Oke....nog 1 voor medelijden te krijgen : Maar waarschijnlijk "telt" dit niet mee omdat het geen wetenschappelijk artikel is
Je mag het misschien niet met iemand eens zijn, ook het idee hebben dat iemand dramt, terwijl ik het meer las als iemand die een andere mening/ervaring heeft, maar kunnen de reacties een beetje op niveau blijven? Komt op mij nogal over als aanvallend gericht op een persoon. De oplossing lijkt me simpel. Maak het inkomensafhankelijk (ook rekening houdend met de prijzen in het land). Zo kunnen de mensen met de hoge inkomens het zelf betalen en de mensen met lage inkomens (ontwikkelingswerk) nog wel een tegemoetkoming krijgen.
Het moet ergens vandaan komen en dit is een kleine groep die geraakt wordt. Ik ben niet tegen. Ik heb veel in het buitenland gewoond als kind en nergens gebruik gemaakt van gesubsidieerd onderwijs.
Ik zeur niet over subsidie die ik niet krijg, want ik kreeg die subsidie toch al niet. Het gaat me hier helemaal niet om mezelf, of om mijn kinderen, hoe vaak moet ik dat nou nog herhalen?
Als jullie denken dat dat artikel in de Mama representatief is voor Nederlanders in het buitenland, dan zijn jullie nog dommer dan ik al vermoedde. In Dubai krijgen 300 kinderen Nederlandse les. En niet alle families leven in zulke luxe als hier geschetst wordt. Het merendeel van de 13.000 kinderen die NTC krijgen leven echt niet zoals deze leeghoofdige dames.
Wat laat jij je in je kaarten kijken zeg! Door deze post bevestig je alleen maar wat er over je gedacht wordt. Waar haal jij het lef vandaan om zo denigrerend naar anderen te doen? Omdat het niet in je straatje past? Omdat de info niet op bv.com staat? Omdat het niet in een of ander wetenschappelijk blad staat?
Wiens kaarten? Je laat je wel kennen zeg. Ik vind het artikel in Mama erg dom en kortzichtig. Typisch zo'n suf journalistiek 'kom laten we weer eens wat vooroordelen bevestigen' brouwseltje. En ja, ik vind de reacties hier op ook erg dom en kortzichtig. Thinking outside the box schijnt lastig te zijn.
Kortom...het past niet in jou straatje en daarom vind jij het dom en kortzichtig. Wat nou....verkeerde keuze gemaakt en jaloers op de dames in Dubai? Laat je toch niet zo kennen zeg! Het leven is niet alleen maar serieus!
Duhh...natuurlijk is dit niet representatief voor alle Nederlanders in het buitenland. Maar jij hapt precies waarvan men verwacht dat je zou happen. Dom van jou.... Nog dommer om andere dames leeghoofden te noemen. Zegt meer over jouw karakter...bah
Ach, die expats in hun internationale gated communities daar hoef je idd geen meelij mee te hebben, die houden zat geld over voor privé NL les en ja, ik weet waar ik het over heb, want ik heb een achterneef die in zo'n oliestaatje zit. Zijn vrouw is trouwens doodongelukkig daar, geld is ook niet alles.