overgewicht???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door simalex, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Inderdaad ik ga me van het weekend weer meten en kijk ook voorlopig niet meer op de weegschaal.
    Maar ik kan wel merken dat mijn buik minder is geworden dat vind ik het belangrijkste en begin me lekker te voelen nu het minder gaat worden bij mjn benen en buik enz

Indey

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ook ik heb wat overgewicht zo'n 7 kilo. Lijkt misschien niet veel, maar ik vind het erg moeilijk om het eraf te krijgen...

Ik eet niet veel en redelijk gezond, denk ik!

Ben sinds afgelopen week wel aan het sporten geslagen en hoop dat het op deze manier gaat lukken.
    Ook let ik nog meer op mijn eten, maar dat vind ik soms zo moeilijk. (ik heb van dichtbij iemand met anorexia meegemaakt)

Ik hoop dat mijn nieuwe aanpak werkt!!!

Gr.

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik hoop het ook voor je tamar!
    Veel suc6!

Liefs meliske

4. indey

indey Bekend lid

13 mei 2006
    677
    0
    0
    moeder
    Noord-Holland
    Goedenavond

Ik heb een vraag,
    Ikl heb een vrienddin die afgevallen is met weet hoe je eet een programma waar je inzicht krijgt in het eten en wat je eet.Samen met suplementen ga je dan afvallen en je heb ook een fase 1 is 42 dagen kijken hoe je eet en zo en noemen het opruimen of tewel je lichaam opruimen

Wie is hier mee bekend

Indey

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nee niet mee bekent maar dat is toch dat programma van tv?

6. bengel

bengel Niet meer actief

collega is eigen praktijkje begonnen, nadat ze zelf is afgevallen binnen 1,5 maand 10 kilo en na een jaar is t er nog steeds af. Andere collega lijnt bij haar en hij is inmiddels na een half jaar 40 kilo kwijt... het is met van die zakjes, maar absoluut geen astronauten voeding plus houd je toch nog normale voeding. het werkt echt! ik werk binnen groot bedrijf, en heeel veel mensen bellenhaar op op aan de slag te gaan met t dieet. Helaas is het wel duur hoor...volgens mij is het aanschaf 'pakket' 130 euro, maar dan heb je verder helemaal NIKS meer nodig van supermarkt voor jezelf dan..
    ik mag t alleen niet noemen hier hoe dat heet, dus als je nieuwsgierig bent, stuur me dan eenpb-tje

gr Bengel

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hoe zit dat dan als je weer normaal gaat eten bengel?

Overigens.. ik was niet echt van plan af te vallen ofzo.... (en wel serieus te zwaar.. maar tot dusver hielp zelfs 3 dagen per week fitnessen niet.. en ik eet ook al niet veel.. dus tja)

Maar nu fiets ik elke dag naar werk... half uurtje enkele reis.
    Dat werkt verrassend goed

Ook zei ik altijd dat ik toch al nooit echt snoepte en ook niet zo veel at.....

Dus proef op de som...
    http://www.eetenbeweegwijzer.nl
    Het is geen dieetsite an sich.. maar je vult dus je gewicht/leeftijd/geslacht/lengte/bmi in...
    Vervolgens hoeveel je wil afvallen in hoeveel tijd.
    Je geeft nog even (heel grof) aan hoeveel beweging je krijgt gemiddeld.
    En vervolgens rekent de site uit hoeveel vet en hoeveel kcal je zou mogen eten.. om het gewenste resultaat te bereiken.
    Daarna kan je dus alles wat je eet.. op de site invullen.
    Je ziet meteen of je nog op je streven zit of er al overheen komt... :)

Ik deed het eigenlijk om alleen te kijken of ik nou echt niet snoepte en niet zo veel at eigenlijk :)
    Maar als ik 10kg in 3 maanden zou willen afvallen... dan mag ik dus 56gr vet en 1684kcal. mogen eten per dag.
    En ik moet bekennen.. over het algemeen zit ik daar inderdaad ongeveer op.
    Soms iets er onder.. soms iets erboven..
    Maar bemoedigend is het wel :)
    (en idd... ik snoep niet zo heel veel... maar omdat overal kcal achterstaan.. schrok ik bijv. van hoeveel er in koffie verkeerd staat :) )
    En wat ik ook wel grappig vond.. dat is dat ik nu erg bezig ben met hoeveel iets in verhouding is :)
    Dus bijvoorbeeld.. een reep chocola eten.. si ongeveer net als een zak chips leeg eten :)

