Overlast door buurkat

Discussie in 'De lounge' gestart door Fien25, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O ik herken je ergenis zo erg en heb daardoor inmiddels zo de pest aan katten.
    Al dat soort problemen zouden opgelost zijn als katteneigenaren ervoor zouden zorgen dat de kat de eigen tuin niet uit kan.
    Net als een hond uitlaten aan een lijn en dan weer terug de tuin in.

Veel mensen begrijpen serieus niet wat de overlast kan zijn.

Chelsey88, littlemunchkin en jolien 1986 vinden dit leuk.
  2. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Geen idee of dit al geopperd is, maar er zijn speciale strips met puntjes er op die je op je hek/schutting kan plakken, waardoor het voor de kat pijnlijk is er op te lopen.

3. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Zie nu dat iemand het al had gepost.
    Wat bij mij werkt bij vervelende buurkatten onder mn balkon is een emmer water er overheen, telkens weer. Je doet m er geen pijn mee, maar ze vinden t wel heel vervelend. Hopelijk gaat ie dan ergens anders kakken.

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik zou sowieso alle strikt over de schutting gooien. Helpt dat niet, dan door de brievenbus.

Hond lenen is ook een goed idee. Ik ken nog wel wat honden die erg fel zijn.

5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier het zelfde probleem hij frummeld zijn eigen onder onze schutting door. Zelf doen we er alles aan hem uit de tuin te laten aangezien er niet aan moet denken dat de hond opeens een kat dood gebeten heeft. Bij mijn ouders kijken ze niet eens op of om naar de katten. Maar deze kat is een obsessie voor onze grote hond.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Er bestaan toch ook van die ultrasone kattenverjagers die met een sensor werken? Dan gaat ie alleen aan als er dus iets in de tuin loopt... moet de kat wel precies daar langs komen natuurlijk. Dan moet je de sensor daar plaatsen waar de kat de tuin in komt.

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
  8. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    @siriel wat goed zeg dat jullie zo nagedacht hebben over hoe je katten kan hebben zonder overlast te hebben of ze het gevaar van de weg te ontnemen. Ik wou dat iedereen met katten dat deed. Eigenlijk vind ik wel dat je als je zo nodig een kat moet, je dan ook moet zorgen dat ie in jouw tuin blijft en geen overlast bezorgt. Hier wordt je er ook gek van. Vaak ook weer een brief van kun je misschien de schuur checken want onze kat is zoek...hou m dan gewoon zelf in je tuin..

siriel en jolien 1986 vinden dit leuk.
  9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dat klopt maar als mijn buren die in de tuin zouden hebben word ik daar ook niet blij van. Wat een rotgeluid!

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh ik heb een hekel aan onze buurkatten. Heel onze tuin ligt vol kak... Prettig hoor, met kinderen die dagelijks naar buiten stormen.

Tuin is te groot en omzoomd met haag, dus zo'n plakstrips zijn geen optie. Idem dus voor koffiegruis etc, dat kan ik echt niet overal strooien. Specifieke planten helpen niet. Natspuiten kan niet, want wij zijn de hele dag naar het werk. Etc etc.

Altijd dat gezeur op honden op het trottoir. Heel terecht overigens. Maar over katten mag je blijkbaar niets zeggen, want «die kan je nu eenmaal niet binnen houden». Bah.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik vind de overlast die je hebt van de buurkat echt veel te ver gaan. Maar wat ik me wel afvraag: waarom ga je gewoon niet met ze in gesprek? Je gaat er nu al vanuit dat dat niks zal worden zonder het ook maar te proberen. Acties als de kat op laten halen door het asiel of kattenpoep door de brievenbus gooien oid zou ik écht niet doen, dan heb je oorlog.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een paar maanden geleden hadden we ook erg overlast van buurkatten van nieuwe buren en dat terwijl waar wij wonen katten eigenlijk niet eens naar buiten mogen. Ik vond geen stront of iets dergelijks, maar ineens hadden we veel minder vogels in de tuin, terwijl we juist midden in de natuur wonen, omdat we wild in de tuin zo mooi vinden.

Onze oplossing klinkt misschien een beetje belachelijk, maar tekens als ik of mn man zo'n kat zag stormde we er met veel kabaal hard rennend op af en keken we de kat daarbij recht in de ogen. Hier houden katten helemaal niet van. Op een gegeven moment hoefde ik de buitendeur niet eens meer open te doen en kon ik zelfs vanuit binnen boos naar de kat kijken om hem weg te jagen.

Overigens hebben we zelf ook drie katten en ben ik een enorme kattenvriend, maar juist daarom vind ik dat je je katten binnen of in ieder geval in je eigen tuin moet houden. Daar is het beestje veilig en vormt het geen bedreiging voor lokaal wild.

Paardenbloem en dds vinden dit leuk.
  13. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ben ik de enige die katten niet bewust begrenst door de schutting? Wij hebben een kat, maar de groenwand die onze tuin van die van de buren scheidt heeft bewust een doorgang zodat de katten erin en eruit kunnen. Dat is voor onze kat niet zo belangrijk, maar de buren hebben geen gras. Dat gat zorgt ervoor dat de katten van de buren makkelijk bij ons kunnen komen om in het gras te liggen. En dat doen ze dus ook regelmatig.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, leuk dat je zo de katten van de buren een plezier doet.

Maar kunnen al die katten dan via jouw tuin of die van de buren wel naar andere tuinen? Want dan zou het dus inderdaad kunnen dat die katten anderen overlast bezorgen. Zou, want misschien heb jij wel heel lieve katten...

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, mijn kat kan ook naar andere tuinen. Net als eigenlijk alle katten uit de buurt, en dat zijn er best wat. Ik stel me niet voor dat mijn kat rekening houdt met de wensen van mijn buren hoor, maar ze is weinig buiten. Eigenlijk wil ze alleen in de avond een uurtje, en wanneer we de tuindeur open hebben. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord dat er iets aan de hand zou zijn.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan zal er wel niets aan de hand zijn.

Alhoewel ik van die rotbeesten in mijn tuin helaas ook niet weet van wie ze zijn.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Nee, dat is het lastige inderdaad. Van ons rijtje weet ik precies welke kat bij wie hoort, maar als er eens eentje van een straatje verderop zou komen wordt het alweer lastig. Gelukkig hebben we weinig overlast bij ons; ik denk dat ze genoeg te spelen hebben.

18. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ooh weet precies wat je voelt... zo smerig ik weet ook niet meer wat ik ermee moet .
    Ben in staat de drollen over de schutting te gooien, maar wil ook geen ruzie zoeken

Deel Deze Pagina