overgewicht???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door simalex, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Eum hallo iedereen,

(toch lekker een anoniem forum). Ik lijdt aan overgewicht. En eigenlijk wel behoorlijk. :oops: Ben 120 kg en 1.70 m lang. En natuurlijk probeer ik gezonder te eten en meer te bewegen, maar het blijft eraan.

Sinds we hebben besloten om een poging te doen om zwanger te worden, ben ik wel bewust bezig met mijn voeding. Ik ontbijt weer, slik foliumzuur, eet fruit, gezonde maaltijden en snoep zo weinig mogelijk. En ik probeer echt meer te bewegen (met de hond en zo)

Maar ja, overgewicht speelt een belangrijke rol bij pco heb ik gehoord. Nu zijn we pas 2 weken gestopt met de pil, dus ik weet helemaal hoe mijn cyclussen er uit gaan zien e.d.

Zijn er meer meiden met overgewicht? En 'wat doen jullie ermee?'

Groetjes Simone

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik ben 1,71 en weeg 87 kg, dus ook wel iets van overgewicht. Maar ik ken meerdere vrouwen uit mijn omgeving die steviger zijn als ik, die ook met de grootste gemak zwanger zijn geraakt, dus volgens mij hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. Het enige waar ik me dan weer druk om maak is dat je bij de VK moet laten wegen. Ik vind het gewoon niet prettig als andere weten hoeveel ik weeg. Niemand (behalve jullie nou) weet hoeveel ik weeg, zelfs mijn vriend niet. Ze zien natuurlijk van de buitenkant ook wel dat ik geen 55 kg weeg, maar hoeveel het dan wel is weten ze natuurlijk niet.

Ik denk dat jij je er voorlopig nog niet druk om moet maken omdat je pas gestopt bent met de pil. Probeer gewoon een beetje rustig aan te doen met die lekkere dingen en je zal vast wel iets afvallen.
    Als je na een lange tijd nog niet zwanger bent kun je je altijd nog druk maken.

Wat ik ook probeer is om een kilo of 10 af te vallen voordat ik zwanger raak, want dat kom je vaak tijdens een zwangerschap aan. Mocht dit niet lukken, tsja dan zal ik toch mij de VK moeten showen wat ik weeg.

Sterkte en suc6 met zwanger worden, en als je er over wilt praten stuur me maar een PB-tje!

Liefs meliske

3. janine

janine Actief lid

19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hallo,
    Ik heb ook overgewicht Ik ben 1.53 groot en woog voor mijn zwangerschap 96 kilo.
    Toen ik ongveer 10of11 jaar was woog ik dit ook , ben toen samen met mijn moeder bij de weightwatchers gegaan en ben toen 12 kilo afgevallen.
    Toen ik 20 was en zwanger werd van mijn oudste dochter woog ik 74 kilo ,nog wel zwaar voor mijn lengte maar had er vrede mee.Dit gewicht heb ik kunnen behouden tot aan de zwangerschap van mijn jongste.Na de keizersnede(in 2001) ben ik in 5 jaar tijd 12 kilo aangekomen.
    Het afvallen heb ik allang tabe gezegd want het enigste wat ik bereikt heb is het jojo effect.
    Overgewicht hoeft niet te betekenen dat je er eventueel langer overdoet om zwanger te raken hoor,maar dat zijn mijn eigen ervaringen.
    Ben van de eerste zwanger geraakt een maand na het stoppen van de pil,toen was ik 20.
    Van de 2e werd ik zwanger doordat de antibiotica de pil heeft beinvloed en ik toen onveilige seks heb gehad :oops: Toen was ik 23.
    Van de jongste raakte ik zwanger na 9 maanden, toen was ik 26.
    En van het kleine wonder wat nu groeit daar is een 5 maand overgedaan.

Ik kan niet me niet meer druk maken om een paar kilo meer of minder,
    dat heb ik jarenlang gedaan en heb me altijd druk gemaakt om wat een ander van me vond.
    Nu heb ik het ideaalbeeld van slankzijn helemaal van me afgezet, en voel me prettig bij wie ik ben .
    Liever gelukkig met een maatje meer dan ongelukkig voor een maatje minder.

veel suc6 bij het zwanger worden.

groetjes Janine

4. Hoi, toen ik zwanger werd van mijn jongste was ik 103kg en ik kwam aan tot 122, na de bevalling verloor ik 5kg de rest bleef zitten en zelfs kreeg ik er nog watbij.

sinds 7 weken ben ik weer zwanger, ik was op dat moment aan het modifasten en tot mijn vreugde lukte het eindelijk om af te vallen 5kg in een week, toen ik aan het eind van die week de test deed bleek ik zwanger te zijn, het schijnt er makkelijker af te gaan door de hcg in je bloed en dat blijkt zo te zijn.
    Ik kijk nu alleen uit wat ik eet en hoop dat ik in ieder geval niet aankom, of niet zoveel.

zwanger worden was bij mij geen probleen we waren in jan begonnen en in mei was het raak, veel succes!!

