Overkopen auto

Discussion in 'De lounge' started by Ligero, Apr 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    mag ik vragen hoe je dat weet of waar ik het terug kan vinden dat een apk gekeurde auto 500 euro waard is

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uhm dat heeft mijn vader mij altijd verteld en die is zijn hele leven al met auto's bezig voor zijn werk.

Overigens heb ik ook wel eens een autootje gekocht voor minder en verkocht voor minder. Soms kan je ook teveel willen en een super oud autootje met veeel km raak je niet kwijt voor 500.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,953
    15,597
    113
    Nabij Utrecht
    Een sloop geeft minimaal 500,- voor auto, ongeacht de staat.

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Misschien spuit 11 en waarschijnlijk geen populaire reactie, maar ik zou mijn broer veel geluk met de auto wensen en het er bij laten. Jij zegt ook nog dat je een spaarpotje voor de kinderen en spullen hebt gekregen, dan staat het toch mooi quit nu?

En als je wel geld voor de auto gaat krijgen, dan is het in elk geval wel zo eerlijk om de waarde van de spullen die jij hebt gekregen en de waarde van de spaarrekeningen te verrekenen.

5. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Oh oké, ik kon het namelijk nergens vinden.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik denk dat dat per omgeving verschilt, helaas.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    ik denk het ook ja ;)

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Jouw mening is net zo waardevol als de rest hoor. Precies namelijk mijn dilemma, moet ik het spaarcentje van mijn kinderen wel of niet meerekenen? Hoef echt niet op precies de helft van de waarde van de auto, er moeten straks wel meer spullen verdeeld worden en dan ga je ook niet alles op de cent nauwkeurig berekenen of het wel gelijk verdeeld is.

9. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113

Snap ik hoor dat het heel cru overkomt dat we hier nu al mee bezig zijn. Dit heeft onderliggende redenen en onder andere heeft het ermee te maken dat mijn moeder nu een eigen bijdrage moet betalen ivm haar verblijf in het verzorgingshuis. Eigen bijdrage wordt berekend adhv inkomsten van 2jr terug en vermogen. In het geval van mijn moeder betekent dit een torenhoge eigen bijdrage. En wat ze nodig heeft, heeft ze nodig hoor begrijp me niet verkeerd. Maar als er (legale!) manieren zijn om dit een beetje te omzeilen, dan doen we dat. Mijn broer wilde sowieso deze auto overkopen van mijn moeder en ipv dat hij het geld nu aan mijn moeder geeft, geeft hij het aan ons. Aan al deze afspraken verbinden we de voorwaarde dat het geld in eerste instantie nog aan mijn moeder behoort voor het geval alles anders loopt, er een megawonder gebeurd, ze er bovenop komt en het geld weer zelf kan opmaken aan leuke dingen. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd...zijn absoluut niet uit op haar geld of spullen maar is ook haar nadrukkelijke wens dat niet al het vermogen opgaat aan eigen bijdrage (mijn vader had hier zelfs een clausule voor laten inbouwen in zijn testament, just in case...nooit wetende dat het al zo snel zover zou zijn)

Share This Page