overgewicht???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door simalex, 14 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Daarom is Sonja juist zo'n succes! Je hoeft er niet anders voor te gaan koken ofzo... :D

En als ik het ff zat ben, dan neem ik een SAS-dag....(sch**t-aan-Sonja-dag :) )

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Whahaha

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hahahaha, Sonja overdag gaat bij mij perfect maar vind 'savonds wel moeilijk omdat mijn man niet van aardappels., vlees, groenten houdt (en dan voornamelijk de aardappels en de groente, hihihi). Ik moet dan te vaak apart voor hem koken....maar ja, Sonja blijft wel een van de meest dieale dieeten!

4. Niet meer actief

Hallo, hier nog een dikkertje!

31 jaar oud, 1.68 m en nu zo'n 94 kg (was 97).
    Nooit echt moeite mee gehad, wel es wat aan gedaan (vorig jaar met weight watchers nog terug tot 86 kg ivm mijn bruiloft) maar nu weer terug op oude gewicht. PCO, daar schijnt overgewicht bij te horen (of is het andersom?) En weight watchers geeft mij geen langdurig resultaat.

Ik heb echt wel van een aantal kanten het advies gekregen gewicht te verliezen; bij zwangerschap moet al dat extra gewicht toch ook weer meegedragen worden. Maar ik ben verder gezond (afgezien van de kinderwens...) en zeker niet ongelukkig.

Bedenk wat je zelf belangrijk vindt en ga na hoe jij je voelt.
    Misschien heb je hier wat aan:

Ik moet nu zelfs echt afvallen, vanwege de kinderwens.
    De Clomid-kuur is niet aangeslagen, ik gebruik nu Puregon (injecties). Als dat ook niet het gewenste resultaat geeft, wil m'n gynaecoloog gaan opereren (LEO). Er is nu echter een risico dat de operatie niet slaagt, vanwege de dikke buikwand... (kijkoperatie; kans dat de arts er niet goed bij komt).
    Dus, ik ga afvallen om dikker te worden. Omdat dit me nog nooit echt fatsoenlijk zelf gelukt is heb ik begeleiding gezocht, en ben na verschillende aanbevelingen van ervaringsdeskundigen terechtgekomen bij LadyLine. Ik ben zo'n 6 weken geleden begonnen. Op zich 'pas' 3 kilo kwijt, maar ook 25 cm, over m'n hele lichaam gemeten!
    Er is een plan opgezet met een traject van 11 maanden, waarin ik 22 kilo en 104 cm zou moeten verliezen. 2 kilo per maand is te doen, toch? Dat gaat nu volgens schema, en de centimeters gaan zelfs harder.
    Het eindresultaat moet bereikt worden door middel van persoonlijk voedingsadvies en twee keer per week sporten in een warme cabine. Voorlopig bevalt dit me goed. Dat ik niet zoveel gewicht verlies, heeft te maken met de hormoonkuur die ik nu moet gebruiken. Maar ik kan mijn arts in ieder geval aantonen dat ik centimeters van de buikwand kwijt raak!
    Het is wel prijzig, duurder dan naar de sportschool gaan. Maar ik vind het 't wel waard, omdat het echt helpt. Ik moet het zelf doen, maar de individuele professionele begeleiding is echt een steun.
    En mocht ik dan toch al snel zwanger raken, dan hebben ze een aangepast programma (gratis) en kan ik na de bevalling gewoon doorgaan en dan zwangerschapskilo's kwijtraken.

Succes en doe waar jij je goed bij voelt!
    Motivatie is belangrijk.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het zou op zich ook ietwat achterhaalt zijn als je alleen maar aardappels, groenten en vlees kan eten als je op dieet bent.

Ik eet zelf zelden aardappels.
    En als ik ze al eet dan bak ik ze want gekookt vind ik dus echt niet lekker.
    Hooguit in de stamppot ofzo.

