihi) ik denk dat t niet zo zeer met je overgwicht te maken heeft dat je onvruchtbaar zal zijn..meer dat je er miss meer last van hebt tijdens de zwangerschap. als je een mk krijgt door overgewicht betekend t dus dat je wel zwanger KAN worden. dus als ik t allemaal zo lees valt t onvruchtbaar worden vanwege overgewicht wel mee liefs marieke
Ook ik heb overgewicht, ben 1.63 en weeg rond de 85 kilo. Bij mij heeft het gelukkig geen invloed gehad op mijn vruchtbaarheid, ik ben in de 2de ronde zwanger geraakt. Succs.