En wat als deze persoon geen andere keus heeft. Misschien weet deze persoon wel dat haar kind de vlucht niet aankan maar moeten ze wel vliegen om eens op bezoek te gaan naar familie. Wij zijn net op familiebezoek met onze dochter van 23maand naar Marokko gelukkig heeft ze toch 1,5u geslapen maar de rest van de vlucht was wel echt zweten. Moet ik mij bij iedereen excuseren omdat ze heeft zitten huilen? Nee zeker niet. Dat is het risico als je een vlucht pakt met 100andere passagiers dat er lawaai wordt gemaakt.
Lastig, als de ouders het laten gaan zou ik het vervelend vinden. Doen de ouders er aan om het te sussen dan minder, een kind is nou eenmaal niet zomaar uit te zetten.
Dit is het ook vooral. Leg het even uit. Of laat het de stewardess even doorgeven wanneer ze langskomen om te vragen wat je wil eten. Dan kan je er een beetje op anticiperen. Probeer het dan een beetje leuk te maken voor je kind. Vaak mogen kindjes wel helpen met dingen in het vliegtuig, hier duwde die moeder aldoor maar de ipad voor haar neus. Die ze dan vervolgens weer net zo hard terug in haar gezicht kreeg. Ik had in elk geval totaal niet het idee dat ze heel erg hun best deden haar kalm te houden. Je kan ook voor elk uur dat ze lief is een cadeautje meenemen. Een leuk spelletje, puzzeltjes. Enz… deze mensen hadden alleen een ipad.
Dit. Als die mensen echt heel de tijd hun best doen, zou ik vooral mijn pollekes kussen dat ik niet degene ben die daar zit met een kind dat volledig overstuur is. Of ze daar zitten voor hun plezier en of ze het hadden kunnen voorspellen dat weet je niet.
Haha, nou eigenlijk vind ik kleine toestellen helemaal niet zo fijn vliegen. En veel kleiner dan dat wordt het niet Nee alle gekheid op een stokje, 120.000 euro voor een retourtje is was overdreven.
Ik had vooral het idee dat ze erg onvoorbereid waren op het vliegen. En ze leken te denken dat elke keer de ipad op haar schoot terugleggen wel zou helpen. Wat ze wel heel leuk leek te vinden was een rondje lopen door het vliegtuig. Erna was ze twee uur zoet en heeft ze lekker liggen slapen. Beetje jammer dat dat in de laatste 3 uur van de vlucht was
Serieus, aan 200 wildvreemden uitleggen wat er met je kind aan de hand is? Ik denk toch dat je geen Sherlock Holmes hoeft te zijn om te zien dat dit meisje niet van het vliegen genoot en zichzelf niet kon reguleren. Maar je vraagt toch niet die ouders om verantwoording af te leggen? Manmanman…
We zaten in de business-class! Dan hoef je het maar aan 25 mensen uit te leggen. Of misschien even aan de mensen die voor en achter je zitten… dat deze ze ook niet. Geen verontschuldigen naar de man die aldoor tegen zn stoel getrapt werd. Niks nada…
Misschien vonden die ouders van het kindje het ook wel verschrikkelijk, en schaamde ze zich er wel voor en gaven ze daarom geen uitleg. Toen ik een jaar of 6 was, zat er een gozer van een jaar of 16 achter mij. Hij was de hele tijd met zijn knieën in mijn rug aan het poeren van de stoel, het begon echt enorm vervelend te worden en ik had er z'n genoeg van. Ik besloot keihard naar achteren te gaan, en hij nam toevallig net een slokje van zijn drinken... Zo over hem heen! Daarna zeuren dat hij drinken over zich heen kreeg. Tsja....
Heen vloog ik gewoon economie, zat ook zo’n figuur achter me. Die zat een spelletje te doen en daarbij heel hard op het tafeltje te rammen. Daar heb ik toen vrij snel van gezegd dat ik er last van had. Na een hele boze blik vanuit zijn kant is ie er toch maar mee gestopt en heeft zn 6de biertje rustig opgedronken Maar goed het ontbreekt je dan toch aan manieren wanneer je je niet even verontschuldigd wanneer je iemand tot last bent. Hoe ongelooflijk balen het ook voor jezelf is als blijkt dat je kind zich iets minder voorbeeldig gedraagt als verwacht.