En ooit een dikke chinees gezien? Volgens mij is rijst best goed voor je :)

6. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    OK, ik heb een afspraak gemaakt bij Ladyline. Voor een vrijblijvend gesprek. Wie weet dat het idd wat is. Maar het is wel prijzig hoorde is.
    Kan iemand mij vertellen wat prijzig precies is?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb ff op de site gekeken maar kon geen prijzen vinden.
    ik doe zelf bodysolution dat noemen ze daar bewegings terapie (in de warmte kabines) en ik betaal voor 8 x (dat is 2x per week) 80 euro.
    dus denk dat ladyline nog wel een stukkie duurder is.
    laat je je niks aan smeren hoor want daar zijn die mensen vaak erg goed in.
    want stel dat je zwanger raakt moet je er mee stoppen, en niet dat als jij je aanmeld en zwanger raakt dat ze moeilijk gaan doen.

8. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    Nee, ik laat me niks aansmeren. :D Ik wil gewoon wat meer hiervan weten. Ik moet maandag ook naar de Huisarts om een gesprek te hebben over een hormoonkuur. Ik wil met haar ook even overleggen wat voor hulp ze mij kan bieden met afvallen. Pff, lastig he. Zelf krijg ik er echt wel een paar kilo af. Ben nu al een dikke 8 kilo kwijt, maar nu gaat het niet zo snel meer en dan wordt het voor mij een stuk lastiger.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het moet ook niet te snel gaan het afvallen dat is ook niet goed.
    ik val ook niet veel af pondje tot 1 kg in de week.
    alles wat er af is is weer meegenomen

10. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Mijn moeder heeft bij Ladyline gezeten en je moet daar vaak HEEEEL veel vooruit betalen (dus echt 20 lessen ofzo). Als je niet meer kan, krijg je je geld niet meer terug. Je lessen mag je dan houden maar moet je binnen het jaar afnemen, anders vervallen ze! Dus goed de Algemene Voorwaarden lezen en je NIETS laten aansmeren....!

11. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    Vlakbij Emmen
    bedankt voor de tip. Ik weet sowieso niet of het echt wat is hoor. Maar ik vind het wel iets om te proberen. Maar veel geld heb ik er niet voor over, dus ik zie wel. Het mag best iets kosten, maar ik heb een dure hobby, steek mijn geld liever daar in. :) Maar wie weet.... t is het proberen waard.

12. Saskia78

Hmm ik ga ook voor ong. 1 kg per week :)

Of het daadwerkelijk gebeurd geen idee.. ik heb nog steeds geen weegschaal :)

Wel wordne mn kleren nog steeds ruimer.. en zie ik ook op mn buik dat ie minder word
    dus so far so good :)

13. Niet meer actief

Hey!

Alles wat over LadyLine wordt vermeld, klopt;
    - het is duur :rolleyes:
    - je moet vooruit betalen
    - je moet je afspraken op tijd inhalen
    Maar met zwangerschap kan je dus wel verder; dan krijg je zelfs een gratis aangepast programma. Na de bevalling kan je dan weer doorgaan. :eek:

Het programma wordt afgesteld op jouw doel, dus als jij 10 kilo genoeg vindt, maar voornamelijk gericht op bijv. de buik, dan wordt het daarop afgestemd.

Kijk wat jij prettig vindt. Je bent tenslotte al 8 :confused: kilo kwijt; dat is niet niks!! Mij lukte het alleen niet, met LadyLine wel.

Heel veel sterkte, laat je goed adviseren en maak je eigen keuze!

14. simalex

simalex Bekend lid

Bij mij heeft het overgewicht in ieder geval geen negatief effect gehad op het zwanger raken, ben namelijk zwanger!

15. sassa23

sassa23 Lid

7 jul 2006
    44
    0
    0
    In de Randstad
    Hallo allemaal,

Na mijn zwangerschap ben ik ook zwaar gebleven, ik weeg nu 87 kilo en ben 1.69. Tja ik ben ook bezig met Sonja Bakker, net afgelopen maandag begonnen want ik wil toch wel een kilo of 15 eraf hebben!
    Maar is Sonja Bakker wel een goed idee om mee door te gaan als je zwanger bent? Of moet je meer van alles gaan eten? Opzich geeft ze wel goede en gevarieerde menu's?!

