afgeschermd (baby-)weblog (vervanging "groei mee")

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor de dames die het betreffende blog kennen: ik heb bijna vier jaar een weblog bijgehouden bij groeimee.nl Helaas heeft hun server het begeven en is er veel kwijt geraakt. Voor mij op zich geen ramp, het staat ook nog op mijn harde schijf. Maar we kunnen nu ook al weken niet meer inloggen en dat begint me wel te storen. Ik wil dus gaan overstappen naar een ander weblog. Maar dan wel één die de mogelijkheid biedt om het blog af te schermen met een wachtwoord.
    Verder vind ik het prettig als er ook ruimte voor foto's bij zit en ik youtube-filmpjes kan insluiten. Maar dat wachtwoord vind ik het belangrijkste.
    Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest, maar het doel van de meeste blogs is natuurlijk zo veel mogelijk lezers te krijgen. Dus vaak ik afschermen niet mogelijk. Bij wordpress kan het geloof ik wel met een plugin, maar dan moet je daar ook weer een apart account voor aanmaken voor die mensen. Te veel gedoe, ik wil iets simpels.
    Tips?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Blogspot kan volgens mij wel met wachtwoord..dat zou je even moeten nakijken

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Blogger.com kan dat inderdaad :)

Groeimee gaat uit de lucht en komt niet meer terug. Ik ben alles kwijt; van de afgelopen 2 jaar. Ik ken het gevoel en heb nu een nieuw blog geopend maar moet er nog even wat meer vertrouwen in krijgen. Blog-ideeën zat, maar zit nog even in baalmodus. Over een tijdje ga ik weer honderd keer per week bloggen :D

(en nee, nog steeds mijn lesje niet geleerd qua back-ups :) DOM! Ga ik gelijk even doen).

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmz, ik kan het bij blogspot niet vinden. Ik heb in instellingen al wel "privé - alleen deze lezers" aangevink. Maar vervolgens kan ik (ook als ik mijn gmail-account heb uitgelogd) alsnog het blog gewoon zien als ik er rechtstreeks naartoe ga.
    Bovendien: ik moet mensen dan uitnodigen en die personen moeten dan vervolgens een google-account aanmaken. Ik denk dat mijn oma's dan toch afhaken.
    Ik ben dus op zoek naar iets dat nòg simpeler is.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Waarom niet gewoon een domeinnaam nemen, goedkope hosting, simpele site met wachtwoord in plaats van een mee groei site?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een domeinnaam en ik heb net even gekeken hoe dat zit. Dan moet ik wordpress er op gaan zetten enzo. Om eerlijk te zijn heb ik daar nu gewoon even geen zin in. Weinig tijd en die besteed ik liever even anders. Dan moet ik me daar weer in verdiepen, dingen installeren op m'n domein etc.

Deel Deze Pagina