Had jij echt genoeg aan een glas Optimel een een appel als ontbijt??? En ja, het avondeten had ik ook geen moeite mee....
ik had daar geen moeite mee,wel had ik als ik werkte dat ik om 10 uur erge trek had (werk in de zorg dus dat is aardig aanpoten) ik vond alleen de fruit dag een ramp , werd er draaierig van halver wege de dag en was de volgende dag aan de diaree van al het fruit eten. verders heb ik nergens last van gehad die 9 weken zit nu weer in week 1 en het gaat perfect.
Nou, gelukkig maar dan... Ik kwam er de ochtend niet op door hoor....moet echt wel wat harders in mijn maag....een broodje of een crackertje...
Hoi meiden, Ik ben ook te zwaar... Wij zijn niet aan het proberen dus nu is dat geen probleem. Maar ik wil mss wel wat over het onderwerp kwijt. Weet je iedereen heeft wel iets en natuurlijk als je er je niet goed bij voelt moet je er iets aan doen! Maar er zijn nu eenmaal dikke, dunne, lange, korte mensen... Bij mij zit het dik zijn wel in de familie. Zo moet ik veel extra moeite doen om af te vallen. Ik snoep minderen dan m'n vriend maar hij is mager en ik ben dik. En dan mogen er nog zoveel artsen tegen me zeggen je moet afvallen... ze hebben echt geen idee hoe hard en zwaar dat is . Zelfs m'n vriend weet dat niet die denkt gewoon dat ik geen moeite wil doen. Ik heb geen auto dus ik toe alles te voet (dat kan al tellen als lichaamsbeweging) ik snoep niet veel en eten dat kan altijd beter maar ik bak zeker niet in een klomp boter of wat nog allemaal. En toch ben ik zo zwaar als ik nu ben. Overlaatst was er een docu op tv van een man die 190kg woog en weet je wat die was gelukkig... niet perse met z'n gewicht maar wel met zichzelf en ja dat kan ook al je zwaar bent. Die camera's volgde zijn patroon elke dan en echt jullie zoude niet kunnen geloven wat die man MAAR at. En toch zo dik zijn. Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik ben niet zo dik als die man maar ik moet eigenlijk die kgs ook wel kwijt. En ik heb net hetzelfde probleem als je me dagen zou volgen zou je merken dat ik eigenlijk zo dik niet hoor te zijn... Heb dan ook al veel onderzoeken achter de rug. Dat ze nu in de media mensen afschilderen als de ongezonde hoop is nog het ergste van al. Ik ga dik zijn niet lopen promoten maar ik ga het ook niet afbreken. Je hoeft niet ongezond te zijn als je dik bent... Zeker niet de mensen die de genen in zich hebben om dik te worden. Ik heb een goede cholestorol en ik voel me goed. Terwijl ik héél veel mageren mensen ken die een torenhoge cholestorol hebben die mensen maken dus veel kans op hartkwalen. Het is natuurlijk altijd leuk wat minder te wegen en in al die leuke kleren te kunnen maar dat heeft hier eigenlijk weinig mee te maken. Ik vind dat ze vrouwen die dik zijn een laag zelfvertrouwen geven door te roepen dat dik en zwanger worden niet goed samen gaan. Mijn moeder woog 120kg toen ze mij kreeg... ze was zo fit als een hoentje. Nogmaals ik ga niet lopen schreeuwen dat het goed is maar je hoeft er ook niet van wakker te liggen vind ik. Daardoor ga je zelf de kans om zwanger te worden kleiner maken. Want je maakt je zorgen om je gewicht je gaat automatisch denken dat je niet zwanger gaat geraken of je cyclus niet op gang zal komen en hopla je beinvloed je lichaam echt hoor! Ik ben het bewijs dat je cyclus wel goed kan gaan als je dik bent. Ik ben vroeger even moeten stoppen met de pil en ja hoor ... eerst de gewone bloeding en een paar dagen m'n echte menstruatie en na ongeveer 28 dagen was m'n menstruatie daar weer... Toen ben ik natuurlijk terug aan de pil gegaan omdat m'n vriend nog niet klaar is voor een kind maar ik wil maar zeggen het kan best wel. Hoe meer je piekert hoe groter de kans dat je 'nachtmerrie' waarheid wordt! Dus dames... Lijn zolang je jezelf er goed bijvoelt, sport als je daar zin in hebt en laat je niet van de wijs brengen. Wat moet zijn zal zo zijn hoor. Doe waar je zin in hebt...
