Je reactie spreekt voor zich. De opmerking geeft aan wat jij vind en niet wat juridisch juist is. En wat jij vind doet er totaal niet toe bij het bepalen van het eigendom van het stuk grond. De makelaarstekening heeft geen waarde. Enkel kadastrale kaart.
Je weet toch helemaal niet hoe het met plaatsen van de overkapping gegaan. Misschien in overleg met een van de vorige bewoners. Je hoeft er toch niet meteen met een gestrekt been in.
Ik beweer nergens dat de makelaarstekening waarde heeft toch? Ik zeg dat je moet bouwen op je eigen grond en als je van die aso buren hebt die daar dus lak aan hebben ( en helaas bestaan er heel veel van dit soort mensen), zou ik zeker het huis niet kopen. Vervelende buren is namelijk heel vervelend voor je woongenot. En over erfgrenzen en kadasters enzo hoeft ze geen reactie, aangezien ze aangeeft dat hier geen twijfel over bestaat. Dus laten we daar dan ook vanuit gaan.
Ik heb daar volgems mij gewoon op geantwoord, dat in het geval het volgens t kadaster haar grond is, ze daar recht op heeft. Volgens mij zijn er ook niet meer antwoorden mogelijk dat ze het na zal moeten vragen bij kadaster/eigenaar/makelaar en waar je recht op hebt evt terug kunt 'eisen'. Of je dit nu vanuit de insteek is dat het inderdaad haar grond is of dat het misschien wel niet haar grond is. In beide gevallen zal het officiële kadaster aangeven of dit wel of niet zo is (inclusief evt verjaring).
Ik schrijf ook op een enkele reactie na. Ze vraagt wat haar rechten zijn in een situatie zoals zij schetst. Ze vraagt dus niet om een discussie over de kadastrale grens.
Dit is dus van 0 inhoud als je niet weet of daar afspraken over zijn, hoe lang het al zo is, etc. Dus niet roeptoeteren alsof jou mening een feit is want dat is niet zo.
Precies ...niet je buren lastig vallen met jouw uitbouwplannen. Wil je iets wat niet past. Ga dan lekker ergens anders wonen.
Ken jij de mensen? Weet jij wat er is afgesproken. Wat er wellicht is vastgelegd over de situatie en wat als een van beide verkoopt. Misschien hebben deze 'asoburen' het wel heel netjes geregeld.
Pffff wat doe jij steeds aannames zeg. Blehhh En kan je niet normaal communiceren ofzo. Je probeert iemand terecht te wijzen, maar praat zelf steeds over roeptoeteren. En als je eens zou lezen zou je ook kunnen lezen dat ik ook in dit geval dus wederom niet beweer dat ik weet welke afspraken daar zijn gemaakt. Ik zeg het in zn algemeenheid.
Wij hebben ook een huis gekocht van de woningbouw. De buren hadden in overleg met de mensen die hier woonden besloten de schutting een stuk op onze grond te zetten omdat er een boomstronk in de grond zat en ze die er dan niet uit hoefden te halen. Op de kadaster tekening zagen we dat de schutting een stuk terug moest en we nu een cm of 30 tuin minder hadden. De aankoopmakelaar heeft de buren een brief gestuurd en het was toen opgelost voordat we er in gingen. Succes met de situatie waar je in zit en hopelijk kun je het met de buren oplossen!
Ik doe juist geen aannames. Ik wijs je erop dat je de situatie niet kent. Ik kan prima communiceren en kom dus niet met losse kreten die niet van toepassing zijn, ga niemand namen geven zoals toetsenbordheld en maak geen gekke verbanden als 'je probeert iemand terecht te wijzen, maar praat zelf steeds over roeptoeteren'. Er geldt geen algemeen antwoord op een specifieke vraag over een specifieke situatie. Daarom heeft TS dus niets aan jou reactie. Zij heeft een antwoord nodig die betrekking heeft op haar situatie. TS kan het beste gewoon het gesprek met verkoper en buren aangaan om de situatie compleet duidelijk te krijgen en moet dan, als ze echt wil kopen, gedegen juridisch advies inwinnen waarbij rekening wordt gehouden met alle bijzonderheden.
@merah wij hebben zoiets gehad maar zonder uitbouw van de buren. Onze tuinafzetting leek niet helemaal correct te lopen. Als eerst heb ik nadat we er een tijdje woonden contact gehad met de zoon van buurvrouw (buurvrouw dement). Daarna afspraak gemaakt bij het Kadaster, woningbouw gebeld en gemaild met de afspraak en uitnodiging om hierbij aanwezig te zijn. Buurvrouw geïnformeerd en aangeven dat wij nu sowieso niks aanpassen en haar zoon op de hoogte gesteld. Het klopte we missen tussen de 35-100 cm over de gehele tuin, de eerste 25 meter ligt rond de 100 cm. Omdat de buurvrouw dement is en daar al heel lang woont geen actie ondernomen. Resultaat naar de woningbouw gestuurt met de mededeling dat het onze grond is en in de toekomst hie gebuik van gaan maken. Buurvrouw is de winter erop overleden. Woning verkocht en destijds heb ik de punten bij de makelaar aangeven, alle potentiële kopers waren er daarom van op de hoogte. Met de nieuwe bewoner afgesproken dat wij de schutting opnieuw gaan plaatsen nu op de juiste plek. Omdat iedereen ervan op de hoogte was is het geen probleem. Maar zolang als de buurvrouw er woonde zou ik sowieso niks aanpassen.
Stel dat ze naar een rechter, een rechtsbijstandsverzekering, woningbouwvereniging desnoods de rijdende rechter zou gaan om haar recht te halen. Wat denk je dat de eerste vraag is die ze gaan stellen?…………..
Sinds is het helemaal niet duidelijk wat de grens ligt, soms zijn er afspraken gemaakt, soms is het niet zoals je denkt... beetje voorbarig om mensen al aso te noemen als je de situatie niet kent