Medelijden hoef je zeker niet te hebben maar ik hou echt geen geld zat over voor privé les. We redden het prima hier in dit oliestaatje maar niet iedereen heeft geld zat. Neemt niet weg dat ik de bezuiniging begrijp en zelf zoek naar een oplossing.
Ligt misschien aan de functie? Zij (ik ken alleen hun situatie) baden echt in het geld hoor, niks is te dol. Zij zit ook veel hier in NL bij haar ouders. Die pakken het vliegtuig alsof het de bus is. En ja, ze hebben een nanny, poets en kok. Maar het maakt haar iig niet gelukkig.
Ik geloof echt niet dat er expats zijn in Dubai die de school van hun kind niet kunnen betalen (zelf). Wat doen ze daar anders? Ze komen er vast niet voor zendelingenwerk of ontwikkelingswerk.
En die veroordelingen krijg je toch door te zeggen wat er in het artikel staat? Neem aan dat het blad MAMA dat niet uit hun duim zuigen. Er zullen vast genoeg expats zijn die het niet zo hebben. Maar ook genoeg wel. Tja en zoals met alles lijden de goede onder de kwade ( zo ook met ALLE bezuinigingen tot nu toe!!) Er is altijd iemand de l*l. Poosje terug werd er een topic geopend over een bezuiniging en iedereen was voor want niemand had last van die bezuiniging. Maar als de bezuiniging hen wel treft staat iedereen op zn achterste poten! We MOETEN bezuinigen en dat moeten we met zn alle of het nou leuk is of niet en of je het er nou mee eens bent of niet! Bezuinigingen treffen IEDEREEN in Nederland. Maar tot nu toe heb ik jou nog niet met een goed alternatief horen komen waar ze dan wél op moeten bezuinigen..
Ik snap wat je bedoelt. Ik zie hier ook dingen die voor mij ontoereikend en onbegrijpelijk zijn. Sommige hoeven alleen maar een eigen.....af te vegen en voor de rest wordt alles voor ze gedaan. Mijn man heeft hier een prima functie maar wij moeten de helft van de school zelf betalen en dan praat je niet over een paar honderd euro. Geeft niets, dat wisten we van te voren en hebben daar bewust voor gekozen. Maar ik heb geen Nanny, geen kok en geen tuinman en ben heel gelukkig hier
Bij de meeste wordt het gewoon door de werkgever betaald hoor. Mijn man werkte eerst ook voor een bedrijf waarbij alles voor je betaald werd. Dit keer moeten we het zelf betalen en ik kan je vertellen, Wij zijn 1 van de weinige die het zelf moeten betalen. Dat komt omdat wij voor een lokaal bedrijf werken. Ik ken ook genoeg mensen die hun kinderen niet naar een Nederlandse school doen omdat ze het zelf moeten betalen. Ik begrijp de bezuiniging hoor maar ik heb er hier (abu dhabi)eigenlijk nog niemand over gehoord die zich er druk om maakt.
Ik vind dat je niet moet bezuinigen op onderwijs. Niet op NTC, niet op rugzakjes, niet op vakleerkrachten, niet op dorpsscholen. Bezuinigen op onderwijs is bezuinigen op je toekomst, ik vind dat een verkeerde manier van bezuinigen. Een bezuiiging die op de lange duur veel meer gaat kosten dan het op de korte duur oplevert. Bezuinigen op het managementswaterhoofd, dat mag wel van mij. Maar verder vind ik dat Keynes gelijk had: in tijden van crisis moet een overheid investeren en stimuleren, niet alleen maar beknibbelen.
Heeft niets met mijn straatje te maken. Ik hoef niet in Dubai te wonen, mij te warm. Maar dit artikel zit zo ontzettend naast de realiteit van buiten Nederland wonen...ik weet niet ofik nou moet lachen of huilen. Dom is het in elk geval.