Maar het meest verbazende van alles.. ik val gewoon af! :)
    En dat zonder daadwerkelijk echt dieeten dus :)
    Wel met elke dag zo'n 16kmtjes fietsen.... alleen die nog even volhouden als straks het weer minder word.. ben benieuwd.
    (en niet stiekum op een andere lokatie gaan werken ook.. want dat doe ik ook regelmatig helaas)

Maarja.. in het weekend eet ik meestal iets meer.. vandaag ook stokbroodje brie gegeten enzo *slecht*
    Maar wel weer heel lekker.. en zelfs als je wil afvallen.. moet je af en toe jezelf verwennen.
    Dat maakt de rest makkelijk
    (althans.. bij mij wel)

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ik had ook best wel wat overgewicht. Ik ben 1.65 lang en woog 82 kilo. Nu weeg ik er nog 75, wil doorgaan tot 70 kilo.
    Toen ik in januari gestopt ben met de pil, zijn er ook best wat kilo's bij gekomen. DAcht als ik zwanger wordt, komt er ongeveer 20 kilo bij. DAn zou ik rond de 100 kilo zitten. Dat vond ik iets teveel van het goede.
    Zeker omdat ik regelmatig behoorlijke rugklachten hebt.

Dus ben heel goed op m'n manier van eten gaan letten. (beetje het Sonja Bakker idee)
    Minder eten, minder vet eten, weinig tussendoortjes, maar wel gezonde tussendoortjes, 's avonds niet meer snaaien, veel water drinken!!
    En ik begin de ochtend altijd met een flink glas vers geperste sap. 2 sinaasappel, 1 citroen en 1 grapefruit. En dat helpt prima

9. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ook ik woog veel te zwaar, begin dit jaar nog 124 kg bij een lengte van 1.72m. Vorig jaar zijn we ook al serieus bezig geweest om zwanger te raken met dit gewicht, toen kwam er iets tussen waardoor we het nog even moesten laten varen..
    Inmiddels ben ik flink wat kg's afgevallen en woog ik vanochtend 91,9 kg.
    Ik heb weet hoe je eet gevolg. Inmiddels doe ik het op mijn eigen manier om van de supplementen verlost te zijn. Ik probeer toch nog verder af te vallen, ook al proberen we weer zwanger te worden.
    Ik ben natuurlijk nog te zwaar, maar voor mezelf ben ik al een compleet ander mens, voel me veel fitter en heb het gevoel dat ik een zwangerschap nu helemaal aan kan!

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    netjes gedaan hoor! dat zijn veel kilo's eraf!

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Ook ik ben ook een beetje zwaar 1.67 en 83 kilo, ik heb al jaren de weegschaal verbannen uit mijn huis maar sinds mijn beste vriendin is afgevallen wil ik dat ook, als zij het kan...dan kan ik het ook! Naast het feit dat ik gewoon wat af wil vallen ! Ik ben bezig met zwanger worden maarre als je me ziet heb ik een buik alsof ik zwanger ben.
    Afgelopen mei heb ik een MK gehad en wil nu ook beter op mijn voeding letten. En ook ik was bang dat als ik zwanger zou zijn dat ik veel aan zou komen.
    Nu ben ik sinds gister begonnen met Sonja Bakker echter vroeg ik me af...kan dat wel als je zwanger wil worden. Ik vind Sonja Bakker niet echt een dieet persoonlijk maar bewust worden van wat je eet...

Maar ik heb ook wel eens gelezen dat het wordt afgeraden om te dieeten?

Ik ga wel gewoon door mits het echt niet kan...

Liefs Silla

12. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Jaja ook ik hoor tot de groep die te zwaar is...ik woog ooit 105 kg bij lengte van 1.74 toen 30 kg afgevallen mbv de weight watchers maar ja 2 jaar later zaten de kg er weer aan....dus nu weeg ik 98 kg!

Echt te zwaar dus.

Ik ben nu 8 maanden geleden gestopt met de pil en probeer zwanger te worden maar ik wil eigenlijk ook wel afvallen.

