wasmachine doet raar

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hoi hoi,
    ik heb een zanussi wasmachine nooit echt problemen gehad dat aan het wasmachine lag maar nu als ik hem op een 40 graden progamma zet centrifugeerd of hoe schrijf je dat hij niet meer.
    hij laat dan een rood knipperend lampje zien.
    als ik dan het progamma pompen en centrifugeren zet det hij het wel gewoon.

dit probleem heb ik eerder gehad monteur laten komen tot de coclusie gekomen dat vriendlief de t splitsing van de vaatwassen en wasmachine af had gekit,
    maar daarbij was de uitgang van het wasmachine ook dichtgekit,
    er zat een balletje in op een plek waar die echt niet kon komen zomaar in kon komen te grote van een tennisbal en dan materiaal van een pingpong balletje.

mij lijkt niet dat de balletjes erin groeien en de afwatering is gewoon prima.
    wij zijn intussen verhuisd en nu fatsoenlijke aansluitingen.

weet iemand hoe dit kan komen?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    weet je zeker dat al je filters schoon zijn of de afvoer slang niet verstopt zit. hebben dit probleem gehad maar dan niet bij bepaalde temp. dat hij niet goed afpompte dus ook niet centifugeerde. bleek de afvoerslang verstopt te zijn...... ondankst dat we zo nu en dan wasmachine, leeg, op 90 graden laten draaien.

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    maar hij doet het wel als ik het progamma pompen en centrufigeren aan zet neem aan dat dan de afvoer niet verstopt zit.
    het enigste klepje wat ik ken bij mijn wasmachine is vooraan voor het water weg te laten lopen.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    deed hij eerst ook als ik specifiek om pompen en centrifiguren vroeg maar later deed hij dit ook niet meer... Jadat filter bedoel ik en de afvoerslang zelf..... Misschien is het iets anders maar met dezelfde verschijnselen wat dit het bij ons....?

5. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    filter en afvoer en anders is het een probleem in de printplaat.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dan ga ik morgen maar mijn droger van de wasmachine halen en de wasmachinen uit het was hok halen word nog wat zal wel zwaar zijn en dan alles maar schoon maken.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je zegt dat er een rood lampje gaat knipperen? Heb je geen gebruiksaanwijzing meer? En anders op het merk + typenummer (staat vaak op de binnenrand van de deur) googlen, wordt je vaak ook een heel stuk wijzer van.. Dus probeer eerst eens uit te vinden waarom dat lampje knippert en welk probleem hij daarmee aangeeft...

8. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    we hebben dat ook weleens gehad maar nadat we dan dat filter beneden hadden laten leeglopen deed hij het weer gewoon, maar dat hadden jullie al gedaan geloof ik?!

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

misschien een storing in het digitale gedeelte ? (bedieningspaneel)

Deel Deze Pagina