Waarom nou die dames van het artikel dom en leeghoofden noemen? Omdat zij zo leven? Er staat toch nergens dat alle Nederlanders in het buitenland zo leven? Zij hebben een uitzonderlijk leven daar ja, mag iemand dat niet vertellen dan? Ben je dan direct een leeghoofd? Voel je jezelf zo verheven boven een ander?
Volgens mij is een plaat voor je kop dommer? De rest denkt anders dan dat jij denkt, en dat is meteen 'dommer dan je vermoedde'? Zegt meer over jou dan over ons
Liever 38 graden met een luchtvochtigheid van 40% en een lekker zonnetje dan 31 graden en een luchtvochtigheid van 75% en bewolking en regen. Je zou er depressief van worden! Ik heb het al eerder gezegd: je bent zoooo zuur en afgunstig, je kan alleen maar afgeven op alles, zo ontevreden met je eigen leven. Niets of niemand is meer goed, onze koning een waterhoofd noemen en anderen dom, dan ben je wel heel diep gezonken! Zo slecht heb jij het niet daar. Iig een stuk beter dan de locals. Maar blijf er fijn zitten, ons koninkrijk bevalt je toch ook niet.
Maar DM die bezuinigingen gebeuren toch if je het leuk vind of niet in nl word ook bezuinigd op de dingen die jij net opnoemt dus waarom wij wel en de expats niet? Ja het bezuinigen in de onderwijs rugzakjes zorg etc is verkeerd maar het gebeurd en het treft ons alle nu en in de toekomst. Maar denk je nou echt dat de tweede kamer denkt och arme mensen we doen het niet? Nee natuurlijk niet! Edit sorry voor de typfoutjes zit op mn telefoon
Sjonge jonge wat een gezeur weer zeg!! @ dirksmamma........je kiest er toch zelf voor om in t buitenland te gaan wonen...om wat voor reden dan ook!! Dus je bent zelf verantwoordelijk voor de scholing van je kinderen....zou een mooie bak zij zeg!!! En dat je dan ook nog eens iedereen voor achterlijk neerzet hier dat zegt idd meer over jou en je eigen scholing van vroeger dan over iedereen anders hier.
Wie zegt dat wij zo denken..?? Als jij dat vermoed ben jij DOM, want dat heb je niet goed gelezen. Er zijn gewoon zulk soort expat gezinnen en die hebben ze geïnterviewd. Niks mis mee toch? Maar jij voelt je gewoon erg aangesproken.... en maakt ons uit voor dom....
Ken jij alle expats die in het buitenland wonen?? Er zal heus wel verschil zijn, dus een deel van de expats zal inderdaad zo'n leven lijden. Dat is ook niet de realiteit, maar het gebeurt wel. Maar daar mag je natuurlijk niets over lezen.... want stel je voor dat wij zo over alle NL-ers in het buitenland gaan denken..... Dirksmama, je valt me echt tegen in dit topic! Normaal gesproken had ik nog wel respect voor je reacties en toevoegingen. Maar dit gaat nergens meer over.... :x
DM, wat ben jij een walgelijk persoon zeg, iedereen hier dom en achterlijk en leeghoofd te noemen die niet in je straatje te passen, het koningshuis waterhoofd te noemen, je haalt woorden in de mond die een normaal persoon niet zou zeggen, mensen die het normaal niet meer kunnen redden gaan schelden, dat is een tekortkoming van je zelf, gebrek aan woordenschat misschien, gebrek aan fatsoen, gebrek aan inlevingsvermogen. en vooral dat laatste. Je bent echt verbitterd,
Ik heb besloten hier geen woorden meer aan vuil te maken. DM kijk eens in de spiegel. Misschien tijd voor een slotje?
Dirksmama soms moet je erbij neerleggen dat niet iedereen zoals jouw denkt, om dan direct maar te zeggen dat we nog dommer zijn dan je dacht zegt zo ontzettend veel meer over jezelf. Valt me echt ontzettend van je tegen. Misschien moet je maar op zoek naar een forum met met meer intellectuele moeders zoals jouw.