Ik heb ooit es gelezen dat het niet goed is om te lijnen als je zwanger wilt worden?! Klopt dat?

Nou goed ik ben maar wel weer begonnen met de weigt watchers want dat werkt echt en tja het is eigenlijk gewoon gezonder eten: meer groente en fruit, verder gewoon brood etc. Dus echt heel slecht kan het niet voor je zijn!

wat denken jullie?
    is het slecht voor je om te lijnen terwijl je ook zwanger wilt worden?

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wat ik gehoord heb over sonja bakker dieet, is dat het niet echt een dieet is, maar gewoon je voedingspatroon aanpassen. Volgens mij staat er zeflfs ergens in dit topic dat iemand het aan haar gevraagd heeft, of je mag door gaan tijdnes de zwangerschap. Dit dieet mag je dus gewoon volgen als je zwanger wil worden en zwanger bent, alleen eet je dan een boterham meer. In het boekje van sonja bakker staan weken voor vrouwen en mannen. Misschien is het iets om die van de mannen aan te houden als je zwanger bent. Dit is net even iets meer als dat van de vrouwen.

14. bengel

bengel Niet meer actief

het prodimed dieet (=ook website) werkt erg goed, ook als je na de 4 fase weer normaal gaat eten. je verliest alleen vet, geen spiermassa en er is geen jojo effect, ze willen dit in het ziekenfonds pakket (of hoe t nu heet) opnemen voor mensen met een ernstig overgewicht

bengel

15. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Oh da's goed om te weten!
    Nou dan gaan we er gewoon voor!
    En idd een goede tip om als je zwanger bent dat je het mannen menu neemt!

Top ik ben helemaal gerust gesteld !

16. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Oh dat wist ik al helemaal niet dat je mag "lijnen" als je zelfs zwanger bent!

Maarre weight watchers is ook veranderen van eetgewoontes je mag in principe gewoon alles eten. Donderdagavond moet ik weer langs (om te wegen) en dan zal ik het eens vragen aan zo'n "leidster"eens kijken wat zij zegt.

groetjes

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja ben benieuwd!

18. sannetje

sannetje Lid

22 feb 2006
    12
    0
    0
    Tilburg
    Hoi Allemaal,
    Ik ben ook te zwaar, 1.65m en nu rond de 80 kilo. Ik ben een echte jojo-er, in 2004 was ik nog afgevallen naar 58 kilo en dat heb ik er leuk weer aangegeten!!! Ben nu al zo'n 7 kilo afgevallen met behulp van de Slank Klup en wil er nog minstens 10 kilo afhebben. De gynaecoloog heeft me ook aangeraden om zeker niet nog meer bij tekomen (duh...) en om te proberen nog wat af te vallen. Maar ik vind het echt moeilijk hoor! Ik ben zo'n zoetkauw!
    Ik houd een online dagboekje bij op www.valtaf.nl, misschien ook iets voor jullie? Mijn dagboekje kun je vinden op www.sannetje.valtaf.nl

19. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    nou ik heb gisteren aan de leidster van de ww gevraagd of het kwaad kan om te lijnen terwijl je zwanger wilt worden en ze gaf aan dat het helemaal geen kwaad kan!

het is zelfs beter gaf ze aan omdat als je overgewicht het beter is om eerst wat kilo's kwijt te raken zodat je makkelijker zwanger wordt! nou dat is mooi een extra motivatie om snel wat kilo's af te vallen!! haha...

zelfs als je zwanger bent kan je gewoon de weight watchers blijven doen! (je mag dan natuurlijk wel meer eten) das ook wel prettig om te weten aangezien ik denk ik echt zo'n type ben die dan zoiets heb van ach ben toch zwanger (tegen die tijd) en nu mag ik eten wat ik wil...maar ja dat moet je na je bevalling wel weer kwijt raken! hmm..

20. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    klopt ,het is je eetpatroon veranderen en je stofwisseling op gang houden, ik zit nu in week 12 en ben nu 12.5 kg afgevallen.
    als je zwanger bent kan je gewoon het menu van de vrouw aanhouden alleen moet je meer zuivel nemen en een broodje extra eten (persoonlijk aan haar gevraagt bij een lezing)

Deel Deze Pagina