hoi ik heb afgelopen donderdag mijn 12 weken echo gehad,was echt heel erg leuk,de kleine bewoog al goed en deed zelf de handjes de lucht in, een soort hoera haha. het was 6,3 cm groot. ze zeiden alleen niet dat ik 11 weken en 5 dagen was,maar 10 weken en 3 dagen. is dat ivm de grootte? want ik lees dat de meeste foetussen soms wel kleiner zijn dan 6,3 cm bij de 12 weken? over 2 weken mag ik terug komen. niet dat t zo erg is want t kindje word meestal toch niet op de uitgerekende dag geboren.maar was blij dat ik eindelijk de 12 weken bereikt had groetjes kelly
huh mijn kindje was 5,9 cm en dat stond gelijk aan 12 weken + 2 dagen beetje vreemd dat je dan zo ver bent terug gezet grtz Ramona
ja idd..ik vond t ook een klein beetje vreemd. ik heb heel veel boeken waar de zwangerschap week voor week in staat..t gekke is dat bijna elk boek verschillende centimeters aangeeft ach over n tijdje maakt t niet meer veel uit...maar vind t leuk als mensen vragen hoe ver ben je,en ik mag 12 weken zeggen
hoi meid. ik ben met mijn 12 weken echto 2 dagen verder gezet en mn kindje was maar 5,4 cm. 9dagen is wel veel. maar rekende jij het begin van jou zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstratie?
ja klopt,ik heb m berekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie,tenminste zo heeft de dokter t berekend
ja dan is het wel vreemd 6.3 cm us volgens mij te groot voor 10 weken. ik moest van mijn vk gewoon mijn eigen berekening aanhouden zei ze. dus die van de eerste dag van mijn laatste nmenstruatie.
Met 11 weken precies was mijn zoontje 4,3 cm, dus vind ruim 6 cm dan wel aan de grote kant voor die termijn
Er wordt niet altijd op dezelfde manier gemeten. Dus ik zou niet al te veel uitgaan van deze berichten hier. In die periode viel mij ook op dat de meeste foetussen juist groter waren dan die van mij voor hetzelfde termijn. Maar ik zou gewoon even die 2 weken afwachten. En dan kun je haar direct even vragen hoe dat precies zit met het verschil in lengte.
Wij zijn destijds zelfs 2,5 week teruggezet, wat we nog steeds niet geloven. Mijn banner heb ik dus al die tijd op onze eigen datum laten staan en binnenkort zal wel blijken wie er nu gelijk heeft gehad... Bij de geboorte is straks wel te zien of onze kleine meid er korter, precies lang genoeg of te lang in heeft gezeten. Omdat er verschillende factoren waren die onze datum staafden, waar mijn VK niet naar wilde luisteren en de echoscopist al helemaal niet, heb ik het toch steeds bij mijn eigen datum gehouden. Voor je zwangerschap en dergelijke zullen ze echter naar alle waarschijnlijkheid die echodatum aanhouden, want die echo's zijn af en toe zo'n beetje heilig. Ik heb net iets teveel verhalen gehoord van vrouwen die achteraf toch zelf gelijk bleken te hebben... We zullen zien dus,
Ik ben ook een week terug gezet, terwijl ik vrij zeker wist dat mijn datum klopte. Maar ze gaan idd nu uit van de datum die de echo aan gaf. We zullen wel zien wat het gaat worden.
Had je een hele onregelmatige cyclus dan, dat het zoveel kan verschillen? Volgens mij is 6 cm. voor 12 weken het gemiddelde, zo staat het hier in elk geval in twee boeken beschreven.