ik at ook nooit veel , wel af en toe een chippie (mijn vriend is ook mager). maar daar gaat het niet om , het is gewoon dat je gefarieerd moet eten, ik eet dat nu en eet best wel veel over de hele dag en ik val af en daar ben ik blij mee. ik was totaal niet happy met me 122 kg en ik schrok me er ook rot van , en nu gaat het steeds lekkerder met me nu ik steeds lichter wordt. iedereen moet doen wat hij/zij prettig vind en ik vind sonja bakker een uitkomst ,hoe niet meer te denken van wat moeten we nu weer eten , het staat allemaal in het boekje en ik hou me er ook strikt aan wat er in staat .
Je moet dat niet.. je mag het.. ik neem dat dus ook niet... Je leert vanzelf wel wat je dan in de plaats kan nemen. ik neem dan bv als ik al wat neem. lekker een glas chocolade melk ofzo
Kan iemand met een boekje van sonja bakker mij vertellen wat er als ontbijt, tussendoor, en lunch staat op woensdag in week 1? Ik wil er maandag mee beginnen, heb het boekje gister besteld en is pas volgende week binnen. De rest heb ik overgeschreven van internet, maar de woensdag van week 1 was erg onduidelijk. Dank je!!! Liefs meliske
Ja i know maar ik schreef ook dat woensdag erg onduidelijk is, en er bij mij een heel stuk weg valt. De zondag trouwens ook.
o sorry...weet je wat je dan even moet doen...die pagina openen, kopieren en plakken in Word...dan zie je wel alles erin staan. succes!
woensdag week 1: ontbijt: 250 gram magere yoghurt en 1 kiwi tussen door: 1 plak ontbijtkoek lunche: 2 volkorenboterhammen met halvarine 1x stroop en 1 x kip zo kan het ook,heb ff in me boek gekeken voor je
als je het gewoon volgt en aan het boek houd dan lukt het je wel ,mij lukt het ook en meerdere met mij
Snap absoluut wat je bedoelt !!! Eigenlijk is dit het belangrijkste: wees gelukkig met jezelf. Is dat met een paar kilo meer: prima, maar is dat niet zo, dan kan je er misschien beter wat aan doen. Voor jezelf natuurlijk! Voor mij persoonlijk is het belangrijkste om goed in je vel te zitten... Liefs, DAGDAG
je dat vind ik ook, zit wel goed in me vel, maar vooral als het mooi weer wordt, en tijd wordt voor zomerkleren voel ik me niet prettig. Zie ik al die slanke meiden, en heb ik veel huilbuien omdat ik me gewoon vet voel. Dus hoop dat sonja bakker dit kan veranderen. ga me best doen! liefs meliske
ik weet het niet hoor. In de zwangerschapsboeken die ik heb staat overal dat je niet mag lijnen. Omdat je lichaam afvalstoffen afvoert. Volgens mij werkt het bij elk dieet zo. Ik probeer al 10 maaden zwanger te worden en lijn dus al 10 maanden niet ivm dat afvalstof verhaal. Gevolg is dat ik aardig aan het aankomen ben. Heb 10 jaar lang bijna niks gegeten om op gewicht te blijven. Ja ja zelfs met behulp van dieetist blijft ik een dikkertje ben blij met mij zelf het is vaak de omgeving die roept van mag jij dat wel hebben.... groet Nicole
Niet lijnen als je zwanger bent of borstvoeding geeft.. maar vooraf maakt dat helemaal niet uit! Ik heb het ook niet gedaan, tot ik het zat was.. kan nog wel een jaar duren..