Overlast in vliegtuig

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Huismuisie, Aug 21, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    O dat laatste zou ik echt heel slecht trekken hoor. Als ik een partner zou hebben en hij wil BC zitten en ons naar cattle class "verbannen" vanwege ons kind dan hebben we serieus een probleem. Samen uit samen thuis. Dus dan komt ie gezellig ook in cattle class zitten.

Ik zou idd nooit met een jong kind BC boeken.

2. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zou me eerlijk gezegd ook kapot irriteren, vraag is alleen of die ouders er iets aan hadden kunnen doen als het meisje bijvoorbeeld een beperking heeft. Ik ben zo’n ontaarde moeder die haar kids mee neemt op lange vluchten, maar op een enkele wandeling na zitten die van mij gewoon keurig op hun stoel. Dat zijn namelijk gewoon de regels aan boord en daar moeten zij zich naar schikken. Ik heb nog maar heel weinig vluchten meegemaakt waar kinderen zich misdroegen. Ja huilende baby’s, maar daar kan je als ouder echt niets aan doen.

Axia, Zoe123, Mapje and 1 other person like this.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Mijn vriend krijgt eigenlijk altijd migraine aan boord. Ik zou dus zelf willen dat hij BC vliegt om die reden.

Ik moet overigens wel zeggen dat die andere kindjes in de BC totaal geen overlast hebben gegeven. Die lagen gewoon de hele nacht stil/slapen. En in de ochtend liepen ze een rondje door het toestel. Dus prima. :)

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

#64 Mapje, Aug 22, 2021
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2021
    Nee natuurlijk is het niet leuk. Ik heb meerdere malen met mensen in een vliegtuig gezeten zowel baby’s als kinderen als mensen die overlast gaven. Ook meerdere uren. Maar ja, dat is toch wat het is. Je kan beter in je cirkel van invloed stappen en kijken wat je er zelf aan kunt doen om het dragelijker te maken dan erover te gaan klagen. Dat lost sowieso niets op. Ook niet voor de toekomst want feit blijft dat mensen altijd overlast veroorzaken.

En prima dat het lastig is maar als je er op een forum over klaagt kun je ook andere reacties krijgen dan ja wat vervelend zeg. Heeft niets met aanvallen te maken. Ik probeer te laten zien dat je ook anders naar dit soort zaken kan kijken om het voor jezelf makkelijker te maken.

Nu begrijp ik overigens dat er bij ts dus meer achter zat omdat ze zelf had willen slapen en dat snap ik helemaal . Alleen is het gedrag van anderen niets waar je invloed op hebt dus in dat geval zou ik dan zelf hebben gezegd dan neem ik niet die vlucht omdat het te vermoeiend voor mijzelf is. Het heeft gewoon niet zoveel zin om je te storen aan het gedrag van anderen waar je niets mee kan.

Ik doe zelf nog geen verre reizen met baby’s en kleine kinderen omdat ik daar zelf stress van krijg (en een bijna einde huwelijk :p) omdat ik het zelf lastig vindt dat andere mensen dan iets van mij vinden. Om dezelfde reden ga ik alleen bij kindvriendelijke tenten eten. Terwijl mijn kinderen prima luisteren maar soms ook gewoon hun dag niet hebben. Maar ik doe dat dus allemaal niet voor mezelf en mijn eigen gemoedsrust. Als het andersom gebeurd probeer ik altijd te helpen of het positieve ervan in te zien. Kan je maar beter doen anders zit je jezelf in de weg..

Neuzeke likes this.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,253
    28,287
    113
    Ik snap niet wat business class hiermee te maken heeft? Ook ouders die BC kunnen betalen krijgen kinderen met een beperking of hebben kinderen die niet willen luisteren en de boel op stelten zetten. Dat is niet enkel besteed aan het klootjesvolk achterin het vliegtuig. Beetje arrogante gedachte dat je alleen sociaal aangepaste en/of neurotypische kinderen verwacht in BC..

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Over arrogantie gesproken…

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,253
    28,287
    113
    ik behoor tot het simpele klootjesvolk. Met sociaal onaangepast kind trouwens.

maar leg eens uit dan, hoezo verwacht je in BC geen kinderen met een moeilijkheden/beperking?

Biny and Sunshine1993 like this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Geen arrogantie, jij benoemt tot in den treure dat het BC was. Wat heeft dat ermee te maken?

Ysabella, Biny, Syane and 5 others like this.
  9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Heel arrogant gesproken, als ik het veelvoudig aan tickets betaal om in BC te zitten dan koop ik een stukje comfort, luxe en ja ook stilte. En verwacht ik idd geen krijsende kinderen.

Huismuisie likes this.
  10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Misschien vlogen ze bewust BC júist om te voorkomen dat heel het vliegtuig er last van zou hebben of omdat ze hoopten dat het (beperkte?) kind met meer comfort minder hinder zou geven… Echt, je wéét het niet!?

Ja, je betaalt aanzienlijk meer en hoopt dan op meer luxe en comfort. Maar uiteindelijk heb je in dit geval wel echt pech gehad, meer betalen biedt uiteindelijk toch geen enkele garantie (helaas).

Roos12 likes this.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is idd heel arrogant gesproken, en discriminerend ook. Mensen met kinderen met een beperking mogen dus niet BC vliegen?

Biny, Gewooniemand and Mapje like this.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat lijkt mij goed mogelijk, juist voor een kind dat moeite met prikkels heeft bv is BC een stuk rustiger dan EC.

Biny, Syane and Mapje like this.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Mensen in economie klootjesvolk noemen is zeker wel een vorm van arrogantie.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Volgens mij benoemde zij dat juist sarcastisch omdat jij in elke zin zowat 3x benoemde dat je BC zat.

Ysabella, Biny, Syane and 7 others like this.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Nu ja dat was het vooral. En de luxe en comfort waren verder prima. Het eten was heerlijk en de stoelen zaten fantastisch… :)

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,253
    28,287
    113
    Dat is een onrealistische verwachting. Je koopt een bredere stoel en extra pinda’s of zo, maar rust en stilte kunnen ze niet garanderen. Dat zou je zelf ook moeten begrijpen.
    Zolang je niet privé vliegt zit je opgescheept met de maatschappij zoals hij is, incl gillende kinderen en ouders die dingen anders aanpakken dan jij zou willen.

Soturi, Biny, Olympia and 4 others like this.
  17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik vind het altijd zo knap dat jij dingen leest die anderen niet schrijven... Tis een gave volgens mij...

Zei ik dan dat ze niet mogen? Ook zei ik niet dat ik geen kinderen in z'n algemeenheid verwacht in BC. Ik verwacht idd geen krijsende kinderen.

Ja zal best arrogant zijn. Jammer dan.

Huismuisie likes this.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,253
    28,287
    113
    Dat was vanuit jou gesproken omdat je zo loopt te hameren op BC en daar betere mensen of zo verwacht.

ik ben nog steeds erg benieuwd waarom je in BC wel alleen neurotypische/sociaal aangepaste kinderen verwacht.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    BC is wel wat meer dan een bredere stoel en een extra zakje pinda.

Huismuisie likes this.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Als je met een kind de BC instapt weet je van te voren nooit of die gaat krijsen. Met een kind met een beperking is die kans groter.
    Ik denk dus dat jij verkeerde verwachtingen hebt, of het bedoeld zoals ik het lees tussen de regels door: dat jij vindt dat iemand met een kind met een beperking beter niet BC kan vliegen.
    Maar dat zal vast mijn interpretatie zijn:rolleyes:

Share This Page