Overlast kooklucht buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Friesin, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hallo mijn forumleden :)

Onze buren zijn mensen die van lekker kruidig eten houden. Geen probleem uiteraard maar zodra het rond een uur of 17.00 is gaat hun kooklucht dwars door de muren heen en komt dan regelrecht bij ons in de keuken en met name in de bijkeuken.

Wanneer je in de bijkeuken staat dan ruikt het alsof je in hun keuken staat.

Ik word er niet blij van.

Onze bijkeuken is niet gestuukt. Willen we over een tijd wel gaan doen (zijn onlangs verhuisd naar deze woning). Wellicht is hun afzuiging niet goed of hebben ze helemaal geen afzuiging?

Ik probeer zelf eerst wat oorzaken te achterhalen en wellicht te verhelpen voordat ik een gesprek aan ga met de buren.

Jullie wellicht een idee?

Kan eventueel de vorige bewonders ook vragn of zij hier last van hadden en of zij er wat aan deden.

pat1975 vindt dit leuk.
  2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik ken me er niet zo heel goed in uit maar bij ons huis ruik je alles wat we koken suuuuper sterk in de bovenverdieping maar in de keuken haast niet. Dat heeft blijkbaar twee redenen. 1 is dat de afzuigkap onder het badkamerraam geplaatst is en iets met een oud huis en steunbalk in de keuken ofzo.

Friesin vindt dit leuk.
  3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Kortom: bij jullie niet veel aan te doen dus..:p

Bedankt voor je reactie:)

Manderijntje vindt dit leuk.
  4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Hahaha nee idd. Maar ik frituur dus alleen op ons terras en sterk geurende eten maak ik vroeg op de dag en dan heel veel luchten. Onze luchtreiniger helpt ook tegen geuren dus als er vis in de oven zit doe ik die ook aan bijv.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Irritant. Moet zeggen, wij zitten hier vast aan een recirculatiekap, en dan kan je bijna net zo goed niet afzuigen. Ramen open en een geurbrander, en de deur naar boven dicht. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit? Misschien zetten de buren ook bepaalde deuren open waardoor het door kieren etc bij jullie komt?

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Mijn moeder heeft altijd dr keukenraam open voor ventilatie. De buurman kookt graag met knoflook, houden wij ook erg van maar wat wij aan tenen doet, doet hij in aantal bolletjes geloof ik.

Afzuiging van beiden komt uiteraard via diezelfde kant naar buiten. Raam dicht houdt t enigzins buiten.

Zonder hele constructies te moeten doen, luchtreiniger. Wij hebben een neotec draaien ivm de katten maar die heeft ook koolstof filter er in, bedoeld voor luchtjes. Zit ook nog ionisatie en uv in. Nog niet eens zo heel beroerde prijs en de filters vallen ook wel mee vergeleken met andere merken.

Deel Deze Pagina