Vakantieveiling, geld kwijt?

Discussion in 'De lounge' started by jessy77, Jul 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vanmorgen kwam ik een leuke vakantie tegen op vakantieveiling.nl.
    Voordat ik besloot te gaan bieden heb ik alle kleine lettertjes bekeken en me er van verzekerd dat de periode die ik wilde nog beschikbaar was. Toen alles in orde bleek heb ik er op geboden, gekregen en direct betaald. Echter, toen ik wilde gaan reserveren scheen er niets meer beschikbaar te zijn op die datum, alleen nog vanaf 27 augustus maar dan gaan de kinderen weer naar school.
    Contact opgenomen met vakantieveiling en die gaf aan, na met me mee te hebben gezocht, dat er idd niets meer beschikbaar was. Ze gaan nu contact opnemen met de organisatie om te kijken of zij wellicht iets voor mij kunnen betekenen dus dat moet ik even afwachten.
    Maar wat als nou blijkt dat er echt niets meer beschikbaar is? Wat houdt dat dan in? Dat ik mijn geld kwijt ben? Gaat hier niet om maar 5 tientjes of zo.
    Ik baal hier zo van! De site geeft aan dat het om de beschikbaarheid gaat zoals het op dít moment is en op dát moment was het er nog. Sterker nog, de site geeft nog steeds aan dat het beschikbaar is wat dus niet het geval is.
    Iemand wel eens zoiets gemaakt en wat was de oplossing?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

Oct 23, 2017
    1,750
    2,475
    113
    Female
    Geen ervaring, maar wel echt superbalen zeg. En misleiding ook lijkt me. Als ik het goed begrijp ziet het er op de site waar je geboden hebt nog beschikbaar uit, maar als je naar de site gaat waar je zou moeten boeken is het niet beschikbaar? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik zou wel printscreens maken van de beschikbaarheid op de ene site en de niet-beschikbaarheid op de andere site. Als een soort bewijsmateriaal zeg maar.

Succes! Ik hoop dat het nog gunstig voor je wordt opgelost.

jojo85 likes this.
  3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Ik vrees dat da het gevaar en de winst van VakantieVeilingen is

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    stonden niet ergens ook nog kleine lettertjes aangegeven dat de actie alleen gebruikt kon worden buiten de reguliere schoolvakanties?

dat je daarom via de normale site nog wel kunt boeken op die data, maar niet bij die actiepagina?

dat is eigenlijk het eerste wat mij te binnen schiet...

5. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Zo voel ik me precies ja, misleid! Ik hoop echt op een oplossing.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Nee deze gaf echt de beschikbaarheid vanaf een specifieke datum. Je kon onder het kopje beschikbaarheid kiezen tussen een aantal linkjes (4 of 6 personen). Daar heb ik op geklikt en dat linkje gaf mij de beschikbaarheid op de gekozen datum (de datum wordt ook met groen weergegeven, de rest is grijs), voor de overgebleven beschikbare parken en voor het aantal personen waarvoor ik gekozen had. Was (en is nog steeds!) beschikbaar.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Jeetje wat balen, hopelijk komt er een oplossing. Zou voor nu overal printscreen van maken als bewijs en wachten wat eruit gaat komen

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Ik zou sowieso ff printscreen daarvan maken. Dan kun je iig aantonen dat zij jou verkeerd informeren.

Chocolat and Syane like this.
  9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik weet inderdaad dat wanneer het om vakantieveilingen gaat je echt alles met een vergrootglas moet lezen. Maar wanneer er aangegeven wordt dat die datum beschikbaar is dan mag ik daar toch eigenlijk wel vanuit gaan? Ik vraag me af of het juridisch gezien wel mogelijk is om iets specifieks aan te bieden waar je geld voor int maar het uiteindelijk niet kan leveren.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Volgens mij krijg je, zodra je iets gekocht hebt, in de mail een bericht waar oa iets in staat over terugroeprecht. Volgens mij heb je tot 7 dagen na tijd recht om je aankoop te herroepen. Maar dat weet ik niet 100% zeker...

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ja ik heb inderdaad printscreens gemaakt. Hoop ze niet nodig te hebben.

famofthree and Syane like this.
  12. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Nee kan daar niets over terugvinden helaas.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Het kan zijn dat het toen u het kocht er indd nog een plekje beschikbaar was. Terwijl u de ticket koopt, betaald heeft wellicht ander dat plekje bevestigt en is hij vol. Op is op wees er snel bij zeggen ze dan. Staat de datum nu nog open bij de volgende veilingen (er volgen er meestal meer namelijk)

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Ben bang voor je dat het niet kan...

Attached Files:

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Heb ff gekeken. Vooral bij oostappen zijn de meeste vanaf 24 augustus. Blauwe meer enkel nog 10 augustus en paar parken 17 augustus
    6 personen enkel vanaf 24 augustus en niks meer eerder

Vrijdag waren er nog meer opties vrij (toevallig vrijdag gekeken maar enkel oostappen maar wellicht wijzigt dat ook continu bij de rest )

16. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

Oct 27, 2017
    502
    207
    43
    Female
    Ik ben bang dat je je geld kwijt bent! Ik heb het ook gehad! Er staat duidelijk bij op basis van beschikbaarheid! Er is toch iemand je net voor geweest

17. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    De datum staat inderdaad nog steeds als beschikbaar aangemerkt.

18. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    En kan het niet zijn dat het soort van pech is geweest , dat iemand het net een paar minuten (seconden) voor jou geboekt heeft?

19. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Als het is zoals jij zegt en in het systeem van vakantie veiling beschikbaar staat. Heb je recht op de vakantie of je geld terug. Lijkt me vreemd als ze hier moeilijk overdoen. Is namelijk hun fout dan, het staat op beschikbaar maar is het niet.

Staat het op de site van het park als beschikbaar maar niet in de gereserveerde huisjes voor vakantie veiling (daar hebben hun namelijk speciaal een aantal huisje voor gereserveerd voor vakantie veilingen) dan heb je helaas pech.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de situatie het geval is en de fout dus bij VakantieVeilingen ligt

20. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ja alleen staat hier dus niet op basis van beschikbaarheid bij maar worden de beschikbare dagen met groen aangemerkt. Alles wat niet meer beschikbaar is is grijs gemaakt en kan je ook niet op klikken. Daarnaast wordt aangegeven dat de beschikbaarheid die weergegeven wordt obv de beschikbaarheid is zoals het op dit moment is. En op dit moment is ie nog groen en beschikbaar terwijl dat dus niet het geval is. Wat hier in principe gebeurd is dat ze de beschikbaarheid op de reserveringspagina wel aangepast hebben maar niet op de 'verkooppagins'.

Share This Page