5. staart

staart Lid

14 jun 2006
    71
    0
    0
    administratief medewerker
    Rozenburg
    Hoi simone,

Ook ik ben echt te zwaar, laatste keer dat ik op de weegschaal ging staan, woog ik 95 kg (en dat is een half jaar terug) ben nu net een maandje gestopt met de pil, en heb wel even aan de huisarts gevraagd naar het hoe en wat met mijn gewicht. VOlgens de huisarts is het zeker het eerste half jaar nog niets van te zeggen, ik zou het volgens hem wel makkelijker maken voor mezelf door eerst wat af te vallen (en dan bedoelde hij meer voor mijn knieen en heupen en zo) maar ja dat is de laatste 10 jaar niet echt gelukt, dus waarom zou het nu wel gaan. Ben natuurlijk wel meer op mijn eten gaan letten, genoeg groete en fruit en zo.

Ik hoop dat we snel zwanger mogen worden.

groetjes Petra

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    En ook ik kan me aansluiten in het rijtje van te dik.
    Ik was na mn scheiding lekker veel afgevallen (tja geen auto helpt mega goed :p)
    Maar toen kwam ik in een depressie en ben van de medicijnen fijn weer al mn verloren kilo's aan gekomen...plus de nodige meer :(
    Dus ik weeg nu met mn 1,64 en 92 kilo echt teveel...maaarrrr zoals je ziet ben ik wel zwanger!
    Ik maakte me er ook n beetje druk om om eerlijk te zijn en heb geprobeert t kwijt te worden. Maarja mn huidige vriend heeft n auto en is gewend om anders te eten, wat ik over genomen heb maar dus niet zo fantastisch is voor mn gewicht (of juist wel..t is maar hoe je t bekijkt..)
    Ik heb na t stoppen van de pil 8 maanden er over gedaan om zwanger te worden. Precies even lang als bij de eerste waarbij ik ook gestopt ben met de pil maar niet zo zwaar was als nu (kilotje of 70) (Tussen de eerste en de tweede ben ik nml niet aan de pil geweest...en was ik dan ook meteen na de eerste keer klussen zwanger :confused: )
    Ik denk dat afvallen voor je zwanger word vooral goed is omdat je gewrichten al die extra kilo's al mee moeten dragen en dan ook nog eens die zwangere buik. Het is denk ik voor jezelf gewoon n stuk zwaarder (letterlijk :p) en je kan meer klachen krijgen zoals pijn in je rug en bekken/heupen.
    Dus afvallen voor je zwanger word zou toch handiger zijn denk ik ;)

7. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hier nog iemand die zich aan kan sluiten bij het rijtje!

ik ben ongeveer 1.71 en woog vanmorgen 101.7 kilo.
    (sta iedere dag op de weegschaal dus weet het precies!)
    graag zou ik afvallen maar het is me tot nu toe nog niet gelukt.
    mijn cyclus is altijd regelmatig geweest
    behalve de laatste 2 maanden.

ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten en niet te snoepen
    veel water drinken deed ik altijd al.
    merk altijd aan mezelf als ik echt ga lijnen het gewoon een obsesie word
    en dat vind ik dan ook weer niet gezond.

veel succes met zwanger worden!

groetjes anna

8. Lady Tally

Lady Tally Actief lid

10 apr 2006
    127
    0
    0
    Verkoopster
    Breda
    Hallo,

Ik ben ook te zwaar hoor, ben 1.71 enweeg rond de 95 kilo.
    Ik ben nu inderdaad zwanger en snel ook, 2de ronde raak.
    Hiervoor was ik ook in de 2de ronde zwanger afgelopen winter en toen woog ik rond de 85.

Heel veel geluk en suc6.
    Duim voor je dat het snel mag lukken.

Groetjes

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Zo te zien zijn er best veel mensen die stevig zijn!
    En ook nog is zwanger kunnen worden!

Nou de rest nog!
    Fijne zwangerschap allemaal en voor de rest we blijven duimen!

Liefs meliske

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ben ook aan de vorse kant
    ik ben 1.70 lang en nu 111.3 kg ,ik doe het sonja bakker dieet en ben inmiddels bijna 11 kg kwijt.
    me gewicht zat behoorlijk in de weg en omdat we ook kids willen ben ik gaan afvallen .

want ik zie het aan me schoonzusje die is nu zwanger (wel met hulp van hormoon prikken) en zij is nog zwaarder als ik en die word steeds maar dikker en dikker en ik wil niet zo een waggelende pinguin te worden als zij als ik zwanger mag raken.

11. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hee sonja

vraagje; hoe lang heb je er over gedaan om die 11kg af te vallen met sonja bakker

nieuwsgierig he

groetjes

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou, ik kan je vertellen dat ik in week 4 zit en al 6 kilo afgevallen!!

13. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    zo goed joh!!!

ik zeg altijd wel dat ik niet meer aan een "echt"dieet wil beginnen omdat het dan een obsesie word
    maar ja met gewoon gezond eten enzo lukt het me toch ook niet echt!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ben vanmorgen ook maar eens op de weegschaal gestaan auww beter niet kunnen doen, ik ben ong 177 lang en weeg 91 kilo :oops: :oops: :oops: :oops: heb direct het boek van sonja bakker besteld, want echt dieeten kan ik niet gefe het op na een week, hopelijk werkt dit beter. Dus nu afwachten tot het boek binnen is

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in 9 weken tijd
    ben maandag weer in week 1 gestart , heb de eerste 9 weken er op zitten

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    sonja bakker is ook eigenlijk geen dieet .
    het is je eet patroon heel afwisselend houden zo dat je luie spijsvertering op gang houden,door dat je elke dag anders eet en niet meet het zelfde eet blijft je stofwisseling aan de gang en om dat je ook alles afweegt (125 gr aarappelen,200 gr groeten en 75 gr vlees) val je wel af.
    en ik vind het ideaal,je hoeft geen rare dingen te eten en iedereen kan savonds gewoon mee eten,me vriend eet ook gewoon mee en die hoeft niet afte vallen die is al dun genoeg

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat houd dat dieet dan in? Heb nog nooit echt een dieet gevolgd eigenlijk. Meer bewegen en dan wil t doorgaans wel bij me. Maar nu dus niet :(

Weet wel dat ik t waarschijnlijk nu niet mag volgen. Maar als t goed is ben ik over 8 maanden niet meer zwanger ;)

18. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je naar www.sonjabakker.nl gaat en op boek klikt dan kan je daar week 1 vinden kan je zien wat het is
    je eet 6 x perdag 3 maaltijden en 3 tussendoortjes

en als je zwanger bent mag je dit wel volgen , je moet alleen een broodje meer eten en om je zuivel denken.
    vrouwen boven de 100 kg krijgen van de gyn in alkmaar dit boek mee.
    dat vertelde sonja tijdens een lezing van haar.
    mocht ik zwanger raken ga ik gewoon door me lichaam is er nu toch al aan gewend

19. simalex

simalex Bekend lid

hey, bedankt voor de reacties allemaal! Ik zie dat er best veel mensen zijn die ook 'een beetje te zwaar zijn'. Maar ik zag ook dat ik de zwaartste ben :(
    Gelukkig zijn er ook een aantal zwangere meiden bij. Dat geeft me tenminste weer wat moed.
    Ik heb wel geprobeerd te dieeten, met het zikenhuis dieet. Maar dat is een heleboel sla eten (en ik ben nou eenmaal geen konijn) en ik had niet echt de geode motivatie denk ik. Was steeds aan het smokkelen... Dus dan werkt het niet.

Ik probeer nu met Special K te ontbijten en verder niet te snoepen. Misschien binnenkort toch maar eens sporten...

Ik wacht gewoon af hoe mijn periode gaat lopen (met ontpillen en zo). Mocht de cyclus over 5 maanden niet zijn wat ik er vaan verwacht, ga ik naar de HA en vraag een verwijsbrief voor een dietiste... Dan heb ik tenminste een stok achter de deur.

Bedankt voor alle reacties meiden. Ik huiverde om dit topic op te zetten, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Tis nooit leuk om toe te geven hoe zwaar je bent, vooral als je het zelf liever niet wilt weten. Dat lijkt me dus ook het allerergste, dat ik bij een VK elke keer op de weegschaal moet..... brrrr....

Groetjes Simone

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Simone:
    is dan het sonja bakker dieet niet wat voor jou,toen ik daar aan begon woog ik 122 kg en nu bijna 10 weken verder al 11 kg kwijt.
    ik heb hier voor ook van alles geprobeerd , weight watchers, zieken huis dieet , van uit me zelf minder snoepen ,niks hielp en nu ik dit doe gaat het prima , het gaat bij mij niet zo heel snel maar het gaat er wel af.
    en je leest wat er in het boek staat wat je moet eten ,je hoeft het zelf neit meer te verzinnen (erg makkelijk vind ik zelf)

en ik zwem 1x in de week en verders loop ik al genoeg op me werk (werk in de zorg)

liefs sonja

Deel Deze Pagina