Hallo dames! Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen maar ik vraag mij iets af.. Wij zijn nu een jaar van de pil af, en nog niet zwanger. Dit kan natuurlijk Nu wil ik opzich wel naar de gyno.. Alleen, mijn man is sowieso door de weeks weg ivm zijn werk en soms ook in het weekend. Waar begint de dokter mee met uitzoeken en is mijn man hier ook bij nodig? Ik denk als eerste een echo.. en dan evt sperma of samenlevings onderzoek? Maar hiervoor ben ik hem dus nodig.. En voorschrijven van Clomid.. Dan gaan ze eerst bovenstaande dingen uitvoeren of hoe werkt dit? Ik zit dus vol met vragen.. Dacht dat ik hem het beste hier kon stellen ipv in de mmm clubs,,
Ha bubbelz! Ik kreeg meteen een echo en uitstrijkje en mijn man sperma onderzoek, ik moest daarna nog een paar keer terug voor echo's om mijn cyclus te volgen en bloedprikken op progesteron. Na een maand kregen we alle uitslagen en die waren goed. Daarna nog een hsg gehad waar ook niks uit kwam en daarom nog een jaar zelf proberen (ondertussen nog maar 3 maand zelf proberen ) Clomid krijg je niet zomaar meteen voorgeschreven, dan moet je of iets als pcos hebben of een slechte eisprong volgens mij. Missxhien later in het iui traject maar dat weet ik nog niet. Hopelijk heb je wat aan m'n antwoord!
Wij hebben ook dezelfde onderzoeken als pandavliegen gehad behalve de echos om de cyclus te volgen. Gelukkig was alles goed, maar duurde het lang. Waarschjnlijk was ik er teveel mee bezig.
Ze gaan eerst van alles onderzoeken, bloedwaardes, je krijgt een echo, zaad wordt onderzocht e.d. Als dat geen duidelijkheid verschaft, dan kan je extra onderzoeken krijgen, een HSG (contrastfoto van je baarmoeder). Het is wel handig als je man daarbij is, het is tenslotte ook niets wat hem aangaat toch? Naar aanleiding van de uitkomst wordt een behandeling voorgesteld (of niet) ... Clomid wordt echt niet zomaar voorgeschreven. Mag ik vragen waarom je dat denkt (of hoopt)?
Waarom wil je clomid? Je krijgt eerst een reeks onderzoeken. Ik kreeg een echo, bloed test op vitamines, stollingsafwijkingen, aantal hormonen en antistoffen chlamydia. (Wat ik me zo kan herinneren) Bij mijn man had de huisarts al getest. Samenlevingstest doen ze bij ons niet meer omdat het achterhaald is. Daarna een hsg gepland, die is afgezegd omdat er een miskraam tussendoor kwam. Voor nu wil de gynaecoloog het op zijn beloop laten tot december... geduld is ook bij de mmm erg belangrijk. De onderzoeken zijn op zich alleen te doen, het is alleen niet prettig denk ik.
Bij mij zei de gyn dat hij ook graag zaadonderzoek bij ml wilde omdat het niet echt gezond is om bij mij te gaan stimuleren als het 'probleem' bij hem zou liggen. Gelukkig was de uitslag goed! Zou toch adviseren dit samen te doen, lijkt me wel fijner!
Oh nee ik wil geen clomid dat bedoel ik niet! Ik zat gisteren alleen flink te denken hoe het allemaal werkte en ik lees vaak dat dames clomid krijgen enzo. Was puur nieuwschierigheid. En Strijkkraal, je hebt gelijk dat jhet mijn man ook aangaat. En zoals ik hierboven al beschreef gaat het daar ook mis.. Hij is domweg gewoon niet thuis. En hij kan daar ook geen vrij voor krijgen. Dus dan zit er voor ons niks anders op dan geduld hebben. Dat dacht ik al maar ik wou het toch nog even vragen.
Hoe zijn je cyclussen geweest het afgelopen jaar? Regelmatig of onregelmatig? Als je man zoveel van huis is, kan ik me voorstellen dat hij er ook regelmatig niet is rond de vruchtbare periode?
