Overgrootmoeder, hoe vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jopie, 6 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik ga morgen mijn oma vertellen dat ze voor de eerste keer overgrootmoeder wordt. Dit lijkt me een bijzonder moment voor haar, dus ik wil het op een speciale manier vertellen.

Heeft iemand nog leuke tips?

2. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Ons kindje is het eerste achterkleinkind van de oma van mijn man. Wij hadden gedacht dat ze het erg leuk zou vinden, maar haar reactie toen we meldden dat we een kindje verwachten was "ach ja, dat hoort erbij he. Ja, dan gaat je leven wel veranderen."
    En toen ging ze weer verder over de zus van de buurvrouw van Jantje en daar dan weer het hondje van...
    We werden zelfs niet eens gefeliciteerd.

Ik ga er vanuit dat het bij jullie wel anders gaat. De rest van de familie was in elk geval lekker uitbundig blij!

3. sim

sim Niet meer actief

denk dat elke manier leuk is om zulk nieuws te horen! ik zou zo niets speciaals kunnen bedenken, behalve heel veel plezier met vertellen!!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    toen ik mijn oma vertelde dat ze opoe werdt, zei ze dat dat helemaal niet zo was. ik heb het 3 keer gezegt en toen zei ze uiteindelijk van wie dan haha ja oma van ons natuurlijk. ze vatten het niet echt haha. nu is ze zo bezorgdt als was kijk je uit doe je voorzichtig hihi. terwijl ze zelf nog het hele huishouden deed op de dag van de bevallingen.

5. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Misschien een leuk cadeautje geven?
    Ik weet niet of je al een echo hebt gehad? Dan is het leuk de foto mee te nemen of in te lijsten.

Er zijn veel leuke manieren om het te vertellen, maar bij een oma is het misschien anders.
    Op het forum zijn ook al topics met leuke manieren om het te vertellen... Misschien dat je daar een leuke manier vindt. :D

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hangt van de oma af denk ik. Ik oma bellen: beppe wordt oerbeppe (overgrootmoeder in 't fries) want mannetje en ik zijn zwanger. Reactie: wie? je zusje? (die is namelijk wel getrouwd). Nee oma, ik. Reactie: oh.
    Uiteindelijk heb ik mijn moeder maar de telefoon gegeven: leg maar uit dat het oudste kleinkind zwanger is, niet het enige getrouwde kleinkind. Na veel vijfen en zessen is het geloof ik wel doorgedringen. Heb zelf verder nog niets gehoord.

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

toen wij het de oma van mijn vriend vertelde. waren we nogal geschokt. haha ze vond het hartstikke leuk! op de 65 verjaardag liep zo ook tegen iedereen te vertellen dat ze strax met 4 generatie's op de foto kan.!

wij dachten dat het voor haar zwaar zo vallen nog maar 18 en niet getrouwd en dan al een kind.. maar dat viel reuze mee

8. Niet meer actief

hahaha mijn opa en om a zeiden heel cum, nou gefeliciteerd.

Een uur of 2 later pakte ze me beet en zei: Meid, ik besef me nu pas wat je me vertelde. Ik ben hartstikke blij voor je.

Ik heb dus geen leuke tip, maar wil je wel waarschuwen dat het voor haar wellicht niet zo bijzonder is als voor jou....

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Wij hebben het gewoon verteld van jullie worden oerpakken en oerbeppen ze zijn ook fries en hun hadden zoiets van gaaf ze waren er heel erg blij mee..

Vind het heel speciaal om mee te maken helaas heeft oerpakke marki niet meer mee kunnen maken maar hij heeft wel heel erg genoten van Rick en Kim.

10. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Mijn allebei omas (opas zijn al overleden) zijn al overgrootmoeders van 4 a 5 achterkleinkinderen. Toen ik ze vertelde dat wij zwanger waren - waren ze allebei dol enthusiast. Het leek alsof we de eerste waren. Ik was onzettend blij met hun reactie, en ik krijg om de paar weken een telefoontje van hun om te vragen hoe het met mij is.
    We hebben geen cadeautjes ofzo meegenomen, alleen de echos. Ik kan je wel aanraden om een kopie van de echo mee te geven, want mijn omas wilde heel graag hun eigen kopie hebben. Die heb ik later een keer weer gebracht :)

11. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Mijn Opa en Oma kwamen op visite om ons huisje te kijken en toen heb ik ze een grote bos bloemen gegeven en feliciteerde ze met dat ze overgrootouders werden...Oma sloeg haar handen naar haar mond en kon alleen maar oh zeggen. Mijn Opa zijn mond viel open en werd toen helemaal lyrisch.
    Ze waren er beide super enthousiast over en zijn dit nog! ( was echt geweldig leuk om het aan hen te vertellen!!!!)

Veel plezier ermee dus!!! Laat je nog ff weten hoe ze reageerden??

groetjes Debby

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb nog geen echo gehad, dus daar zal opoe nog ff op moeten wachten.

Ik heb nog één oma en die is eind juni 80 geworden. Beetje verlaat verjaardagskado, zeg maar. Ik denk wel dat ze er erg blij mee is, maar jullie horen binnenkort wel hoe het gegaan is!

Deel Deze Pagina