Overlast door buurkat

Discussie in 'De lounge' gestart door Fien25, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Neee wat erg :( heb gewoon medelijden met je.

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dank je wel meis. Ik weet nog heel goed wie je bent;). Jij ook nog gefeliciteerd mer je zoon zie ik:p.

Lana1986 vindt dit leuk.
  3. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Haha, gelukkig weet je het nog. Ja het was alweer tijdje terug natuurlijk ;). En dankjewel :D.

Succes met de laatste loodjes en sterkte met de overlast!

Fien25 vindt dit leuk.
  4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Dank jullie wel voor alle tips dames! Ik ga er zeker met een aantal mee aan de slag. Heel fijn en lief dat jullie meegedacht hebben. Stiekem ook blij dat ik niet de enige ben die hier overlast door ervaart. Dan voel ik me gelijk niet zo'n aansteller meer:).

jolien 1986 vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Om deze reden hebben wij geen borders meer... al vind ik het echt belachelijk dat ik mijn tuin moest aanpassen vanwege andermans kat.

Ik begrijp je frustratie, je bent zeker geen aansteller. Vooral tijdens een zwangerschap, je hebt wel de lasten (met risico) en niet de lusten van een huisdier.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan hoeven de eigenaren het alsnog niet te betalen..ze scannen de kat daar meteen en dan bellen ze de eigenaar die hem moet halen. Moeten ze wel een eind rijden hahaha ik zou hem dan 120 km verderop brengen.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben onze border helemaal vol staan. Zo vol dat de katten met geen mogelijkheid op de aarde kunnen komen haha

8. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Ik zou hem vangen en naar het asiel brengen. Zo te lezen heeft die kat al geen goede baasjes die voor hem willen zorgen. Grote kans dat ze hem niet eens komen ophalen en kan de kat naar een fijner huisje.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja mijn werk is 90 km verderop ;) lekker eindje rijden.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heel goed! Zouden alle katteneigenaren moeten doen.

11. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Maar als je de dierenambulance laat komen en je hebt de gegevens van de eigenaren, krijgen zij toch gewoon de rekening?

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee. Niet als ze gechipt zijn en geregistreerd.

Dat zou lekker zijn haha. Mijn kat loopt buiten en iemand neemt hem mee. Ze checken de chip en hij staat gewoon op mijn naam geregistreerd, en dan moet ik 30 euro betalen omdat iemand mijn kat die geregistreerd is naar het asiel heeft gebracht? Of de dierenambu heeft laten komen?

Mijn kat is een keer naar het asiel gebracht. Hij was dement en ontsnapt. En niet gechipt toen... kon 69 euro betalen om hem op te halen. Toen heb ik hem meteen laten chippen. Paar maanden later, kat weer weg. Toen hebben mensen de dierenambu gebeld en die hebben hem gescand en mij gebeld en hem langsgebracht. Heb niks hoeven te betalen. Het asiel zei toen ook dat als ik hem laat chippen je deze kosten niet hebt omdat ze dan meteen de eigenaar kunnen contacten.

Anders zou iemand die de pik op je heeft elke keer je kat kunnen pakken en naar het asiel kunnen brengen en dat jij dan elke keer voor de kosten opdraait.

Helaas is onze demente kat verdronken in de vijver vlak naast ons huis, ook toen ben ik gebeld door de dierenambulance. Ik moest toen 25 euro betalen voor het vervoer van de plek waar ze hem hadden gevonden, naar het adres van de dierenambu. Terwijl ze gewoon 4 huizen naast mij stonden toen ze me belden. Ik zei toen dat ik er meteen aankwam, toen ik 5 minuten later buiten was reden ze net weg, en toen moest ik Dus betalen.

13. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dit is echt barbaars!

Louise11110 en humptydumpty vinden dit leuk.
  14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Tijger- of leeuwenmest schijnt supergoed te werken! Het schrikt katten af.
    Het stinkt even, maar de lucht is na een paar dagen weg, maar huiskatten ruiken het nog wel en vermijden je tuin.

Je kan de mest bij sommige dierentuinen kopen.

