Overheid schaft onderwijs af! - teken alsjeblieft!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dirksmama, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Daar gaat het toch helemaal niet om!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zo mee eens, zie het ook steeds voorbij komen en denk,hmm volgens mij niet echt terecht dat je je zelf zo noemt.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #165 Chebu, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    Het betekent trouwens ook dat de subsidie voor de scholen in Suriname, Aruba en Curaçao wegvalt. Je kunt in deze landen moeilijk kiezen voor een goede internationale school.

En idd de subsidie voor de school van het Nederlands astmacentrum in Davos. En ik weet toevallig uit ervaring dat ze het geld heel goed kunnen gebruiken. Maar he, laat die (zieke) kinderen toch naar een lokale Zwitserse school gaan. Ze hebben er toch zelf voor gekozen om naar het buitenland te gaan?;)

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Joh.. Voor zoiets in Davos is wel weer een ander potje. Zoals een zorgverzekeraar ofzo.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Mee eens.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh en suriname curaçao enzo zijn toch 'Nederlandse lidstaten?'

Valt er dus buiten.

Van mij hoeft de overheid niet te betalen voor Nederlandse gelukzoekers elders.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vraag me trouwens af hoe ze weten dat de kinderen zo'n enorm achterstand hebben wanneer ze terug komen naar Nederland?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is volgens mij ook een aanname Umm ;) Als enige zou ik aan kunnen dragen dat je problemen met taal zou hebben in het begin, met name schrijven. Maar met bijles is dat in no time weer helemaal aangepast. Daarbij leer je op school snel genoeg hoor.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tijd heb ik wel meestal omdat we nog een matroos en stuurman hebben en ik dus in de praktijk weinig hoef te doen. En de rest nu niet gaan stuiteren, wij betalen ze niet zelf, en ja, ik ben aan boord wel nodig om genoeg bemanning aan boord te hebben.

waar het precies onder valt weet ik niet, heb het van de Lovk (landelijk onderwijs varende kinderen) maar die zal vast wel weer ergens anders bij zitten

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Aruba en Curaçao zijn geen Nederlandse lidstaten, maar zelfstandige staten binnen het Nederlandse koninkrijk. Onderwijs regelen ze zelf en de Nederlandse scholen aldaar krijgen subsidie van de stichting NOB. Net als Davos.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ga waarschijnlijk een hele hoop boze reacties hierop krijgen, maar ik gooi hem er toch in omwille van de discussie. Veel Nederlanders in het buitenland betalen geen belasting aan Nederland, maar aan het land waar ze op dat moment verblijven. Als men aanspraak wil maken op Nederlands taalonderwijs in het buitenland moet men maar ook voor het volle pond belasting gaan afdragen. Met rechten op subsidie komt ook de verplichting op volledige belasting.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Je weet toch wel dat Nederland internationale scholen in Nederland subsidieert voor buitenlandse expats terwijl een groot deel van deze expats geen belasting betaalt in Nederland he? En als ze wel betalen dan hebben ze recht op een korting. En dat terwijl veel van deze leerlingen na een aantal jaren weer uit Nederland weggaan.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat weet ik. Dat is de situatie andersom en dat zou ook niet moeten. Nog iets waar je op kunt bezuinigen.

16. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Prima bezuiniging!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zorgvezekeraars betalen niet voor onderwijs.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het raakt ook veel oudere kinderen op Cluster 4 scholen met een wat hoger dan gemiddeld IQ. Het niveau van praktijonderwijs is te simpel voor ze (wat gedragsproblemen kan versterken), zij volgen nu op school onderwijs dat verzorgd wordt door IVIO en Wereldschool. Dat gaat ook onbetaalbaar worden. Maar ja zij hebben zelf voor hun gedragsproblemen gekozen toch?

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Waarom heb ik toch zo het gevoel dat aan deze discussie geen einde komt?

....Dat de zorgverzekering het onderwijs in Davos niet betaald is natuurlijk logisch. Maar als die kinderen daar met een medische reden een aantal maanden verblijven, tjah he, dan is het opeens medisch, en komt het straks daar vandaan.

Voor uitzonderingen zijn altijd potjes, en als ze er niet zijn, worden ze wel gemaakt.

Maar het is volkomen terecht dat ze hierop bezuinigen. Ze bezuinigen al heel veel, ons eigen volk in ons eigen land heeft hieronder te lijden. Waarom die paar mensen -die over het algemeen naar het buitenland vertrekken om het geluk te zoeken- sparen?

Ga je, dan ga je. Ook voor jezelf zorgen dan. Punt.

Je ging niet omdat iemand dat eiste van je. Als een werkgever dat eist, kun je altijd nog een ander baantje zoeken. Mjah, wil je dat is de vraag dan. Het eindigt in elk geval altijd op wat je wilt, niet op wat moet.

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    En ik ben het met je eens!

Eindeloos gezeur hier.

Deel Deze Pagina