Ik had dus een superregelmatige cyclus, dus bij mij kan het daar niet aan gelegen hebben. Wat in mijn ogen wel heeft meegespeeld in onze situatie zijn de volgende factoren: *Vlak na mijn eisprong en bevruchting is mijn opa overleden. Ik kan me dus voorstellen dat het innestelen daardoor ietsje langer heeft geduurd, (maar dus geen 2,5 week). Stress kan namelijk een negatieve, vertragende invloed hebben op de processen in je lijf. *Ik heb mijn eisprong getempt en vanaf die tijd een stabiele verhoogde temp gehad, wat dus vanaf je NOD zou moeten zakken als je niet zwanger bent. Dat gebeurde bij mij niet: mijn temp bleef hoog en conclusie (ook van medici) is dan normaal gesproken dat je dus zanger bent. *Ik had zwangerschapsverschijnselen vanaf een aantal dagen voor mijn NOD. *Ik had destijds 2 functies bij de instelling waar ik werk, die beiden erg druk waren. De ene werkte ik 12 uur en is bij 5 maanden zwangerschap overgenomen door een opvolger die er 24 uur voor kreeg. De andere functie heb ik zelf gehouden, met dus die 12 uur extra, waardoor het wel te doen was. Al die drukte en stress heeft de groei van onze kleine denk ik geen goed gedaan. Vanaf 5 maanden is ze dus wel goed gaan groeien en de laatste maand zegt de VK dat ze abnormaal hard groeit, (echt veel harder dan de curve), terwijl er met mijn suiker niets aan de hand is. Ik heb overigens tot aan mijn verlof te maken gehad met erg veel stress op mijn werk: ik ben ambulant hulpverlener en heb van maart tot en met juli doorlopend met crises onder mijn clienten te maken gehad, waardoor ik zoveel overuren heb moeten maken, dat ik straks 3 weken extra verlof op kan nemen... 100 overuren waren dat dus. *Ik had elke keer NA de echo een groeispurt, behalve bij de laatste echo, die dus wel op onze datum uitkwam. Op basis echter van de echo en het feit dat ik ook pas na 2,5 week overtijd positief testte, blijven VK en echosopist echter hardnekkig bij de echodatum... Ik heb me er destijds uiteindelijk maar bij neergelegd dat ze niet naar mij gingen luisteren en gedacht: Ach, de meeste kids komen gewoon netjes uit zichzelf op tijd. Dat denk ik nog steeds wel, en ik ben ervan overtuigd dat onze kleine meid voor 17 november geboren gaat worden. Het wordt momenteel echter wel wat spannend, omdat ik wel al overtijd loop op onze eigen datum, :-S Komt toch de stress weer boven van: en wat nou als nou net die van ons NIET uit zichzelf wil komen? Dan laten ze me op basis van de echodatum dus minstens nog tot 1 december lopen en dat is dan volgens onze datum 4,5 week te laat: met de bijbehorende risico's en complicaties als wij toch gelijk blijken te hebben, waar ik uiteraard niet zo op zit te wachten... Nouja, ga het vandaag toch nog maar weer eens met mijn VK bespreken...
Bij mij was de foetus met 10 weken en een paar dagen nog maar 38/39 mm en dan hebben ze gemeten van het staartbeen tot en met het hoofdje, dus de voetjes niet meegerekend.
hmm..toch best veel meiden hebben het dat ze terug gezet worden dus... ik ben ook meteen zwanger zwanger geraakt na t stoppen van de pil. ik wist mijn cyclus niet,was tussendoor niet eens ongesteld geworden. ik was al een paar dagen overtijd,en mn temp. was best hoog. ik d8 dit zijn ontpillingsverschijnselen,tot ik na 5 dagen een test deed... ik schrok me rot,hhihihi. ( dat schrikken was van blijdschap en omdat ik t de eerste ronde niet meteen verw8 had dus ) ik zal de volgende echo meteen eens vragen waarom ze me terugzetten.. groetjes kelly
Was dat je eerste echo? Of had je al een echo gehad om te bepalen hoe lang je zwanger was? In jouw geval kan ik me namelijk voorstellen dat je een langere cyclus hebt gehad en niet eentje van 28 dagen.... Dat zou dan verklaren waarom je teruggezet bent.
Ja, dat vroeg ik me dus ook al af. Ik had ook een onregelmatige cyclus tussen de 28 en 35 dagen en ben slechts 1 dag verzet, naar voren overigens. Met de termijnecho viel de meting binnen de marge. 2,5 week is veel zeg, Rozemarijke! Je staat nu op springen zie ik, hihi!
hey hallo, ik ben ook een aantal dagen terug gezet. ze zeiden eerst dat de uitgerekende datum 4 dec. was en later met de echo's zeiden ze dat het 12 dec. werd. ik weet zelf niet meer wanneer het bingo was bij ons, en kwam er in de 4de week al achter dat ik zwanger was. maar nu groeit ons kleintje volgens de boekjes en blijven ze bij 12 dec. maar ja de een bevalt eerder en de ander later dus afwachten blijft het toch.
Ja, da's echt veel idd... 2,5 week. Loop me daarom nu toch wel druk te maken zo van: stel nou dat deze kleine er toch niet vanzelf uit gaat komen, dan is 2,5 week net even te veel om het risico maar te nemen... Maar goed, ik heb wel zoiets van: tot aan de echodatum val ik nog wel ongeveer binnen de marge dat ze je anders ook overtijd zouden laten lopen, dus nou... dat wacht ik sowieso wel ff af. Maar ik heb destijds ook een topic hierover geopend, (op een ander forum geloof ik) en toen kreeg ik best veel reacties van vrouwen bij wie het ook gebeurde en die wel zelf gelijk gehad bleken te hebben. Maarja, als je uberhaupt niet weet wanneer je eisprong was, dan kun je maar beter op de echo afgaan,