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend rot dat er mensen zijn die overlast hebben van andermans katten. Wij hebben 2 katten een moeder en zoon, onze kinderen wilden al heel lang graag een kat maar ik wilde er niet aan ivm overlast bij de buren, en een drukke weg voor.
    2 jaar geleden lag er tijdens een vakantie een mamapoes inclusief pas geboren kittens onder ons raam en die hebben we opgevangen en uiteindelijk meegenomen. Maar daar heeft mijn man eerst voor moeten beloven dat hij een grote kattenren moest gaan maken bij onze openslaande deuren. Maar ik wilde ze toch graag de hele tuin geven uiteindelijk. Wij hebben een vrij grote tuin en het was een klus van een aantal dagen maar uiteindelijk heeft mijn man de hele tuin begin vorig jaar Kat proof gemaak. Ondanks dat we eerst echt dachten dat het onmogelijk was, je moet echt overal over nadenken want katten zijn meesters in klimmen en klauteren natuurlijk. Maar mijn man heeft het keurig gedaan. Aan de weg hebben wij een ouderwetse hoge metalen poort, waar een kat zo tussen de spijlen doorkan. Wij hebben dus 6 meter terug in het pad (richting de tuin) nog een nieuwe houten poort gemaakt met daarbovenop houten balken die terug liggen in een stand van 135 graden met daaroverheen speciaal kattennet. Daar kunnen ze nooit over heen, ook zo bij de schutting die echt heel lang is. Mamapoes heeft het 2 keer geprobeerd en het toen opgegeven. De jongste heeft nog nooit geprobeerd om waar dan ook omhoog te klimmen.
    Ze kunnen er dus echt niet uit. De grote bakken waar ook zand zichtbaar is, was natuurlijk heerlijk om in te graven en poepen dus direct fijn grijs scherp grind gehaald. Daar komen ze dus niet meer in, vinden ze niet fijn. Doen alles keurig op de bak binnen en buiten.
    Ik zou het echt verschikkelijk vinden als onze buren overlast van onze katten zouden hebben!

Ts, wat je nog zou kunnen proberen is een sproeier kopen met een voelsensor speciaal voor katten(dieren) lopen ze door de sensor heen, dan gaat dat ding af en wordt de kat nat gespoten.
    Man van mijn collega heeft er twee in zijn tuin geplaatst en was binnen 4 dagen van de overlast af, die had ook alles onder de kattenstront van een ander zitten.

Zoiets als dit:
    https://www.primrose-nederland.nl/-p-9375.html?adtype=pla&kwd=&gclid=CjwKCAjwwtTmBRBqEiwA-b6c_67i8pS_Ui0mv3UTk6j0hxE8a9HBd3Nu5E51fjIm0jQk6EKMZ1wPWBoCKQAQAvD_BwE

Dit is zomaar een voorbeeld maar dit idee, werkt erg goed.

Toen wij zelf nog geen katten hadden zijn wij ook ooit op deze manier van een slapende kat op onze loungeset afgekomen.
    Of zelf je ruin Kat proof maken, het is de omgekeerde wereld, maar als een kat de tuin niet uit kan, kan hij ook jou tuin niet in.
    Maar het is te gek voor woorden.

Wat ik lees over de kat meenemen en tientallen km verderop bij het asiel brengen, ik hoop dat dat een grap is... Ik wordt al verdrietig bij het idee. Onze jongste kat zou totaal in paniek zijn in de auto bij een vreemde.. Je hebt alleen het arme beestje ermee..

16. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.418
    2.198
    113
    Maar heb je ook gelezen hoe de huidige baasjes met deze kat omgaan. Hij mag niet eens naar binnen!
    Ik zou een kat zeker niet naar een andere stad brengen en daar dumpen, dat is barbaars! Maar ik zou hem zeker wel vangen en naar een asiel brengen. Juist omdat ik de kat een beter onderkomen gun.

17. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Dat doen ze niet zomaar.
    Ook niet bij verwaarlozing .
    Als het dier een eigenaar heeft doen ze dat vrijwel niet.
    Wij hadden zo'n akkefietje met buren die verhuisden en weigerden hun terug gelopen kat op te halen.
    Heb hemel en aarde moeten bewegen om ze zover te krijgen.

18. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik inderdaad gelezen, dat iemand voor de kat opkomt en het asiel belt of de dierenbescherming dat snap ik, maar niet zomaar meenemen en een uur of langer van huis in de auto dat diertje daar naar een asiel oid brengen, echt belachelijk...

19. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik zou gokken dat deze mensen de kat niet hebben gechipt, en vraag me af of ze hem wel zouden ophalen anyway.

20. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Mijn ouders leggen in de winter doekjes met Hertshoornolie in de tuin. Dat stinkt behoorlijk (daarom ook vooral in perioden dat ze niet veel gebruik maken van de tuin). Ook als ze op vakantie gaan leggen ze zo'n doekje neer. Sinds dien (jaar of 8) geen kat meer in de tuin.

Deel Deze Pagina