Hoi dames, De titel zegt het al..ik twijfel of ik naar de dokter moet gaan of het toch nog even aan moet kijken. Ik heb veel last van misselijkheid en geef gemiddeld twee keer per dag over, vaak meer. Dit zou veel meer kunnen zijn maar ik onderdruk het gevoel van overgeven heel erg, totaan het laatste moment. Eigenlijk ben ik, gemiddeld genomen, de hele dag door misselijk (tenzijn ik slaap..). Waar ik me het meeste druk om maak is dat er vrij weinig uit komt, wat mij toch een teken lijkt dat mijn maag leeg is. Ik eet ook heel weinig (door de misselijkheid + vermoeidheid) en ben er niet gerust op dat ik nu dus voldoende voedingsstoffen binnenhoud/krijg. Wat denken jullie?
ik zou het er toch even met je huisarts over hebben, er zijn nu ook zetpillen tegen misselijkheid en die werken kennelijk heel snel. Erg naar is het hoor, ik ben ook erg misselijk, gelukkig weinig hoeven spugen maar je word er zo moe van... ik wens je veel succes en toch even naar je huisarts!
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een rotgevoel. Ik wil 's morgens eigenlijk de trap niet af omdat het dan komt, of douchen, of de koelkast open doen. Haha, maar dat moet allemaal toch echt!
Ik lig momenteel in het ziekenhuis met uitdroging/ te veel afvalstoffen omdat ik ook veel moest spugen. Ik zou zeker even naar je ha gaan! Of met de vk bellen?
ik spuug ook veel geb medicijnen ze zouden moeten helpen je kan kies tussen zetpil of gewoon .ik wacht het nog af maar in jou geval zou ik naar ha gaan
Ik zou ook even langs de huiswaarts gaan. Waarschijnlijk gaat die ook je urine testen op ketonen. Je kan vragen om emesafene, die heb je in pillen en zetpillen. Laatste werkt vrij snel. Sterkte! Weet hoe het is, hier 3x opgenomen geweest op 4 weken tijd en zit nu helaas al 5 weken aan de volledige sondevoeding.
Bedankt voor alle reacties dames! Ik heb besloten om het toch nog even goed aan te kijken. Waarom weet ik eigenlijk niet, denk toch een gevoelskwestie..Ik probeer veel te rusten en voel me soms weer wel wat beter (soms ook weer niet, hehe). Ik blijf wel alert en als ik het idee heb dat het toch echt NIET gaat, zal ik de stap wel maken. Hoop dat het bij jullie allemaal weer wat beter gaat!
ik heb tot 16 weken elke dag wel 5-8 x gespuugd. echt vanuit mn tenen. wat voelde ik me ellendig zeg. en ineens was het over.... zorg wel dat je genoeg drinkt
Hey, ik ben nu 8 weken en drie dagen en ook misselijk moe en overgeven..... zo rottig...... ik begrijp je volledig! Veel drinken! X
Ah mooi bijoux, dus er is nog hoop!! Het drinken schiet er soms nog een beetje bij in, maar ik doe m'n best. Ik "dwing" mezelf nu ook om 's morgens rond 7 (word altijd wakker van m'n partner) een sneetje nutella te eten en wat vifit te drinken. Dan heb ik in ieder geval iets binnengekregen. Daarna rustig blijven zitten en concentreren op vers fruit en een heerlijk blauwe zee en wuivende palmbomen (werkt voor mij heel goed om die neigingen te onderdrukken!). Veel beterschap en sterkte Edel, probeer ook iets te verzinnen wat voor jou een beetje mentaal werkt want het kan inderdaad slopend zijn!
Ik zou direct de dokter bellen voor medicatie. Waarschijnlijk voel jij je dan beter, dus je kindje ook.
Ik spuugde 5-8 x per dag en toen ik zei dat ik de Ah niet in kon, omdat ik misselijk werd van de lucht en bijna alles onderspuugde, zei hij doodleuk dan ga je toch naar de c1000. Ja ik had een begripvolle arts . Belangrijk is dat je veel drinkt, sapjes enzo voor suiker en bouillion voor zout. Wat bij mij veel hielp is kleine beetje eten en van die ijslolly's (die zakjes die je in kan vriezen). Klinkt stom, maar ik vond het echt werken.