16. stewie

stewie Lid

11 jul 2006
    5
    0
    0
    En ik zal me ook maar melden als mollige dame van 1.70 met een gewicht van 80 kg! Ben wel perfect in verhouding en als je mijn bloeduitslagen, cholestorol en longinhoud ziet, dan zou je niet zeggen dat daar iemand met overgewicht bijhoort! Ik ben altijd al stevig geweest, toen ik 7 jaar gelden begon met vliegen woog ik 70 kg, prima gewicht voor mijn bouw, maar juist door het vliegen ben ik aangekomen.Tel daar een ernstige blessure bij op waarmee ik een jaar niets heb mogen / kunnen doen en dan weet je het wel. Ik zal me eens gaan verdiepen in dat Sonja Bakker dieet, geen idee of het voor mij gaat werken. Ik heb er nog een ander probleem bij en dat zijn die beruchte tijdzones....Met name als je richting het westen vliegt, is het een drama. Op sommige plaatsen kom je aan met een tijdsverschil van 9 uur vroeger dan in Nederland. Jouw lichaam zegt slapen, maar het is nog midden op de dag, dus daar probeer je je al aan aan te passen en dan komt vanzelf dat moment dat je lichaam om eten vraagt......................en omdat ik, als ik moe ben, ernstig behoefte heb aan vette dingen, snap je m vast wel............... :(

Maar goed, ik ga een poging wagen en dan zien we wel of het voor mij werkt, ik houd jullie op de hoogte!!

(overigens lig ik gewoon in mn bikini-broekje topless op het strand, jammer dan als dat die skinny tiepjes niet bevalt..........)

17. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hallo allemaal.....

Ik ben hier net nieuw op het forum en heb eerst ff een tijdje alleen gelezen. Ook ik,heb volgens de cijfertjes ernstig overgewicht en moet afvallen. Ik ben in een jaar 15 kilo afgevallen met het flexi-points programma van W.W.. Ik sport 2 maal per week intensief en beweeg iedere dag vrij veel. ( bewegelijk beroep) Ik eet gezond en gevarieerd.............. En nu sta ik al een paar maanden stil!!!!! :( :( :(
    Wat moet ik nu nog doen? Ik wil dus heel erg graag zwanger worden en volgens alle adviezen is dit een gevaar voor moeder en kind! En nu nog afvallen is nog slechter, want dan heb je weer allemaal afvalstoffen die naar het kind gaan...... Moet ik dan maar helemaal niet zwanger worden? Ik ben er zo verdrietig door. Ik wil gewoon blij zijn met me zelf en straks zorgeloos zwanger zijn.

18. Saskia78

Laatst hadden zeook een onderzoek dat te veel afvallen ook weer niet gezond was... dus je zult de middenweg waar je zelf blij mee bent moeten zoeken.
    Kun je je huisarts niet eens om advies vragen?

19. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ja, misschien moet ik dat maar doen. Maar ik ben zo bang voor het advies. Ik wil namelijk zo graag zwanger worden! Straks raad hij het af! Ik weet ook wel hoe het moet....maar het wil nu gewoon even niet meer. En ik ben een echte emo-eter. Dus al dit gepieker werkt ook niet echt mee. :(

20. mamma

mamma Lid

10 jul 2006
    12
    0
    0
    Beveiliger
    Haarlem
    Wel prettig om te horen dat ik niet de enige ben met overgewicht die zwanger wil worden! Ook ik heb het Sonja Bakker dieet boekje gekocht, maar na 1 keer lezen heb ik het weer weggegeven. Iedere dag uitgebreid koken enz is niets voor mij. Maar erg goed van de mensen die er al zoveel mee zijn afgevallen. Ik kreeg van een collega en dieet die ze zelf had bedacht en waarmee zij al 15 kilo is afgevallen. Smorgens tot twaalf uur alleen maar fruit en vruchtensappen, smiddags droge crackers of met iets magers erop en water, en savonds gewoon je warme hap. En dan deed ze een dag in het weekend lekker eten wat ze wilde. Ze ziet er echt onwijs goed uit nu, dus ben er ook een btje mee bezig. Alleen jammer dat ik de discipline er ni echt voor heb... Maar goed, ik maak me nu een stuk minder druk om zwanger te worden met mijn overgewicht. Maar idd dat bij de VK moeten wegen zie ik wel tegenop. Ik zie het allemaal wel. Veel succes iedereen!!!!

Deel Deze Pagina