Mijn cyclus was vrij regelmatig, eerst stond hij onder mijn naam, maar toen ging ik er teveel aan denken dus heb ik het weggehaald. Bij deze: 25, 27, 28, 24. 27, 25, 25, 29, 25, 26, 26. De eerste maand ben ik toen vergeten in deze app te zetten. Ik slik naast foliumzuur multivitamine en heb een tijdje tarwekiem olie geprobeerd maar daar bleken de meningen er over te verschillen dus daar ben ik mee gestopt.
Dan heb je waarschijnlijk gewoon een regelmatige eisprong dus dan is clomid niet aan de orde Maar het zal misschien een combinatie zijn dat je man niet thuis is tijdens je vruchtbare periode?
Dat hij er nu niet is is pas sinds 3 weken. Daarvoor was hij elke dag thuis. Deze cyclus vertrok hij 2 dagen voor mijn eisprong. Komende eisprong ga ik een dagje naar hem. Dus het komende jaar moet het inderdaad op goed geluk. En hiervoor was het dus prima. Als ik m'n ei had konden we ook 'klussen' niet dat we er zo duidelijk mee bezig waren. Tuurlijk deden we het wel, maar niet als ik m'n ei voelde dat ik m meesleepte naar bed ofzo..
Je cyclus ziet er regelmatig uit.. je zou kunnen vragen of je huisarts wat bloed wil laten nakijken (vitamines, chlamydia e.d.) en een zaad onderzoek bij je man. Dan heb je vast wat gedaan.
Dat bij mij is geen punt. Maar dat zaad moet zeker vers van de pers komen? Dat lukt nu gewoon niet Ik denk dat we gewoon een jaar nog moeten proberen, dan kunnen we dan evt wel naar de Gyno. Ik was gewoon benieuwd, of ze zonder hem ook redelijk wat kunnen maar helaas
Ze doen niks zonder eerst je vriend onderzocht te hebben. Hier moesten we een afspraak maken en dan inderdaad vers afleveren. Hij is toch wel eens vrij?
Is natuurlijk ook logisch Nee helaas, hij is begonnen aan de KMA, waar hij een jaar intern zit. Hij moet daar dus ook blijven en is hooguit in het weekend thuis. Vrijdag avond 9 uur thuis en zondag om 6 uur weer weg.. Ze weten daar wel dat wij bezig zijn, maar de kans dat hij vrij krijgt om naar de gynaecoloog te gaan schat ik in op 0.0. Ze zitten nu in training dus moeten zich volledig geven...
Is er geen mogelijkheid dat hij daar door de arts/ziekenhuis ter plaatse sperma onderzoek laat doen? Dan kun je een printje met de uitslagen meenemen naar de gynaecoloog als hij echt niet mee kan komen.. verder lijkt het me inderdaad lastiger zwanger worden als je partner er tijdens (een gedeelte van) je vruchtbare periode niet is.. Daarbij.. als je partner daar nog een jaar intern zit en bijna niet thuis is, wil je dan nu als zwanger worden en dan met kleine baby alleen thuis zitten? En kan hij dan wel bij de echos en bevalling zijn?
Als hij naar het ziekenhuis wil moet hij naar het militair hospitaal. En ik denk niet dat ze voor iets als vruchtbaarheids onderzoek een halve dag vrij krijgen om dit te regelen. Dus helaas.. Ik moet me er gewoon bij neerleggen. Echo's zal hij waarschijnlijk wel bij kunnen zijn , tenzij hij op oefening is. Zijn baas gaf aan dat hij als ik hem nodig was best terug kon komen dan. Verder voor de bevalling natuurlijk ook En met een kleine baby alleen zijn zal sowieso gebeuren als ik in de komende 5.5 jaar zwanger word. En daar hebben wij beide geen problemen mee, dit is nou eenmaal zijn beroep. Wel is het zo dat hij na dat jaar gewoon elke avond thuis is tenzij hij op oefening of uitzending gaat. En daar wen je aan. Ik, hij en ook onze kinderen
Zo te zien zijn jullie wel al een tijdje bezig..? Ik denk dat als je de situatie uitlegt je wel onderzocht wordt hoor bij de gyn. Als bij jou dan alles oke blijkt te zijn kunnen jullie misschien nog kijken of het mogelijk is dat je vriend een potje inlevert..?