Eerder heb ik al berichtjes geplaatst over dat ik tussen 9 en 11 weken zwanger zou zijn, maar nu het volgende: Vandaag heb ik een (inwendige) echo laten maken, en het blijkt dat ik bijna 6 weken zwanger ben. Er was hartaktie te zien, en het embryo is nu 5,9 mm. Vorige week ben ik bij de verloskundige geweest, en daar gaf de meter ook al hartaktie aan, maar was nog niets te horen. Dit kan toch zoiezo al niet, omdat een hartje pas de vierde dag van week 6 begint te kloppen? Ook kon de verloskundige al een klein stukje van de baarmoeder voelen, en ze schatte de zwangerschap tussen de 9 en 11 weken. Nu is het zo dat ik van 10 tot 17 augustus Provera heb geslikt, omdat ik niet ongesteld werd en testen thuis ook negatief waren. Mijn laatste menstruatie begon op 16 juni, dus we dachten echt dat ik langer zwanger was. Ook heb ik ontzettende buikkrampen gehad, 2 weken lang. Mijn vraag is dus eigenlijk of de provera misschien invloed heeft op de ontwikkeling van het embryo, dus dat ik langer zwanger ben en het misschien een groeiachterstand of iets dergelijks heeft? Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt ? Groetjes Sandra
Hoi Sandra, Ja ik heb precies het zelfde mee gemaakt, was ook al zwanger toen ik Provera gebruikte.En volgens de artsen kon het absoluut geen kwaad. Inmiddels heb ik een kerngezonde zoon Liefs Nies
Heey Nies, dat is toch wel geruststellend om te lezen. Ik heb net de vroedvrouw ook nog gebeld erover, dat ze zich zeker een maand hebben vergist en ze kwam met de volgende verklaring: De hartaktie wat vorige week aangegeven werd door de meter is waarschijnlijk een dubbele van mij geweest, doordat er twee bloedvaatjes op elkaar lagen of zoiets, en het baarmoedertje wat ze kon voelen kwam waarschijnlijk doordat mijn blaas die omhoog had geduwd (nu moest ik op dat moment eigenlijk ook naar het toilet kan ik me herinneren) Ze zegt zolang er hartaktie te zien is op de echo, is alles goed. En die hebben we gezien gelukkig..... Over de provera moest ik me niet druk maken zei ze, hoewel ze het toch dom vind van de arts dat hij die heeft voorgeschreven zonder een zwangerschap uit te sluiten. Maar goed, laat ik maar voorzichtig van de zwangerschap gaan genieten... Aan de andere kant wel fijn dat het vroeger is dan we dachten, nu maak ik tenminste een maandje meer bewust mee