We wonen in een klein dorpje in Zeeland. Hier is amper vuurwerk te horen of te zien. Fijn voor de hondjes.
Je zou voor de grap eens op 112meldingen.nl moeten kijken. Dan is ook meteen helder waarom veel mensen voor een algeheel verbod zijn.....
Hier gaat het af en toe best hard, ik ben blij als het straks weer voorbij is haha (al hoeft het voor mij niet verboden te worden, ik sluit me wel een dag op in huis). Maar ik moet zeggen dat het wel een stuk rustiger is dan voorgaande jaren. Dochterlief slaapt er tot nu toe nog Door heen gelukkig.
Jamila slaapt idd ook niet door de knallen. We hebben haar al 3x in bed gelegd maar na 2 minuten was het alweer huilen. Dus we laten het zo en houden haar maar beneden tot het vuurwerk is afgelopen,dat zal rond half 1 zijn. Misschien slaapt ze nog wat op de bank.
Ja, en dan komen er nog meer meldingen op 112meldingen.nl te staan van personen die bij zo'n verbod nog meer rottigheid gaan uithalen...om over de vermeerdering van gevaarlijk illegaal vuurwerk nog maar te zwijgen!
Vuurwerk viel allemaal wel mee (vooral veel mooi siervuurwerk), maar in ons rustige dorpje is vannacht een man doodgeschoten...
Ik las later op een nieuwssite dat er veel "kleine" brandjes waren. De brandweer moest extra uitrukken voor vuilnisbakken, containers en groen. Daar vielen wij dus ook onder. Ik had liever gehad dat ze onze container in brand hadden gestoken met vuurwerk dan de heg. Dat is een stuk eenvoudiger te vervangen dan de helft van je erfafscheiding.
Bij ons om de hoek (50 meter verderop) is om 22.30 een brandje geweest en rond 01.00 uur een hele rotonde met 100 man ontruimd mbv 4 politiewagens, een hondenwagen, afdeling vd Landelijke Eenheid en agenten in burger. Hebben we niets van gemerkt, terwijl we tegen half 1 zelfs daar nog even waren om de jaarlijkse professioneel opgezette vuurwerkshow te kijken. Toen stond er al wel 1 politiebusje en zijn we maar weer naar huis gegaan. Gelukkig maar dus, wil met mijn 9-jarige dochter liever niet tussen de raddraaiers lopen Normaal gebeurt hier trouwens nooit was, dus ik was best verbaasd dit allemaal te lezen vanochtend.
Hier redelijk rustig volgens mij. Toen wij met de hond gingen lopen wachten iedereen met vuurwerk afsteken tot we voorbij waren vanwege de hond. En vanochtend was alles weer netjes.. Super buurtje hier