Ik snap aan de ene kant wel dat je het zo ziet (gebrek aan manieren) maar je weet niet wat er in de ouders hun hoofd om ging. Misschien hadden ze wel een noodsituatie, iemand op sterven, iemand overleden. Vol van verdriet, of schaamte ivm het gedrag van hun kind. Je weet het niet, het is natuurlijk wel irritant hoor maar misschien hadden de ouders het al zwaar genoeg.
Hoe zie je dit voor je? Dat ze opstaat en met de microfoon in haar hand uitlegt wat er met haar kind aan de hand is? Met excuses voor iedereen? Ze hoeft geen verantwoording af te leggen aan vreemden. Me dunkt dat ze het al zwaar genoeg zal hebben. Wees maar dankbaar dat jouw kind zich gedroeg, soms is het gewoon zo'n dag.
Van die 25 mensen die in de business class zaten; is er iemand geweest die de ouders heeft gevraagd of ze konden helpen? Of heeft iedereen gekeken, gezucht, zich er overduidelijk aan geërgerd en dat was het? Gewoon nieuwsgierig....
Ik kan me herinneren dat ik met onze oudste van toen 6 maanden naar zuid Afrika vloog. Hij deed het prima, alleen het laatste uur was hij er klaar mee en begon te mopperen/krijsen/brullen. Dat mensen mij zwaar geïrriteerd aankeken. En je weet dat mensen iets van jou en je baby vinden zoals hier ook en je voelt je dus ook enorm bekeken. Ik kan me best voorstellen dat als je 8jarige zo doet, je heel ongelukkig wordt bij het idee dat iedereen wat van je vindt en je daardoor blokkeert.. excuses aanbieden vind ik echt flauwekul, zij hebben ook gewoon betaald voor hun business class ticket
En wat heb jij gedaan om te helpen ts? Ik vind dat er altijd snel geklaagd wordt maar weinig geholpen. Ik heb zelf met een baby van 11 maanden 4 uur gevlogen naar Gran Canaria. Heen weg ging goed (dus hè, dat leek alsof het appeltje eitje was!) maar terug hadden we 4 uur vertraging waardoor we in de avond laat moesten vliegen. De baby was doodmoe maar kon de slaap niet vatten op mijn schoot ondanks herhaaldelijk lopen met hem. Speelgoed boeide hem toen nog niks. En elke keer als hij bijna wegdommelde zei de purser iets. Gevolg: huilende baby en ik met klotsende oksels en enorm gestrest want er zat een norse oude man schuin voor me die heel duidelijk en hard liet weten dat wij egoïstische ouders dan maar niet op vakantie moesten gaan met zo’n vliegtuig. En hoe stom het allemaal was en hoe vreselijk baby’s toch waren. Gelukkig zat er achter hem een lief stel die de meneer ten eerste duidelijk maakten dat ik enorm mijn best aan het doen was en hem aanspraken op zijn houding en ten tweede tegen mij zeiden dat ik het goed deed en of ze de baby even moesten overnemen en/of kiekeboe met hem gingen spelen. Oh ja, mijn 3 jarige zat heel zen in dat vliegtuig dus dat lag niet aan mijn opvoeding. Een kind kan zijn dag niet hebben, er kunnen verschillende redenen zijn om wel of niet te moeten vliegen. Je kunt denken dat je door observatie het verhaal kent. Je kunt vinden dat de moeder iedereen even op de hoogte had moeten stellen. Maar je kunt ook je hulp aanbieden en kijken of het verhaal dat je denkt te kennen ook het echte verhaal is. Hebben die ouders ook meer aan. Ik was de mensen die me hielpen heel dankbaar in elk geval!
Ooo, dus niet het héle vliegtuig had er last van. Alleen BC, dat scheelt aanzienlijk . Wat in mij als eerste opkomt: waarom zelf niet even geïnformeerd wat er mogelijk aan de hand was? Desnoods via de steward/ess? Ik vind het vrij makkelijk om nu het hele verhaal op een forum te zetten en allerlei oordelen te hebben, terwijl je in feite niks weet van de situatie van kind en ouders. En verder waren ze misschien op familiebezoek geweest? Er zijn zoveel mogelijke scenario’s te bedenken. En nee, die hoeven ze aan niemand uit te leggen. Zou je dat zelf doen? Waarschijnlijk wel dus. Zou ik dat doen? Weet ik niet. Zij deden het niet: hun goed recht.
Volgende keer gewoon cattle class vliegen. Daar brengen de tokkies hun rumoerige kinderen nog ouderwetse manieren bij met een draai om de oren