1 dag overtijd... Wanneer zijn testen betrouwbaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hopeforyou, Aug 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Hallo dames,

Ik heb me hier aangemeld en voorgesteld maar geen reacties gekregen helaas. Ik heb namelijk geen idee wat sommige afkortingen betekenen dus dacht dat iemand me kon helpen. Wie weet met dit onderwerp :)

We zijn een jaar bezig, heb een redelijk regelmatige cyclus (als in rond de 27 dagen) maar vorige maand werd ik ineens na 22 dagen al ongesteld (denk ik, want het was niet zo erg als ik altijd heb, dus ik zat te denken aan een innesteling, qua klusdagen en tijd ertussen zou dat namelijk kunnen) (je zoekt genoeg aan symptomen op internet en kwam redelijk overeen)
    En nu zit ik te wachten op dat het begint.....

Heb normaal gesproken ook altijd wat bruine vegen een paar dagen van te voren maar nu alleen gister een heel klein beetje.

Dus nu vroeg ik me af, wanneer kun je betrouwbaar testen?

En wie helpt me met de afkortingen ;) (nod enzo....)

Groetjes hopeforyou

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Sommige teste kun je al voor nod mee positief testen (4 dagen) maar het beste is te wachten tot je nod (niet ongesteldheids dag), dus de dag dat je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden, maar wat je niet wil omdat je zwanger wil worden ;) De ene maakt sneller hcg aan dan de ander en het ligt er maar net aan of de innesteling lang heeft geduurt of niet wanneer je positief kunt testen.

Je zou eens een testje kunnen wagen. De kruidvat 2 voor 5 euro zijn wel fijn en niet heel duur. Je bent immers al 1 dag over tijd, dus gisteren was je NOD, je kunt een paar uur je plas ophouden zodat hij wat geconcentreerder is ( en niet teveel meer drinken ) of wachten tot morgenvroeg.

3. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    2,231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt testen vanaf de 1ste dag dat je je menstruatie zou verwachten.

Vorige maand had ik ook opeens een cyclus van 25 dagen geen idee hoe dat in ene kwam.

Afkortingen;
    Nod - niet ongesteldheids dag
    Dpo - days past ovulation
    Ms - maandstondem
    Ma- mist abortion
    Vmk- vroege miskraam

Ehmm hebben we er nog meer??

4. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Dank voor je reactie,

M'n menstruatie had gister moeten beginnen... Maar omdat ik verder geen klachten of wat dan ook heb... Ben ik onzeker om te gaan testen.

Wat zijn nou symptomen die je al kan merken voor dat je test? Ik heb wel buikpijn gehad en gister rommelde m'n buik maar niet van de honger. Ik denk bij ieder dingetje wat anders is, dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn. Best wel killing eigenlijk.
    Maar zal eens proberen dan, speelde al door m'n hoofd om te gaan testen dus moet er toch maar eens van komen om die onzekerheid weg te nemen toch?

5. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Thanks voor de afkortingen :)

6. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Ow, en wanneer kun je het beste testen? In de ochtend denk ik? Of eventueel vanavond mocht ik een test kopen vanmiddag?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    ik zou gewoon een testje wagen!
    Je zou nu al een positieve test kunnen hebben hoor!
    heel veel meiden testen al positief (of negatief) een paar dagen voor de dag dat ze ongesteld zouden moeten worden (of liever niet!)

Succes!

8. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    ik teste met de kruitvat 2voor 5 al paar dagen voor nod positief

9. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Spannend! Testjes gaan halen en gewoon doen. Testen tegenwoordig hoeven niet meer perse in de ochtend te gebeuren. Als je een paar uur niet naar toilet bent geweest is je urine al terug geconcentreerd.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zeker als je al een dagje overtijd bent maakt het tijdstip niet uit.
    Niet drinken en hup naar kruitvat. Koop daar een doosje met 2 testen erin voor 5 euro. En na 2 uur plas ophouden testen sucses meid!

11. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    In principe zijn alle testen wel betrouwbaar op de eerste dag dat je overtijd bent. De kans is dan heel erg klein dat ze negatief testen terwijl je wel zwanger bent.... En er zijn ook testen die nog gevoeliger zijn en al 4 dagen voor de dag dat je ongesteld moet worden de hormonen al kunnen meten. Gewoon goed de gebruiksaanwijzing lezen, dan lukt het wel.

Maar spannend joh! Laat je ons wat weten? We duimen voor je mee op een positieve test.

Ik moet nog wat daagjes wachten voordat ik überhaupt kan testen. Ik zit nu halverwege m'n cyclus (3e ronde).

12. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Nou weet ik het helemaal niet meer... Echt nadat ik besloten had om die testen te halen begint mijn soort van voorbode aan menstruatie.... Maar alleen in inlegkruisje te zien.
    Toch naar de kruidvat gegaan en testjes gehaald, maar nu thuis is de boel op gang aan het komen.... Dus te vroeg gejuigd waarschijnlijk, ik wacht wel weer een maandje

(Ben ik goed in geworden :p)

13. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    balen! :(

14. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dat is jammer! Weet hoe het voelt!...
    Maar dan heb je de testen in ieder geval in huis voor een volgende keer.

15. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Ja, zo dacht ik dus ook. Alleen wat ik dacht dat zou beginnen gaat nu weer helemaal niet op... Ik denk dat ik gewoon maar wacht en wacht en als het nou over 4 dagen ofzo nog steeds niet echt begonnen is dan gooi ik er een testje door

16. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16
    Nog steeds alleen maar bruin... Verder buikpijn, heel moe en vanmiddag duizelig...

Misschien morgen toch maar een testje doen?
    Durf niet goed, omdat ik een paar dagen voor m'n menstr altijd dat bruine heb.

Wil niet teleurgesteld worden door een test als ik het zit af te wachten vanwege m'n bruine klachten....

17. Soit

Soit Niet meer actief

je kan een testje doen. je bent bij wit mss teleurgesteld, maar dan zou je toch al binnen een paar dagen teleurgesteld worden. met een testje weet je iig wel waar je aan toe bent ;)

Succes!

18. almama

almama Lid

Jan 25, 2013
    43
    0
    0
    Breda
    Hier hetzelfde probleem! Ook last van bruin, maar wel overtijd. Wachten is echt killing, maar het idee van een test met negatief resultaat ook. Zo spannend allemaal, ik wil zoooo graag. Heb al een dochtertje van vijf en een broertje of zusje lijkt me zo leuk, im hoop echt dat het er snel van komt.

19. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16

Is ook weer zo ja... Hihi

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

Jul 30, 2013
    491
    0
    16

Ik heb nog nooit een test gedaan dus het liefst als ik voor het eerst test wil ik geen teleurstelling. Daarom durf ik ook niet goed... Pffff, lastig allemaal.

Share This Page